Hej,
Vi har två Model S. När vi står parkerade hemma och min fru trycker på laddaren (Tesla Wall Connector) för att öppna laddluckan på sin bil och börjat ladda, så går larmet på min bil.... Det händer inte varje gång, men minst en gång per vecka.
Någon som har samma problem eller vet varför detta händer?
Billarmet
Moderator: Redaktion
Re: Billarmet
Din bil vill också ha lite elektroner...riditifi skrev:Hej,
Vi har två Model S. När vi står parkerade hemma och min fru trycker på laddaren (Tesla Wall Connector) för att öppna laddluckan på sin bil och börjat ladda, så går larmet på min bil.... Det händer inte varje gång, men minst en gång per vecka.
Någon som har samma problem eller vet varför detta händer?

Ioniq 5 FE AWD
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vi har också två stycken model S och kör med en WC för laddningen och har faktiskt
aldrig hänt att larmet gått på den andra bilen och vi kör också med knappen på handtaget
rätt ofta (men inte alltid eftersom det är lika smidigt att trycka till på laddluckan)…
aldrig hänt att larmet gått på den andra bilen och vi kör också med knappen på handtaget
rätt ofta (men inte alltid eftersom det är lika smidigt att trycka till på laddluckan)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Mitt larm brukar gå när jag sitter i bilen. 
Stannar till på en parkering, går ur och hämtar något i bagaget och sätter mig i förarstolen igen, stänger dörren.
Efter en stund går larmet. Aldrig varit med om det på någon annan bil.

Stannar till på en parkering, går ur och hämtar något i bagaget och sätter mig i förarstolen igen, stänger dörren.
Efter en stund går larmet. Aldrig varit med om det på någon annan bil.
Tesla Model S 90D
Mitt larm har börjat gå när den står hemma utan att något händer runt den. Jag har stått bara 5 meter från den och plötsligt går larmet. Om jag inte gör nåt så slutar det efter nån halvminut. Det lustiga är att det då låter som att batteriet tar slut, för larmsignalen liksom "kroknar" innan den tystnar helt och blinkersen gör några blinkningar till och slutar sen.