Man kan väl egentligen inte se det utifrån, men eftersom du har en 6-kants "mutter på ventilen så borde det vara TPMS. Man skruvar dit dessa istället för att dra dit dem, som man gör med vanliga ventiler.
Vad jag vet så har väl alla tesla TPMS-sensorer. Kravet på däcktrycksövervakning är ganska gammalt nu.
Antagligen är batteriet slut så det är bara att byta hela ventilen. 2014 borde ha de billiga 433Mhz-sensorerna.
Skulle säga att i ditt fall är det TPMSventiler då du har mutterhylsan, finns även TPMSventiler i gummi som ser ut som de traditionella däckventilerna, men bara sett på bild, aldrig i verkligheten.
Var på Mekonomen verkstan i Kista Galleria i morse och gick igenom lite jobb inför sommar-resan lördag. De sa också att detta är TPMS. Man märker det iom att de sitter i fast läge mot fälgen.
Men en kille sa att man inte ska behöva byta batteri.
Kanske finns olika modeller på TPMS sensorerna?
Var på Mekonomen verkstan i Kista Galleria i morse och gick igenom lite jobb inför sommar-resan lördag. De sa också att detta är TPMS. Man märker det iom att de sitter i fast läge mot fälgen.
Men en kille sa att man inte ska behöva byta batteri.
Kanske finns olika modeller på TPMS sensorerna?
Tesla har bytt modell på TPMS någon/några gånger, men dom äldre har iaf batterier såvitt jag vet.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Hej hej!
Avrapportering på tråden:
Har nu fått fyra nya TPMS sensorer monterade av Vianor för 2750kr. Bilen hittade rätt snabbt fatt på dom och larmet är nu borta.
Var dessförrinnan på Tesla Service Upplands Väsby i annat ärende och fick bekräftat, att sensorerna på min MS 2014 har batteri och brukar lägga av efter ca 8 år.
De hade inget problem med att jag bytte sensorerna på Vianor, speciellt som de ändå inte hade några tider.