Jag köpte 18” monaco gp6 med pirelli friktionsdäck för 15 lökisar. Men hade rabatt på däcken…
Tack för tipset! Som total däcks- och fälgnovis måste jag fråga eftersom det inte "anses" fungera med 18" på P om det är några som helst problem med den konfigen?
Tack för tipset! Som total däcks- och fälgnovis måste jag fråga eftersom det inte "anses" fungera med 18" på P om det är några som helst problem med den konfigen?
Performance har ett annorlunda nav, med en navstyrningvmed två olika diametrar.
Det går montera P-fälgar på icke-P men inte tvärtom. Det är ett av problemen.
Sen är det relativt stora bromsar på P så man lär göra säkert före köp att fälgen inte tar i bromsoket.
Sen är det relativt stora bromsar på P så man lär göra säkert före köp att fälgen inte tar i bromsoket.
Utöver det, går det bra.
Just Monaco gp6 18" är kända för att funka bra på såväl M3P som Model Y.
En av de absolut mest populära fälgarna överhuvudtaget.
Hmm...jag ringde som sagt och stämde av och frågade såklart om min beställning var korrekt för en P, och det var de...
Jag ringer väl en gång till
P har även en annan navstyrning så det måste passa den. (Omvänt går bra, alltså P-grejjer på en LR).
Lite annat ET är ingen kris, det blir mindre snyggt med hjulen lpngt in men det kommer fungera.
Man kommer dock inte prioritera bilder på den bilen på omslaget till Bilsport!
Utöver det, går det bra.
Går att montera vilken fälg som helst men man behöver en 3 mm spacer om fälgen inte är anpassad. 18 är inga problem men för högt ET kan bli det däremot. Monaco gp6 är ett säkert kort. Inget strul