Har nyligen ankommit till en stuga i grövelsjön - Försöker ladda Teslan med shuko - har testat flera uttag från huset men får bara RÖTT från UMC'n...
De första 10-15 sekunderna så lyser UMC'n grönt sedan switchar den om till rött och blinkar 6 gånger (Har ej bilen kopplad)
Har ca 20 % kvar i batteriet så än så länge är det väl helt lugnt, men håller på att kolla om det finns någon kraftigare typ2 laddare i närheten (har med typ2 och chademo).
Men eftersom jag befinner mig bara några mil från den Norska gränsen så jag börjar jag bli lite orolig eftersom det skulle kunna vara det norska nätet jag försöker ladda ifrån, och som alla vet så går inte riktigt den Svenska UMC'n ihop så bra med det... Egentligen är en Norsk UMC mest lämplig att ha men har kört ca 2500 mil nu utan problem och det här är första gången jag känner att det kanske kan bli lite problem..
Så är det någon som har något gott råd hur jag kan få min bil laddad så skulle det uppskattas väldigt mycket!

verkar som att det är Dalaenergi som är levererare till fjällstationen här iallafall så det bör kunna gå.. Men tanken var (är) att ladda vid stugan.