Taxi Stockholm köper snart nya bilar och då är det ny avtal, eller kan göras nya avtal.Surfaren skrev:Om pengen tar slut så kan Taxi Stockholm betala.
"Supercharging is open to everyone"
Moderator: Redaktion
Re:
För mig låter det som så efter att hört vad Elon sa. Det har ju blivit två (eller egentligen tre om man även tar Teslas Mennekes-kontakt) läger vad gäller själva kontakten och jag tror inte Elon vill bromsa elbilsutvecklingen för att man inte kan komma överens om vilken kontakt man skall använda. Om han i och med Model 3 anammar CCS och även sätter upp CCS på nya Superchargers eller som komplement så kommer Model 3 och alla andra bilar som använder sig av CCS kunna ladda på denna samtidigt som Model 3 även kommer kunna ladda vid befintliga Superchargers med den modifierade Mennekes.Surfaren skrev:Om pengen tar slut så kan Taxi Stockholm betala.
Kan det möjligen vara så att den europeiska icke-tyska tillverkaren inte vill använda Teslas moddade type 2-kontakt utan istället vill ha en helt vanlig standardkontakt i sina bilar, så Tesla bygger in även denna i SuC för att det ska funka?
Tror det även skulle gå att konstruera en kontakt som ser ut ungefär som CCS (fast förlängd Mennekes som trycks ihop om det är vanlig CCS i bilen) men som skulle kunna kopplas in i dagens Model S och kommande Model X direkt. Den skulle visserligen bli lite klumpigare och sticka ut mer men jag tror inte det vore en omöjlighet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.