Model S är ingen lyxsedan.SwedishAdvocate skrev:De kundkategorier du nämner här borde ju faktiskt också börja bry sig om sina växthusgasutsläpp. Åtminstone de kundkategorier som utgörs av ambassader som representerar demokratier samt de bolag som avser stödja en demokratisk värdegrund.MWall skrev:Äldre män och par med mycket pengar som har de stora lyxsedanerna. Samt diverse bolag, ambassader och annat för prominenta personer. Väldigt långt från Model S.chaffis75 skrev:Jag tror A8 och 7-serie ägare gärna vill ha bättre komfort, bättre ljudnivå och helt enkelt mer välbyggd bil.Lurkern skrev:Tesla har i ex. Model Y ett koncept som tyskarna inte har. En hyfsat modest bil storleksmässigt med enorma utrymmen, som är riktigt rolig att köra. Finns ingen sådan BMW, Merca eller Audi.
Bara att bygga så många man kan. Straffspark.
Samma med Model S. Varför vill kunder till A8, 7-serie och S-klass ha en opraktisk bil? Finns många som vill kunna lasta också.
Men visst... Merca EQS och BMW i7 finns ju också... Fast then again... Model S kanske faller bort på huvudutrymmet i baksätet. Hur långa personer får plats där nuförtiden i den senaste versionen?...
Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Moderator: Redaktion
Re: Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Re: Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Leveranstiderna på 3/Y i Sverige och USA är (raskt?) på väg nedåt. 3-7 månader på alla kombinationer jag kollade på hemsidan, så kanske finns det nya osålda lagerbilar igen om några månader om trenden står sig. Antar kombination av vikande efterfrågan på bilar och teslas ökade kapacitet är orsaken.
Jag tror detta i förlängningen (nått år) leder till hårdare konkurrens på EV-marknaden och för Tesla lägre priser, rimlig leveranstid, fler varianter. Med vi får se…
Jag tror detta i förlängningen (nått år) leder till hårdare konkurrens på EV-marknaden och för Tesla lägre priser, rimlig leveranstid, fler varianter. Med vi får se…
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Re: Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Som alltid hänger det nog på konjunkturen.
Får vi en recession så kan det vända snabbt.
En av anledningarna jag nyss sålde min bil.
Får vi en recession så kan det vända snabbt.
En av anledningarna jag nyss sålde min bil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Att saker ska funka direkt ser jag som självklart men ser mig som tekniskt kunnig, men kanske inte så mycket pengar. Men tycke tvål inte heller att tesla är premium för det.Dexter skrev:Instämmer med det.MWall skrev:Äldre män och par med mycket pengar som har de stora lyxsedanerna. Samt diverse bolag, ambassader och annat för prominenta personer. Väldigt långt från Model S.chaffis75 skrev:Jag tror A8 och 7-serie ägare gärna vill ha bättre komfort, bättre ljudnivå och helt enkelt mer välbyggd bil.Lurkern skrev:Tesla har i ex. Model Y ett koncept som tyskarna inte har. En hyfsat modest bil storleksmässigt med enorma utrymmen, som är riktigt rolig att köra. Finns ingen sådan BMW, Merca eller Audi.
Bara att bygga så många man kan. Straffspark.
Samma med Model S. Varför vill kunder till A8, 7-serie och S-klass ha en opraktisk bil? Finns många som vill kunna lasta också.
Sen brukar de inte vara speciellt tekniska heller utan saker och ting ska bara fungera direkt.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Och som alla vet så är Tesla en "one man show".Dafro skrev:Handlar inte det mer om att hålla uppe kursen och bygga förväntningar. Eller luftslott. Han är ju inte riktigt förankrad vid jorden.Skatbo skrev:Tesla verkar vara av annan åsikt och anser att dom behöver bygga fler fabriker för att få ut ännu fler bilar. Dom ser tydligen inte denna svaga efterfrågan.
https://alltomelbil.se/tesla-kan-avsloj ... brik-i-ar/
Övriga 100000 anställda pillar bara naveln.
Många analytiker har ju pratat om minst 2nya fabriker.
Så om Elon säger 1 så sandbagar han ju då snarare än överdriver.
Re: Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Har nog att göra med att många beställt "flera likadana bilar" eller hoppar av nu när bonusen försvann. Så fanns nog en hel del (spekulations)luft i Teslas orderkö.SkipperO skrev:Leveranstiderna på 3/Y i Sverige och USA är (raskt?) på väg nedåt.…
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Europeiska biltillverkare varnar för svag efterfrågan
Har känningar i GM Europa, och där har det varit cirkus verkligen efter allt chaos som kretsbristen skapat.MWall skrev:Därför det är väntetid på runt ett år då?tslaqqq skrev:Vilket varit fallet en längre tid maskerat som chip shortage ...
Eller Tesla som levererat bilar med saknade USB-C portar till exempel.
Allt är inte kretsbristens fel. Men den finns absolut där och stör.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A