Billarmet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

riditifi

Billarmet

Inlägg av riditifi »

Hej,

Vi har två Model S. När vi står parkerade hemma och min fru trycker på laddaren (Tesla Wall Connector) för att öppna laddluckan på sin bil och börjat ladda, så går larmet på min bil.... Det händer inte varje gång, men minst en gång per vecka.

Någon som har samma problem eller vet varför detta händer?
MrRun
elbilist

Re: Billarmet

Inlägg av MrRun »

riditifi skrev:
Hej,

Vi har två Model S. När vi står parkerade hemma och min fru trycker på laddaren (Tesla Wall Connector) för att öppna laddluckan på sin bil och börjat ladda, så går larmet på min bil.... Det händer inte varje gång, men minst en gång per vecka.

Någon som har samma problem eller vet varför detta händer?
Din bil vill också ha lite elektroner... :D
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Vi har också två stycken model S och kör med en WC för laddningen och har faktiskt
aldrig hänt att larmet gått på den andra bilen och vi kör också med knappen på handtaget
rätt ofta (men inte alltid eftersom det är lika smidigt att trycka till på laddluckan)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

Mitt larm brukar gå när jag sitter i bilen. :D

Stannar till på en parkering, går ur och hämtar något i bagaget och sätter mig i förarstolen igen, stänger dörren.
Efter en stund går larmet. Aldrig varit med om det på någon annan bil.
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Mitt larm har börjat gå när den står hemma utan att något händer runt den. Jag har stått bara 5 meter från den och plötsligt går larmet. Om jag inte gör nåt så slutar det efter nån halvminut. Det lustiga är att det då låter som att batteriet tar slut, för larmsignalen liksom "kroknar" innan den tystnar helt och blinkersen gör några blinkningar till och slutar sen.
Skriv svar