Även vi är hemma från en helt fantastisk Norge resa, eftersom Joel80 redan bjudit på bilder över det magiska landskapet och en snygg bil så håller jag mig till resväg och statistik samt fantastisk arkitektur och byggnadskonst.

Vi startade vår resa strax utanför Hudiksvall, eftersom elpriset var -0,5 öre dagen innan så laddade jag till 100%. När det har varit möjligt så laddade vi när det varit dags för mat eller sevärdheter, något som fungerat riktigt bra. Vi valde att åka via Ljusdal så frukost och laddning blev det i Ånge för att vidare ta oss till Åre som var slutdestinationen dag 1. Vi laddade på Mer i Åre då hotellet vi bodde på inte erbjöd laddning. Dag 2 Åre-Trondheim, tyvärr skyfall så det blev till att betrakta naturen genom bilrutan, men vilken väg! I Trondheim hittade vi gratis laddning som på 3 timmar gav oss 90%, parkeringen kostade dock 165 Nkr. Men å andra sidan kostade parkeringen över natten 275 Nkr, så det kändes ok med 165 Nkr för 32 kWh. Ska ni till Trondheim så kan jag varmt rekommendera Nidarosdomen, i allafall om arkitektur och byggnadskonst faller i smaken.

Dag 3 gick vår resa ner till Geiranger, vi valde att åka väg E39 så vi kunde njuta så mycket som möjligt av fjordar. Ett stopp på IONITY i Aspöya, ingen kö så vi fick nästan 90% innan vi ätit och var redo för avfärd. Hotellet i Geiranger erbjöd oss laddning, men eftersom jag nu hade bestämt mig för att dokumentera verklig förbrukning och jag inte visste om jag kunde läsa av laddningen så valde jag Fortum C&D medans vi gick runt i Gairanger dag 4.
Dag 4 efter rundvandring så begav vi oss mot Dombås, vi laddade i Otta med Fortum C&D och käkade lunch, samt på IONITY Dombås då hotellet vi valt inte erbjöd laddning.
Dag 5 Dombås-Röros-Vemdalen och hem, en sträcka på ca: 55 mil. Vi stannade för lunch och rundvandring i Röros, även här blev det laddning med Fortum C&D. Ytterligare ett stopp i Funäsdalen, men hade inte frun varit med så hade jag nog testat köra hela vägen hem utan stopp. Landade hemma med 25% kvar i batteri, sista bilden visar förbrukningen dag 5 samt totala resan då jag nollställde innan avresa.
Eftersom vi har haft gott om tid mellan hotellen och naturen varit magisk på vår resa så har om möjligt farthållaren låst på +3 över tillåten hastighet. Det har naturligtvis resulterat i låg förbrukning, trodde dock inte att vi skulle klara oss så lågt.
Jag har som sagt sammanställt all laddning inklusive laddat upp bilen till 100% vid hemkomst, resan har totalt förbrukat 289,76 kWh för dom 168 milen vilket ger en förbrukning inklusive laddförluster på 17,24 kWh/100 km. Färddatorn visar 16,7 kWh/100km, total kostnad om jag gör ett snittpris för laddningen hemma inatt blir 875 Kr för hela resan.
Jag är mer än nöjd med både PS2:an och vår resa i vårt härliga grannland!