Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Audi e-tron

Inlägg av BigEasy »

Legato skrev: 04 maj 2023 07:19
Nect skrev: 03 maj 2023 23:29
BigEasy skrev: 03 maj 2023 22:56
Svagheter på denna? Något att tänka på?

https://www.blocket.se/annons/varmland/ ... /108003730
All utrustning som du behöver, var riktigt bra pris på denna!

Som posten ovan skriver så är de digitala sidospeglarna lite av en vattendelare. Många har fått problem med kondens i kameralinsen och bilen är utan garanti så det kan bli dyrt att fixa om de inte redan är utbytta?
Enligt annonsen så ger Lecab 12 månaders garanti.

Verkligen ett bra pris!

De verkar för övrigt ha två nästan identiska med samma pris och nästan samma mil. Känns som någon företag leasa två med 3000 mil.
Det står även att den ej är momssmittad men om du tittar på car.info så har den haft en privatperson som ägare i 2 veckor.

Knepig historik. Bytte ägare från Lecab Bil AB till Lecab Bil AB. Verkar ha stått på Lecab ända sen 2019 med undantag för just de två veckorna.

Båda bilarna annonserades för 1,2 miljoner när det begav sig. Nu kostar en ny likvärdig Q8 ca 850-900 tkr.

Den andra bilen gillar jag också, men den ser ut att ha andra stolar? Den har också stått på privatperson men "är ej momssmittad".

Jag undrar också varför det står 36 mil blandad körning för dessa två när det står 40 mil på andra. Är det fälgarna?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

BigEasy skrev: 04 maj 2023 09:02
Legato skrev: 04 maj 2023 07:19
Nect skrev: 03 maj 2023 23:29
BigEasy skrev: 03 maj 2023 22:56
Svagheter på denna? Något att tänka på?

https://www.blocket.se/annons/varmland/ ... /108003730
All utrustning som du behöver, var riktigt bra pris på denna!

Som posten ovan skriver så är de digitala sidospeglarna lite av en vattendelare. Många har fått problem med kondens i kameralinsen och bilen är utan garanti så det kan bli dyrt att fixa om de inte redan är utbytta?
Enligt annonsen så ger Lecab 12 månaders garanti.

Verkligen ett bra pris!

De verkar för övrigt ha två nästan identiska med samma pris och nästan samma mil. Känns som någon företag leasa två med 3000 mil.
Det står även att den ej är momssmittad men om du tittar på car.info så har den haft en privatperson som ägare i 2 veckor.

Knepig historik. Bytte ägare från Lecab Bil AB till Lecab Bil AB. Verkar ha stått på Lecab ända sen 2019 med undantag för just de två veckorna.

Båda bilarna annonserades för 1,2 miljoner när det begav sig. Nu kostar en ny likvärdig Q8 ca 850-900 tkr.

Den andra bilen gillar jag också, men den ser ut att ha andra stolar? Den har också stått på privatperson men "är ej momssmittad".

Jag undrar också varför det står 36 mil blandad körning för dessa två när det står 40 mil på andra. Är det fälgarna?
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Audi e-tron

Inlägg av BigEasy »

Legato skrev: 04 maj 2023 09:30
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
Det där med momsen är ändå inte så viktig för mig då jag vill köpa privat. Förmånsvärdet drar iväg hiskeligt med sådär mycket utrustning.

För Q8 50, som är mer eller mindre samma bil som E-Tron 55. Företagserbjudande Business by Audi 752.500 kr. Du får även 10% rabatt på utrustningen utöver det så du kan plocka på utrustning för 165' ungefär och ändå hamna under 900' netto. Kanske du inte kan få allt men tillräckligt mycket. Det finns ett paket på ca 100' som innehåller det mesta.

T ex denna med utrustning på 140 100:- brutto. Den väger då in på ~880' netto. Tror inte jag glömde så mycket.

http://www.audi.se/AA6K2Z0W

Fast då förmånsvärdet baseras på bruttopriset enligt listan, som hamnar på 1 066 900:- eller vad det var, så blir det ändå inte så trevlig kalkyl som det hade kunnat vara.

Den andra, AHS, har ju inte sportstolarna utan ser faktiskt ut att vara individuella kontursäten (som är förvillande lika standardsäten vid första anblicken). Är det ytterligare ett plus kanske?

Ingen verkar ha keyless fullt ut, ska det inte vara två knappar på bakluckan t ex då? I utrustningslistan står det bara "nyckelfri startknapp".
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

BigEasy skrev: 04 maj 2023 10:45
Legato skrev: 04 maj 2023 09:30
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
Det där med momsen är ändå inte så viktig för mig då jag vill köpa privat. Förmånsvärdet drar iväg hiskeligt med sådär mycket utrustning.

För Q8 50, som är mer eller mindre samma bil som E-Tron 55. Företagserbjudande Business by Audi 752.500 kr. Du får även 10% rabatt på utrustningen utöver det så du kan plocka på utrustning för 165' ungefär och ändå hamna under 900' netto. Kanske du inte kan få allt men tillräckligt mycket. Det finns ett paket på ca 100' som innehåller det mesta.

T ex denna med utrustning på 140 100:- brutto. Den väger då in på ~880' netto. Tror inte jag glömde så mycket.

http://www.audi.se/AA6K2Z0W

Fast då förmånsvärdet baseras på bruttopriset enligt listan, som hamnar på 1 066 900:- eller vad det var, så blir det ändå inte så trevlig kalkyl som det hade kunnat vara.

Den andra, AHS, har ju inte sportstolarna utan ser faktiskt ut att vara individuella kontursäten (som är förvillande lika standardsäten vid första anblicken). Är det ytterligare ett plus kanske?

Ingen verkar ha keyless fullt ut, ska det inte vara två knappar på bakluckan t ex då? I utrustningslistan står det bara "nyckelfri startknapp".
Skulle inte heller ta på företaget och vill egentligen inte ha någon av bilarna, blev mest nyfiken då prisbilden vid första anblick såg väldigt bra ut. Relativt nypriset då på ca 1,2 miljoner så ser de extremt billiga ut, men det är ju såklart nypriset nu som är det relevanta och då håller jag med om att det inte alls är lika attraktivt.

Kollade snabbt och det enda jag såg som du "missat" som kostar lite var nog virtuella backspeglar samt lite fetare hjul.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
macky
Inlägg: 1036
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

BigEasy skrev: 04 maj 2023 10:45
Legato skrev: 04 maj 2023 09:30
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
Det där med momsen är ändå inte så viktig för mig då jag vill köpa privat. Förmånsvärdet drar iväg hiskeligt med sådär mycket utrustning.

För Q8 50, som är mer eller mindre samma bil som E-Tron 55. Företagserbjudande Business by Audi 752.500 kr. Du får även 10% rabatt på utrustningen utöver det så du kan plocka på utrustning för 165' ungefär och ändå hamna under 900' netto. Kanske du inte kan få allt men tillräckligt mycket. Det finns ett paket på ca 100' som innehåller det mesta.

T ex denna med utrustning på 140 100:- brutto. Den väger då in på ~880' netto. Tror inte jag glömde så mycket.

http://www.audi.se/AA6K2Z0W

Fast då förmånsvärdet baseras på bruttopriset enligt listan, som hamnar på 1 066 900:- eller vad det var, så blir det ändå inte så trevlig kalkyl som det hade kunnat vara.

Den andra, AHS, har ju inte sportstolarna utan ser faktiskt ut att vara individuella kontursäten (som är förvillande lika standardsäten vid första anblicken). Är det ytterligare ett plus kanske?

Ingen verkar ha keyless fullt ut, ska det inte vara två knappar på bakluckan t ex då? I utrustningslistan står det bara "nyckelfri startknapp".
Stämmer, keyless entry så är det låsknapp på bakluckan.
Nect
elbilist
Inlägg: 1988
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

BigEasy skrev: 04 maj 2023 10:45
Legato skrev: 04 maj 2023 09:30
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
Det där med momsen är ändå inte så viktig för mig då jag vill köpa privat. Förmånsvärdet drar iväg hiskeligt med sådär mycket utrustning.

För Q8 50, som är mer eller mindre samma bil som E-Tron 55. Företagserbjudande Business by Audi 752.500 kr. Du får även 10% rabatt på utrustningen utöver det så du kan plocka på utrustning för 165' ungefär och ändå hamna under 900' netto. Kanske du inte kan få allt men tillräckligt mycket. Det finns ett paket på ca 100' som innehåller det mesta.

T ex denna med utrustning på 140 100:- brutto. Den väger då in på ~880' netto. Tror inte jag glömde så mycket.

http://www.audi.se/AA6K2Z0W

Fast då förmånsvärdet baseras på bruttopriset enligt listan, som hamnar på 1 066 900:- eller vad det var, så blir det ändå inte så trevlig kalkyl som det hade kunnat vara.

Den andra, AHS, har ju inte sportstolarna utan ser faktiskt ut att vara individuella kontursäten (som är förvillande lika standardsäten vid första anblicken). Är det ytterligare ett plus kanske?

Ingen verkar ha keyless fullt ut, ska det inte vara två knappar på bakluckan t ex då? I utrustningslistan står det bara "nyckelfri startknapp".
Du får även tänka på att erbjudandet på en ny Q8 50 gäller för företag och som privatperson får man inte det priset. Så köper man privat så blir det lite missvisande att jämnföra mot nybilspriset med företsgsrabatt.

Sen gäller rabatten på 10% tyvärr inte på utrustningspaket utan enbart lösa tillval!
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Audi e-tron

Inlägg av BigEasy »

Nect skrev: 04 maj 2023 12:47

Du får även tänka på att erbjudandet på en ny Q8 50 gäller för företag och som privatperson får man inte det priset. Så köper man privat så blir det lite missvisande att jämnföra mot nybilspriset med företsgsrabatt.

Sen gäller rabatten på 10% tyvärr inte på utrustningspaket utan enbart lösa tillval!
Jag vet. Skrev något om det men editerade och tog bort då jag tyckte det blev långrandigt. Privatpriset är ca 65' högre.

Men ja, du kan få 10% rakt av på allt. Även utrustningspaket. Dock är säljarna utbildade till att ljuga om det. Men jag har en offert från i höstas som du kan få se där det är 10% på S-Line, 10% på Selection osv. :) Tror knappast de är svårare att ha att göra med nu när försäljningen går sämre.

Jag la faktiskt en beställning på en Q8 55 men när det gick upp för mig vad förmånsvärdet skulle hamna på så hoppade jag av. Tror det var ~11'.

Jag funderar även på en ny XPeng G9. Den utklassar Audin på papperet och den kostar drygt 800' enligt listan vilket ger ett betydligt trevligare förmånsvärde. Tror Bilia har premiärhelg nu i helgen.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

Nect skrev: 21 apr 2023 22:07
Hämtade min Q8 50 s-line idag och körde den ca 20 mil.

Tänkte rada upp lite skillnader som jag upplevt mellan denna och min gamla 55:a s-line.

Positivt
+Räckvidden verkar vara ca 2-3 mil längre med Q8 50 mot den gamla 55:an när båda var nya. (Baserat på GOM). Så de verkar ha låst upp mer av batteri bufferten som de annonserat.
+Mycket roligare att köra, fjädringen och styrningen känns riktigt bra.
+små designändringar utvändigt som gör bilen enligt mig mycket snyggare.
+MMI lite rappare än den gamla, fast fortfarande lite fördröjning mellan ”klick” och ”utförande”.
+Ratten ser likadan ut, men känns annorlunda att hålla i på ett positivt sätt (kanske för att den är ny?)

Negativt
- Förbrukning lika som den gamla (dock med 21” på den nya och 20” på den gamla).
- Högre ljudnivå i kupén (dock 21” på nya mot tidigare 20” så troligen det som orsakar det).
- Spårvagnsljudet är kvar (dock stör jag mig inte på det)
- Lägre effekt vilket märks i högre hastigheter vid omkörningar. I stadstrafik känns den dock lika pigg.
Hur känns det nu efter ett par veckor? Kvarstår känslan att den blivit betydligt körgladare? För mig var det egentligen största nackdelen med förra generationen.

Är det väghållningen/sportigheten som känns bättre eller har de även förbättrat responsen så den reagerar kvickare när man trycker på "acceleratorn"?
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
current
Inlägg: 288
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: Audi e-tron

Inlägg av current »

Q8 E50 är ju rätt prisvärd, du får bra specifikation för 830k efter rabatt. Läs Q8 E50 med svart innertak, svart optikpaket, keyless, dragkrok, sätesvärmare bak, förvaringspaket, belysningpaket, tonade rutor, hel-lackade kofångare samt B/O-stereo.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil

GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

macky skrev: 04 maj 2023 11:57
BigEasy skrev: 04 maj 2023 10:45
Legato skrev: 04 maj 2023 09:30
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
Det där med momsen är ändå inte så viktig för mig då jag vill köpa privat. Förmånsvärdet drar iväg hiskeligt med sådär mycket utrustning.

För Q8 50, som är mer eller mindre samma bil som E-Tron 55. Företagserbjudande Business by Audi 752.500 kr. Du får även 10% rabatt på utrustningen utöver det så du kan plocka på utrustning för 165' ungefär och ändå hamna under 900' netto. Kanske du inte kan få allt men tillräckligt mycket. Det finns ett paket på ca 100' som innehåller det mesta.

T ex denna med utrustning på 140 100:- brutto. Den väger då in på ~880' netto. Tror inte jag glömde så mycket.

http://www.audi.se/AA6K2Z0W

Fast då förmånsvärdet baseras på bruttopriset enligt listan, som hamnar på 1 066 900:- eller vad det var, så blir det ändå inte så trevlig kalkyl som det hade kunnat vara.

Den andra, AHS, har ju inte sportstolarna utan ser faktiskt ut att vara individuella kontursäten (som är förvillande lika standardsäten vid första anblicken). Är det ytterligare ett plus kanske?

Ingen verkar ha keyless fullt ut, ska det inte vara två knappar på bakluckan t ex då? I utrustningslistan står det bara "nyckelfri startknapp".
Stämmer, keyless entry så är det låsknapp på bakluckan.
Inte riktigt med på vad ni menar. Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start"

Menar ni alltså att det finns en tredje nivå av Keyless? Nog för att Audi har krånliga tillval men det måste ta priset isf :lol:
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2459
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Legato skrev: 04 maj 2023 16:56
macky skrev: 04 maj 2023 11:57
BigEasy skrev: 04 maj 2023 10:45
Legato skrev: 04 maj 2023 09:30
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
Det där med momsen är ändå inte så viktig för mig då jag vill köpa privat. Förmånsvärdet drar iväg hiskeligt med sådär mycket utrustning.

För Q8 50, som är mer eller mindre samma bil som E-Tron 55. Företagserbjudande Business by Audi 752.500 kr. Du får även 10% rabatt på utrustningen utöver det så du kan plocka på utrustning för 165' ungefär och ändå hamna under 900' netto. Kanske du inte kan få allt men tillräckligt mycket. Det finns ett paket på ca 100' som innehåller det mesta.

T ex denna med utrustning på 140 100:- brutto. Den väger då in på ~880' netto. Tror inte jag glömde så mycket.

http://www.audi.se/AA6K2Z0W

Fast då förmånsvärdet baseras på bruttopriset enligt listan, som hamnar på 1 066 900:- eller vad det var, så blir det ändå inte så trevlig kalkyl som det hade kunnat vara.

Den andra, AHS, har ju inte sportstolarna utan ser faktiskt ut att vara individuella kontursäten (som är förvillande lika standardsäten vid första anblicken). Är det ytterligare ett plus kanske?

Ingen verkar ha keyless fullt ut, ska det inte vara två knappar på bakluckan t ex då? I utrustningslistan står det bara "nyckelfri startknapp".
Stämmer, keyless entry så är det låsknapp på bakluckan.
Inte riktigt med på vad ni menar. Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start"

Menar ni alltså att det finns en tredje nivå av Keyless? Nog för att Audi har krånliga tillval men det måste ta priset isf :lol:
Standard är det nyckelfri start, men du måste låsa upp bilen själv.

Det finns ingenstans att stoppa in nyckeln inuti bilen.

Sen kan du köpa till:
- Komfortnyckel inkl. sensorstyrd bagagelucka för 10 600:-

Men om backluckan ska funka med sensorn måste du även köpa till elöppning av backluckan först. Om det inte ingår i något paket du valt.

Finns även Audi connect att köpa till, då kan bilen låsas upp från appen.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

Off Grid Byggaren skrev: 04 maj 2023 17:27
Legato skrev: 04 maj 2023 16:56
macky skrev: 04 maj 2023 11:57
BigEasy skrev: 04 maj 2023 10:45
Legato skrev: 04 maj 2023 09:30
Haha, skulle precis skriva om det mystiska med privata ägare och ej momssmittade... AHS93T har ju tom stått på privatperson i två år.

Gällande räckvidd så ser jag bara 369 km WLTP på de jag kollat på under "Motor & Prestanda" på hemsidan.

Vill man ha traditionella backspeglar så känns denna också attraktivt prissatt (och den är def. inte momssmittad):
https://lecab.se/bilar-i-lager/?fuelTyp ... 8ddb65feb9


Det diffade trots allt en del mellan dem om nu utrustningslistan stämmer... Följande har den ena som den andra inte har (kan absolut missat något...):

AHS:
Akustikrutor
Orangelackerade bromsok
Körfilsassistent

LJL:
Sportstolar fram
Smartphone-gränssnitt

Grundläggande körfilsassistent tror jag iofs ingår i Proline, men AHS kanske har någon högre nivå på det? Jag har för dålig koll på E-Trons utrustningspaket.

Har för dålig koll, men får man verkligen nya Q8 med så mycket utrustning för "bara" 850-900? Dvs med tex B&O, Panorama, 4-zons klimat, Heads Up, Matrix LED, Nyckelfritt mm?
Det där med momsen är ändå inte så viktig för mig då jag vill köpa privat. Förmånsvärdet drar iväg hiskeligt med sådär mycket utrustning.

För Q8 50, som är mer eller mindre samma bil som E-Tron 55. Företagserbjudande Business by Audi 752.500 kr. Du får även 10% rabatt på utrustningen utöver det så du kan plocka på utrustning för 165' ungefär och ändå hamna under 900' netto. Kanske du inte kan få allt men tillräckligt mycket. Det finns ett paket på ca 100' som innehåller det mesta.

T ex denna med utrustning på 140 100:- brutto. Den väger då in på ~880' netto. Tror inte jag glömde så mycket.

http://www.audi.se/AA6K2Z0W

Fast då förmånsvärdet baseras på bruttopriset enligt listan, som hamnar på 1 066 900:- eller vad det var, så blir det ändå inte så trevlig kalkyl som det hade kunnat vara.

Den andra, AHS, har ju inte sportstolarna utan ser faktiskt ut att vara individuella kontursäten (som är förvillande lika standardsäten vid första anblicken). Är det ytterligare ett plus kanske?

Ingen verkar ha keyless fullt ut, ska det inte vara två knappar på bakluckan t ex då? I utrustningslistan står det bara "nyckelfri startknapp".
Stämmer, keyless entry så är det låsknapp på bakluckan.
Inte riktigt med på vad ni menar. Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start"

Menar ni alltså att det finns en tredje nivå av Keyless? Nog för att Audi har krånliga tillval men det måste ta priset isf :lol:
Standard är det nyckelfri start, men du måste låsa upp bilen själv.

Det finns ingenstans att stoppa in nyckeln inuti bilen.

Sen kan du köpa till:
- Komfortnyckel inkl. sensorstyrd bagagelucka för 10 600:-

Men om backluckan ska funka med sensorn måste du även köpa till elöppning av backluckan först. Om det inte ingår i något paket du valt.

Finns även Audi connect att köpa till, då kan bilen låsas upp från appen.
Jo, jag hade standard på min, dvs låsa upp bilen själv.

Jag trodde dock bara det fanns en nivå till sedan, dvs "Keyless Entry" som dessa två bilar hade. Dvs låsa upp genom att ta i handtaget (och det är väl det som du listar som "Komfortnyckel"?).

Elöppning av bakluckan ingår väl i Proline, så det känns extremt ovanligt att inte ha det. Det hade tom min väldigt sparsamt utrustade bil.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
benke_berguv
Inlägg: 159
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: Audi e-tron

Inlägg av benke_berguv »

Finns bara två nivåer idag.
Standard: lås upp på fjärren och tryck på startknapp.
Extra för 10600kr: nyckelfri upplåsning och trycka på startknapp samt släppningen av bakluckan

//benke
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

benke_berguv skrev: 04 maj 2023 18:21
Finns bara två nivåer idag.
Standard: lås upp på fjärren och tryck på startknapp.
Extra för 10600kr: nyckelfri upplåsning och trycka på startknapp samt släppningen av bakluckan

//benke
Tack för info, trodde också det.

Då är det mao antingen fel i annonsen eller fel att det ska finnas någon extra knapp på bakluckan.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Nect
elbilist
Inlägg: 1988
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Legato skrev: 04 maj 2023 13:31
Nect skrev: 21 apr 2023 22:07
Hämtade min Q8 50 s-line idag och körde den ca 20 mil.

Tänkte rada upp lite skillnader som jag upplevt mellan denna och min gamla 55:a s-line.

Positivt
+Räckvidden verkar vara ca 2-3 mil längre med Q8 50 mot den gamla 55:an när båda var nya. (Baserat på GOM). Så de verkar ha låst upp mer av batteri bufferten som de annonserat.
+Mycket roligare att köra, fjädringen och styrningen känns riktigt bra.
+små designändringar utvändigt som gör bilen enligt mig mycket snyggare.
+MMI lite rappare än den gamla, fast fortfarande lite fördröjning mellan ”klick” och ”utförande”.
+Ratten ser likadan ut, men känns annorlunda att hålla i på ett positivt sätt (kanske för att den är ny?)

Negativt
- Förbrukning lika som den gamla (dock med 21” på den nya och 20” på den gamla).
- Högre ljudnivå i kupén (dock 21” på nya mot tidigare 20” så troligen det som orsakar det).
- Spårvagnsljudet är kvar (dock stör jag mig inte på det)
- Lägre effekt vilket märks i högre hastigheter vid omkörningar. I stadstrafik känns den dock lika pigg.
Hur känns det nu efter ett par veckor? Kvarstår känslan att den blivit betydligt körgladare? För mig var det egentligen största nackdelen med förra generationen.

Är det väghållningen/sportigheten som känns bättre eller har de även förbättrat responsen så den reagerar kvickare när man trycker på "acceleratorn"?
Ja den är mycket roligare att köra. Den nya har ny luftfjädring (sport i min s-line) och nått nytt i framvagnen. Det i kombinationen med de större däcken gör att bilen enligt mig känns mer ett mot vägen och inte som en vattensäng 😂 Men man ska inte glömma att det är en SUV så någon sportbil kommer det aldrig att vara.

Responsen på Acceleratorn i dynamic känns bra tycker jag, men jag har å andra sidan inte kört så mycket Tesla (för att kunna jämföra rakt av).

Som någon skrev tidigare så har faktiskt spårvagnsljudet blivit mindre påtagligt (finns dock kvar).

Men förbrukningen är helt bananas. Ligger aldrig under 40 kWh/100km vid kortkörningar under 1 mil. Upplevde faktiskt att den gamla förbrukade mindre vid samma kortkörningar.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Dafro
elbilist
Inlägg: 3186
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Legato skrev: 04 maj 2023 18:35
benke_berguv skrev: 04 maj 2023 18:21
Finns bara två nivåer idag.
Standard: lås upp på fjärren och tryck på startknapp.
Extra för 10600kr: nyckelfri upplåsning och trycka på startknapp samt släppningen av bakluckan

//benke
Tack för info, trodde också det.

Då är det mao antingen fel i annonsen eller fel att det ska finnas någon extra knapp på bakluckan.
Var läser du keyless entry? Kan inte se det i någon av annonserna men kanske uppdaterad. Ser bara keyless start under funktioner på den vita. Keyless entry ska ha en knapp gör låsning på bakluckan, det hade åtminstone min. Sen är ju bakluckan med sparksensor helt värdelös om jag får säga vad jag tycker, vet inte hur många gånger den har börjat stänga sig när jag bara har stått och packat.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

Dafro skrev: 05 maj 2023 08:11
Legato skrev: 04 maj 2023 18:35
benke_berguv skrev: 04 maj 2023 18:21
Finns bara två nivåer idag.
Standard: lås upp på fjärren och tryck på startknapp.
Extra för 10600kr: nyckelfri upplåsning och trycka på startknapp samt släppningen av bakluckan

//benke
Tack för info, trodde också det.

Då är det mao antingen fel i annonsen eller fel att det ska finnas någon extra knapp på bakluckan.
Var läser du keyless entry? Kan inte se det i någon av annonserna men kanske uppdaterad. Ser bara keyless start under funktioner på den vita. Keyless entry ska ha en knapp gör låsning på bakluckan, det hade åtminstone min. Sen är ju bakluckan med sparksensor helt värdelös om jag får säga vad jag tycker, vet inte hur många gånger den har börjat stänga sig när jag bara har stått och packat.
Det är ingen vit bil... En grå och en silver. Som jag skrev tidigare:

"Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start""
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Dafro
elbilist
Inlägg: 3186
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Legato skrev: 05 maj 2023 08:33
Dafro skrev: 05 maj 2023 08:11
Legato skrev: 04 maj 2023 18:35
benke_berguv skrev: 04 maj 2023 18:21
Finns bara två nivåer idag.
Standard: lås upp på fjärren och tryck på startknapp.
Extra för 10600kr: nyckelfri upplåsning och trycka på startknapp samt släppningen av bakluckan

//benke
Tack för info, trodde också det.

Då är det mao antingen fel i annonsen eller fel att det ska finnas någon extra knapp på bakluckan.
Var läser du keyless entry? Kan inte se det i någon av annonserna men kanske uppdaterad. Ser bara keyless start under funktioner på den vita. Keyless entry ska ha en knapp gör låsning på bakluckan, det hade åtminstone min. Sen är ju bakluckan med sparksensor helt värdelös om jag får säga vad jag tycker, vet inte hur många gånger den har börjat stänga sig när jag bara har stått och packat.
Det är ingen vit bil... En grå och en silver. Som jag skrev tidigare:

"Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start""
Taskig syn på mig kanske, den ser grå ut men står att den är brun. Pwa25T så står det vad jag kan se bara keyless start, inget entry.

Och på ljl 30f som är blocket annons så ser jag bara nyckelfri startknapp. Så för mig ser det rätt ut. Men kan ju vara uppdaterat.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Audi e-tron

Inlägg av BigEasy »

Dafro skrev: 05 maj 2023 08:41
Legato skrev: 05 maj 2023 08:33
Dafro skrev: 05 maj 2023 08:11
Legato skrev: 04 maj 2023 18:35
benke_berguv skrev: 04 maj 2023 18:21
Finns bara två nivåer idag.
Standard: lås upp på fjärren och tryck på startknapp.
Extra för 10600kr: nyckelfri upplåsning och trycka på startknapp samt släppningen av bakluckan

//benke
Tack för info, trodde också det.

Då är det mao antingen fel i annonsen eller fel att det ska finnas någon extra knapp på bakluckan.
Var läser du keyless entry? Kan inte se det i någon av annonserna men kanske uppdaterad. Ser bara keyless start under funktioner på den vita. Keyless entry ska ha en knapp gör låsning på bakluckan, det hade åtminstone min. Sen är ju bakluckan med sparksensor helt värdelös om jag får säga vad jag tycker, vet inte hur många gånger den har börjat stänga sig när jag bara har stått och packat.
Det är ingen vit bil... En grå och en silver. Som jag skrev tidigare:

"Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start""
Taskig syn på mig kanske, den ser grå ut men står att den är brun. Pwa25T så står det vad jag kan se bara keyless start, inget entry.

Och på ljl 30f som är blocket annons så ser jag bara nyckelfri startknapp. Så för mig ser det rätt ut. Men kan ju vara uppdaterat.
Ahs kanske han menar? Den i silver.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

Nect skrev: 04 maj 2023 20:55
Legato skrev: 04 maj 2023 13:31
Nect skrev: 21 apr 2023 22:07
Hämtade min Q8 50 s-line idag och körde den ca 20 mil.

Tänkte rada upp lite skillnader som jag upplevt mellan denna och min gamla 55:a s-line.

Positivt
+Räckvidden verkar vara ca 2-3 mil längre med Q8 50 mot den gamla 55:an när båda var nya. (Baserat på GOM). Så de verkar ha låst upp mer av batteri bufferten som de annonserat.
+Mycket roligare att köra, fjädringen och styrningen känns riktigt bra.
+små designändringar utvändigt som gör bilen enligt mig mycket snyggare.
+MMI lite rappare än den gamla, fast fortfarande lite fördröjning mellan ”klick” och ”utförande”.
+Ratten ser likadan ut, men känns annorlunda att hålla i på ett positivt sätt (kanske för att den är ny?)

Negativt
- Förbrukning lika som den gamla (dock med 21” på den nya och 20” på den gamla).
- Högre ljudnivå i kupén (dock 21” på nya mot tidigare 20” så troligen det som orsakar det).
- Spårvagnsljudet är kvar (dock stör jag mig inte på det)
- Lägre effekt vilket märks i högre hastigheter vid omkörningar. I stadstrafik känns den dock lika pigg.
Hur känns det nu efter ett par veckor? Kvarstår känslan att den blivit betydligt körgladare? För mig var det egentligen största nackdelen med förra generationen.

Är det väghållningen/sportigheten som känns bättre eller har de även förbättrat responsen så den reagerar kvickare när man trycker på "acceleratorn"?
Ja den är mycket roligare att köra. Den nya har ny luftfjädring (sport i min s-line) och nått nytt i framvagnen. Det i kombinationen med de större däcken gör att bilen enligt mig känns mer ett mot vägen och inte som en vattensäng 😂 Men man ska inte glömma att det är en SUV så någon sportbil kommer det aldrig att vara.

Responsen på Acceleratorn i dynamic känns bra tycker jag, men jag har å andra sidan inte kört så mycket Tesla (för att kunna jämföra rakt av).

Som någon skrev tidigare så har faktiskt spårvagnsljudet blivit mindre påtagligt (finns dock kvar).

Men förbrukningen är helt bananas. Ligger aldrig under 40 kWh/100km vid kortkörningar under 1 mil. Upplevde faktiskt att den gamla förbrukade mindre vid samma kortkörningar.
Vad kul, låter riktigt nice! Du "lider" inte av de färre hästkrafter a jämfört med din "gamla"?
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

BigEasy skrev: 05 maj 2023 08:46
Dafro skrev: 05 maj 2023 08:41
Legato skrev: 05 maj 2023 08:33
Dafro skrev: 05 maj 2023 08:11
Legato skrev: 04 maj 2023 18:35


Tack för info, trodde också det.

Då är det mao antingen fel i annonsen eller fel att det ska finnas någon extra knapp på bakluckan.
Var läser du keyless entry? Kan inte se det i någon av annonserna men kanske uppdaterad. Ser bara keyless start under funktioner på den vita. Keyless entry ska ha en knapp gör låsning på bakluckan, det hade åtminstone min. Sen är ju bakluckan med sparksensor helt värdelös om jag får säga vad jag tycker, vet inte hur många gånger den har börjat stänga sig när jag bara har stått och packat.
Det är ingen vit bil... En grå och en silver. Som jag skrev tidigare:

"Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start""
Taskig syn på mig kanske, den ser grå ut men står att den är brun. Pwa25T så står det vad jag kan se bara keyless start, inget entry.

Och på ljl 30f som är blocket annons så ser jag bara nyckelfri startknapp. Så för mig ser det rätt ut. Men kan ju vara uppdaterat.
Ahs kanske han menar? Den i silver.
LJL och AHS.

Syftar till hur det ser ut på Lecabs hemsida.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Dafro
elbilist
Inlägg: 3186
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Legato skrev: 05 maj 2023 08:52
BigEasy skrev: 05 maj 2023 08:46
Dafro skrev: 05 maj 2023 08:41
Legato skrev: 05 maj 2023 08:33
Dafro skrev: 05 maj 2023 08:11


Var läser du keyless entry? Kan inte se det i någon av annonserna men kanske uppdaterad. Ser bara keyless start under funktioner på den vita. Keyless entry ska ha en knapp gör låsning på bakluckan, det hade åtminstone min. Sen är ju bakluckan med sparksensor helt värdelös om jag får säga vad jag tycker, vet inte hur många gånger den har börjat stänga sig när jag bara har stått och packat.
Det är ingen vit bil... En grå och en silver. Som jag skrev tidigare:

"Under "Funktioner"->"Komfort" så står det:
"Keyless Entry
Keyless Start""
Taskig syn på mig kanske, den ser grå ut men står att den är brun. Pwa25T så står det vad jag kan se bara keyless start, inget entry.

Och på ljl 30f som är blocket annons så ser jag bara nyckelfri startknapp. Så för mig ser det rätt ut. Men kan ju vara uppdaterat.
Ahs kanske han menar? Den i silver.
LJL och AHS.

Syftar till hur det ser ut på Lecabs hemsida.
Aha nu är jag med. Håller helt med dig, fel i annonsen!
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Audi e-tron

Inlägg av BigEasy »

Just nu har Lecab inte mindre än 13 st begagnade E-Tron 55. Så ser det ut hos många handlare. Gissar att priserna kommer fortsätta sjunka över sommaren.

ps. Så här ska det väl se ut om bilen har keyless entry?
https://lecab.se/bilar-i-lager/?manufac ... 2d5cd18b42
Dafro
elbilist
Inlägg: 3186
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

BigEasy skrev: 05 maj 2023 09:07
Just nu har Lecab inte mindre än 13 st begagnade E-Tron 55. Så ser det ut hos många handlare. Gissar att priserna kommer fortsätta sjunka över sommaren.

ps. Så här ska det väl se ut om bilen har keyless entry?
https://lecab.se/bilar-i-lager/?manufac ... 2d5cd18b42
Jo dom lär nog sjunka mer. Och jo så ska det se ut.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10720
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

BigEasy skrev: 05 maj 2023 09:07
Just nu har Lecab inte mindre än 13 st begagnade E-Tron 55. Så ser det ut hos många handlare. Gissar att priserna kommer fortsätta sjunka över sommaren.

ps. Så här ska det väl se ut om bilen har keyless entry?
https://lecab.se/bilar-i-lager/?manufac ... 2d5cd18b42
Lecab har nog många bilar på ingång dessutom (inklusive min). De körde ju en extremt aggressiv och framgångsrik kampanj för ca två år sedan.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Skriv svar