Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

Hämtade ut bilen igår i Mölndal. Väldigt smidig process. Fantastisk bil att köra. Hann bli stoppad av polisen första dagen så nu får man nog fingra på en fartspärr ;).

Jag undrar hur ni andra gör. Över natt har bilen tappat 6 procent. Är det för den står i standby läge? Borde man stänga av den helt. Fungerar i så fall sentry mode?

En annan fråga handlar om Connectivity, skulle inte det ingå en månad gratis? Väldigt osäker på om det har kommit igång. Finns det något sätt att kontrollera det?

Eller ska man göra ett köp i appen under tjänster också är det gratis första månaden?
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

Någon som inte orkar vänta... nu finns några nya bilar för omgående leverans.

https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/n ... p=&range=0
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Vilka tillbehör rekommenderar ni att man handlar in medan man väntar på sin M3P?
Har beställt en laddbox och börjat titta på keramiskt lackskydd.

Finns det stänkskydd både fram och bak?
Är det några ställen som man absolut ska skydda med PPF?
baselica
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 mar 2022 09:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av baselica »

Det verkar gå väldigt snabbt för alla här inne. Jag beställde en M3LR Midnight Silver 12:e mars och det står fortfarande bara augusti 2022 som leveransdatum. Jag undrar om man ska avbeställa och köpa en som finns i lager...
Användarvisningsbild
g0mer
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 mar 2022 09:05
Ort: Slöinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av g0mer »

baselica skrev:
Det verkar gå väldigt snabbt för alla här inne. Jag beställde en M3LR Midnight Silver 12:e mars och det står fortfarande bara augusti 2022 som leveransdatum. Jag undrar om man ska avbeställa och köpa en som finns i lager...
Samma här, jag beställde 8 mars och det står fortfarande augusti för mig :cry:
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

PAK skrev:
elvisp skrev:
Var ser jag förreg datum?
Säkrast är att gå till transportstyrelsen.se och söka på reg.
Hittar inget sådant. Jag har dessa datumen:

Fordonet tillverkat
2022-02-04

Typgodkännandedatum
2021-12-31

Förvärvsdatum
2022-03-16

Fordonsstatus
Avställd (2022-03-16)
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1182
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

Nu kom meddelandet, hämtas i Trosta 23e, ganska exakt fem månaders väntan på denna bil.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3732
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jonasl »

Picard skrev:
Nyss fått fakturan med lite info om bilen.
Står b.l.a att den redan har 30km på mätaren.
Undrar om det är normalt?
Det är standard. Alla biltillverkare stoppar dit lite extra kilometrar på kontraktet om det är så att bilen behövt köras lite mer av någon orsak.

Den enda ny bil jag hämtat ut, en VW, stod det 50 km på kontraktet vill jag minnas, men i verkligheten var det ensiffrigt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

elvisp skrev:
PAK skrev:
elvisp skrev:
Var ser jag förreg datum?
Säkrast är att gå till transportstyrelsen.se och söka på reg.
Hittar inget sådant. Jag har dessa datumen:

Fordonet tillverkat
2022-02-04

Typgodkännandedatum
2021-12-31

Förvärvsdatum
2022-03-16

Fordonsstatus
Avställd (2022-03-16)
Då bilen endast är registrerad på importören är förreg datum samma som förvärvsdatum.
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

holden skrev:
Nu kom meddelandet, hämtas i Trosta 23e, ganska exakt fem månaders väntan på denna bil.
Härligt! Jag sitter och kollar mitt teslakonto, mail och sms hela tiden och hoppas....

När jag ringde Tesla fick jag veta att bilen kommer till dem 24 mars. Undrar hur lång tid det sen tar innan man kan hämta upp?
Användarvisningsbild
g0mer
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 mar 2022 09:05
Ort: Slöinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av g0mer »

PAK skrev:
holden skrev:
Nu kom meddelandet, hämtas i Trosta 23e, ganska exakt fem månaders väntan på denna bil.
Härligt! Jag sitter och kollar mitt teslakonto, mail och sms hela tiden och hoppas....

När jag ringde Tesla fick jag veta att bilen kommer till dem 24 mars. Undrar hur lång tid det sen tar innan man kan hämta upp?
Samma här. När beställde du och vilken konfig?
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

g0mer skrev:
PAK skrev:
holden skrev:
Nu kom meddelandet, hämtas i Trosta 23e, ganska exakt fem månaders väntan på denna bil.
Härligt! Jag sitter och kollar mitt teslakonto, mail och sms hela tiden och hoppas....

När jag ringde Tesla fick jag veta att bilen kommer till dem 24 mars. Undrar hur lång tid det sen tar innan man kan hämta upp?
Samma här. När beställde du och vilken konfig?
Grå/vit M3P. Beställde 13 februari.
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Beställde min T3P Midnight Silver den 10 mars med lev i maj. Nu kollar jag teslakontot varje dag och hoppas något har hänt.
Hur vanligt är det att det blir leverans tidigare?
Användarvisningsbild
arnep6410
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 sep 2021 16:01
Ort: ÖREBRO

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av arnep6410 »

Hej. Beställde en M3 LR för c:a 3 veckor sedan med prel leverans Augusti. Idag har leverans ändrats t 22-31 Mars... Fick lite panik, men hoppas på hjälp här...med mina frågor. Jag finansierar med DNB och hur funkar den betalningen som jag ska lägga in kontant själv. ? Jag måste sälja nuvarande bil eller byta in direkt hos Tesla, några tips på det? Har många tankar och frågor ofc, ni får gärna ge mig mer info om leverans etc...allt tar jag emot tacksamt.... :) . Mvh Arne P...
M3 LR 22
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1456
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kenjon »

PAK skrev:
holden skrev:
Nu kom meddelandet, hämtas i Trosta 23e, ganska exakt fem månaders väntan på denna bil.
Härligt! Jag sitter och kollar mitt teslakonto, mail och sms hela tiden och hoppas....

När jag ringde Tesla fick jag veta att bilen kommer till dem 24 mars. Undrar hur lång tid det sen tar innan man kan hämta upp?
Typ 3-5 dagar.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
w17
Inlägg: 11
Blev medlem: 10 mar 2022 14:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av w17 »

Ska hämta min på Trosta i helgen. Har ni valt att ha kvar vinterdäcken som är monterade eller ber ni dom sätta på sommarsulorna?

/IngenKommerIhågEnFegis
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3390
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Maw »

w17 skrev:
Ska hämta min på Trosta i helgen. Har ni valt att ha kvar vinterdäcken som är monterade eller ber ni dom sätta på sommarsulorna?

/IngenKommerIhågEnFegis
Jag hämtade med sommarsäck igår från Malmö. Vinterdäck får införskaffas när det blir vinter igen :)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Beställde utan vinterdäck, körde hem förra torsdagen till andra sidan stan, ingen risk för hacka direkt :D
Användarvisningsbild
Coolio
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 22 jul 2019 23:19
Ort: Nyköping
Referralkod: ts.la//tomas68743

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Coolio »

Fick leverans idag M3 Vit/svart LR, inbyte LR -19 i Norrköping.
Verkligen smidigt med inbyte och leverans.

Datum lagd order jan 2022.
Uppskattad leverans aug 2022.
Faktiskt leverans mars 2022.

Skönt med sommardäck;-)!
Model 3 LR vit 2019 FSD krok
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatCat »

PAK skrev:
PatCat skrev:
Wrap up.

Beställde vpr T3P den 28 januari. Första leveransdatum var Maj. Uppdaterades till feb/mars och sen sattes leveransen till den 14 mars kl 13.00.
Bra och smidig kommunikation under hela processen. Jag har fått snabbt svar på mina frågor och även blivit kontaktad vid ändringar av leveranstid till det bättre.
Utlämningen var smärtfri. Vi signade dokumentationen, fick nyckelkort och gick igenom bilen utan guidence. Hade läst på innan så i stort förstod vi funktionerna. (rekommendation)
Inga panelgaps eller repor. Ren och fin bil. Vid körning de första 10 minuterna så calibrerade bilen sensorer och dylikt och sen kom allt igång fint. All mjukvara funkar till 100%
Körde direkt till Wellkept och lämnade bilen för keramisk lackförsegling och solfilm. Hämtade en grymt fin bil igår (100% mycket bra jobb gjort) helnöjd.

Har nu kört bilen i nån dag och börjat hitta alla detaljer. Fantastisk bil och körkänsla. Bra tryck och roligt med Trackmode. Extremt nöjg med hela processen. :D
Kul! Får förhoppningsvis min bil i nästa vecka. Också en P. Är också sugen på solfilm. Vilken styrka använde du? Har du möjligtvis en bild?
Ursäkta sent svar. Har suttit i bilen och gasat med ett leende från öra till öra :D

Jag valde Performer SP15% hos Solfilmscenter som kom över till Wellkept och satte filmen när bilen var inne för ProCeramic lackskyddsbehandling. Väldigt nöjd med resultatet. Ny ska jag bara sätta på stänkskydden och sätta tonad film på fram och bakljusen. Här kommer en bild efter toningen.
IMG_3777.jpeg
IMG_3776.jpeg
Användarvisningsbild
acce
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 16 aug 2021 09:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av acce »

w17 skrev:
Ska hämta min på Trosta i helgen. Har ni valt att ha kvar vinterdäcken som är monterade eller ber ni dom sätta på sommarsulorna?

/IngenKommerIhågEnFegis
Valde sommardäck, ingen riktig risk för vinterväglag igen och man slipper byte däck inom två veckor från att man fått bilen ;)
Model 3 RWD 2022, MSM
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1156
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MangeT »

Hämtade min 3LR idag. Gillar verkligen inredningen nu. Allting känns tight. Inga konstiga karosspassningar heller vad jag kunde se.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

PatCat skrev:
PAK skrev:
PatCat skrev:
Wrap up.

Beställde vpr T3P den 28 januari. Första leveransdatum var Maj. Uppdaterades till feb/mars och sen sattes leveransen till den 14 mars kl 13.00.
Bra och smidig kommunikation under hela processen. Jag har fått snabbt svar på mina frågor och även blivit kontaktad vid ändringar av leveranstid till det bättre.
Utlämningen var smärtfri. Vi signade dokumentationen, fick nyckelkort och gick igenom bilen utan guidence. Hade läst på innan så i stort förstod vi funktionerna. (rekommendation)
Inga panelgaps eller repor. Ren och fin bil. Vid körning de första 10 minuterna så calibrerade bilen sensorer och dylikt och sen kom allt igång fint. All mjukvara funkar till 100%
Körde direkt till Wellkept och lämnade bilen för keramisk lackförsegling och solfilm. Hämtade en grymt fin bil igår (100% mycket bra jobb gjort) helnöjd.

Har nu kört bilen i nån dag och börjat hitta alla detaljer. Fantastisk bil och körkänsla. Bra tryck och roligt med Trackmode. Extremt nöjg med hela processen. :D
Kul! Får förhoppningsvis min bil i nästa vecka. Också en P. Är också sugen på solfilm. Vilken styrka använde du? Har du möjligtvis en bild?
Ursäkta sent svar. Har suttit i bilen och gasat med ett leende från öra till öra :D

Jag valde Performer SP15% hos Solfilmscenter som kom över till Wellkept och satte filmen när bilen var inne för ProCeramic lackskyddsbehandling. Väldigt nöjd med resultatet. Ny ska jag bara sätta på stänkskydden och sätta tonad film på fram och bakljusen. Här kommer en bild efter toningen.
Tack för svar! 15% låter lagom! Riktigt snyggt!! Personligen gillar jag inte tonade lysen men smaken är som baken ;) . Lycka till med nya bilen! VILL HA MIN NU!!!! :D
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

acce skrev:
w17 skrev:
Ska hämta min på Trosta i helgen. Har ni valt att ha kvar vinterdäcken som är monterade eller ber ni dom sätta på sommarsulorna?

/IngenKommerIhågEnFegis
Valde sommardäck, ingen riktig risk för vinterväglag igen och man slipper byte däck inom två veckor från att man fått bilen ;)
Beror väl lite på vad man ska göra. Har man fjällenresa på g kanske det är lite riskfyllt att åka sommarhjul. Själv tänkte jag hålla mig runt Stockholm samt en resa till Frankrike. Då känns sommardäcken som ett enkelt val nu i slutet av mars.
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

w17 skrev:
Ska hämta min på Trosta i helgen. Har ni valt att ha kvar vinterdäcken som är monterade eller ber ni dom sätta på sommarsulorna?

/IngenKommerIhågEnFegis
Ja det beror ju självklart vart man bor…

Ska komma 1,5 dm snö nästa vecka och vara -10 som kallast. Så sommardäcken känns avlägsna :(
Skriv svar