Sabbe skrev: ↑26 jul 2023 10:23
Väldigt bra förklarat av James Douma som är expert på området. När detta händer kommer aktien att explodera
Du menar att det är bra pumpat tror jag. Du kan väl be James Douma om hans CV, så får du se hur mycket expert han är. Det finns jordekorrar som vet mer om autonoma fordon, robotar och maskininlärning än James Douma. Han kör Elon-tricket 100%. Låt som att du förklarar något svårt på ett sätt som låter populärvetenskapligt rätt, så tror alla som inte har koll att du är expert.
Sabbe skrev: ↑26 jul 2023 10:23
”When FSD is delivered as a product this is what will happen. For it to not happen Tesla would have to become unable to make cars or FSD would have to be technically impossible.
Lustigt nog finns det åtminstone fem företag som har förarlösa fordon på vägarna idag. Så tekniskt omöjligt är det inte. Bara för Tesla tydligen. Du kanske borde köpa aktier i GM eller Alphabet om du tror på den här kalkylen. Tesla är inte ens med i matchen.
För om du vill bygga ett flygplan med kartong och silvertejp är det svårare att komma i mål än om du använder riktiga material. Det spelar ingen roll hur mycket du säger att fåglar kan flyga med bara vingar.
Sabbe skrev: ↑26 jul 2023 10:23
There are hundreds of thousands of vehicles out there using development versions of this technology and the progress is clear. It's happening and we're getting close.”
Nej, 10-20 miles per disengagement är inte nära autonomi som du kan se:
Sedan grafen ovan gjordes för 16 månader sedan är Tesla kvar på 10-20 miles per disengagement. Progress is not clear helt enkelt.
Det mest troliga utfallet som man tittar på verklig data är att Teslas nuvarande system och fordon aldrig blir autonoma.
Titta på den här videon med FSD:
Om du tänker att du haft en aktiv sensor som scannar av vägen vid den gula skylten vid 0:14 istället för bara passiva kameror, tror du att det hade gått annorlunda? Varför? Tänk sedan att det är en älg istället för en bison.