Berika gärna tråden med en källa till ditt påstående om att 1,3 kWh skull räcka till 95% av alla resor!AktivEffekt skrev: ↑22 aug 2023 20:23Naturligtvis därför att de 1,3kWh räcker för typ ~95% av alla resor och att många därför kan köra mestadels på el. Vad är svårt att förstå?jonasl skrev: ↑22 aug 2023 20:20Vad gör det där batteriet på 1,3kWh för nytta då menar du?AktivEffekt skrev: ↑22 aug 2023 17:51Jag håller med Toyota,
"stället för att sätta ett 110 kWh-batteri i en stor suv, så menar Gill Pratt att det är bättre och idag mer hållbart att fördela de resurserna till 84 stycken hybridbilar som vardera får ett batteri på 1,3 kWh."
men inser att det är fel forum att diskutera hybrider på...
Nej, Toyota försöker bara förhala utvecklingen eftersom de själva ligger efter. Samma sak nu när de pratar om sitt "solid state"-batteri som kommer snaaaaaaart.
Mina laddtillfällen sker till 99,9 % hemma, ändå står SuC för 10% av laddade kWh.
Bedömt 50 % av mina resor är under 2 km, ändå utgör de bedömt 2 % av milen jag kör per år.
(med ovanstående vill jag bara belysa hur missvisande det kan bli fokuserar på andelen resor)