Började med att bilen hade ca 10-15 mil laddning när den parkerades. Några timmar senare så hade den 0 km laddning. Stolen och ratten var varm flera timmar efter att bilen parkerades. Funderat lite på detta och misstänker att bilen tömt batteriet genom stolen och rattvärmen. Kan det stämma?
Nu har vi i alla fall kollat batteriet med Scan my tesla.
Lite värden:
Cell imbalance: 1280 mV
Nominal full pack: 26,6 kWh
Cell avg: 3,544 Vcd
Cell min: 2,901 Vcd
För mig säger det att batteriet är kasst. Dvs cell min som är cell 41 som har 2,901 Vcd är den som gör att batteriet inte tar emot laddning längre.
Vad är nästa steg? Demontera batteriet och leta upp cell 41? Någon som hittat ett bra schema på den fysiska positionen av cellerna i 85 kWh batteriet?
Går det mäta sig fram till vilken cell det är med multimeter eller behöver man specialverktyg? Tanken är att öppna batteriet och klippa tråden till cell 41.
Om man byter hel modul så behöver det vara samma kapacitet på nya modulen och det vet jag inte riktigt ännu hur man avgör. Någon som vet?
Andra bra tips på vägen?

