Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walkmann
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 feb 2022 07:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walkmann »

daz_meatball skrev:
daz_meatball skrev:
Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !

Nu fick jag reg nummer :)
Sökte på vin?
Inte fått något än..har beräknad lev 17-27/3.. :)
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

karl120 skrev:
Har fortfarande beräknad leverans 18-31 mars.
Känns ganska otroligt att jag ska få leverans imorgon :lol:
Jag har också 18-31. Väntar på sista sms att boka leverans men det kommer aldrig....
daz_meatball
Inlägg: 36
Blev medlem: 05 feb 2022 10:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av daz_meatball »

Walkmann skrev:
daz_meatball skrev:
daz_meatball skrev:
Är det någon som hade sin bil på Glovis chorus som har fått något exakt leveransdatum? Jag skulle fått ett sms i Måndags men tydligen har det blivit förseningar jag har inte fått något reg nummer !

Nu fick jag reg nummer :)
Sökte på vin?
Inte fått något än..har beräknad lev 17-27/3.. :)
Jag har tillgång till bilvision på jobbet så jag hittade den där via vin nummret sen efter typ 3h så kom det ett sms där jag fick välja dag så nu ser det ut som om jag hämtar nästa Torsdag :)
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model y LR #teamblue
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatCat »

Wrap up.

Beställde vpr T3P den 28 januari. Första leveransdatum var Maj. Uppdaterades till feb/mars och sen sattes leveransen till den 14 mars kl 13.00.
Bra och smidig kommunikation under hela processen. Jag har fått snabbt svar på mina frågor och även blivit kontaktad vid ändringar av leveranstid till det bättre.
Utlämningen var smärtfri. Vi signade dokumentationen, fick nyckelkort och gick igenom bilen utan guidence. Hade läst på innan så i stort förstod vi funktionerna. (rekommendation)
Inga panelgaps eller repor. Ren och fin bil. Vid körning de första 10 minuterna så calibrerade bilen sensorer och dylikt och sen kom allt igång fint. All mjukvara funkar till 100%
Körde direkt till Wellkept och lämnade bilen för keramisk lackförsegling och solfilm. Hämtade en grymt fin bil igår (100% mycket bra jobb gjort) helnöjd.

Har nu kört bilen i nån dag och börjat hitta alla detaljer. Fantastisk bil och körkänsla. Bra tryck och roligt med Trackmode. Extremt nöjg med hela processen. :D
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

PatCat skrev:
Wrap up.

Beställde vpr T3P den 28 januari. Första leveransdatum var Maj. Uppdaterades till feb/mars och sen sattes leveransen till den 14 mars kl 13.00.
Bra och smidig kommunikation under hela processen. Jag har fått snabbt svar på mina frågor och även blivit kontaktad vid ändringar av leveranstid till det bättre.
Utlämningen var smärtfri. Vi signade dokumentationen, fick nyckelkort och gick igenom bilen utan guidence. Hade läst på innan så i stort förstod vi funktionerna. (rekommendation)
Inga panelgaps eller repor. Ren och fin bil. Vid körning de första 10 minuterna så calibrerade bilen sensorer och dylikt och sen kom allt igång fint. All mjukvara funkar till 100%
Körde direkt till Wellkept och lämnade bilen för keramisk lackförsegling och solfilm. Hämtade en grymt fin bil igår (100% mycket bra jobb gjort) helnöjd.

Har nu kört bilen i nån dag och börjat hitta alla detaljer. Fantastisk bil och körkänsla. Bra tryck och roligt med Trackmode. Extremt nöjg med hela processen. :D
Kul! Får förhoppningsvis min bil i nästa vecka. Också en P. Är också sugen på solfilm. Vilken styrka använde du? Har du möjligtvis en bild?
karl120
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jan 2017 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av karl120 »

Beställde bilen 3 mars, idag fick jag boka leverans. 29/3 är det dags :)
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

karl120 skrev:
Har fortfarande beräknad leverans 18-31 mars.
Känns ganska otroligt att jag ska få leverans imorgon :lol:
Långt kvar till 31/3 dock..
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

karl120 skrev:
Beställde bilen 3 mars, idag fick jag boka leverans. 29/3 är det dags :)
Jäklar så snabbt. SR, LR eller P? Färg? Inredning?
karl120
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jan 2017 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av karl120 »

PAK skrev:
karl120 skrev:
Beställde bilen 3 mars, idag fick jag boka leverans. 29/3 är det dags :)
Jäklar så snabbt. SR, LR eller P? Färg? Inredning?
LR, Vit med uppgraderade fälgar :)
Användarvisningsbild
Richie
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 09 dec 2021 10:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Richie »

Beställde en vit LR svart intresning, standard fälgar på nyårsafton. Fick först leveransmånad juni. En månad senare 14-28 mars. Hämtade vår vita LR idag i Malmö. Enkelt. Smidigt. Bra service. Imponerad över hur enkelt det var. Gick flera varv runt bilen. Kikade även invändigt. Inte något att anmärka på. Däremot lär den få åka till tvätten i morgon - fick en fågelskit efter 1 kilometers körande…. Lyckades studsa på tre ställen haha

Jäklarrrrr vilken bil !!!
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

Någon som vet om 2022 M3P har sänkt fjädring?

Står inget på beställningssidan om det. Sittar man på Model Y så står det i klartext att fjädringen är sänkt. Samt att det syns på bilderna.

Men inget på model 3.

Någon som vet?
Användarvisningsbild
CitronTe
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 apr 2021 19:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av CitronTe »

PAK skrev:
Någon som vet om 2022 M3P har sänkt fjädring?

Står inget på beställningssidan om det. Sittar man på Model Y så står det i klartext att fjädringen är sänkt. Samt att det syns på bilderna.

Men inget på model 3.

Någon som vet?
Min nyuthämtade 2022 M3P är inte lägre än min 2021 M3LR i alla fall!
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
M3RWD 2022
vigge50
Inlägg: 7475
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av vigge50 »

elvisp skrev:
Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Den informationen uppdateras endast en gång i veckan så kan vara så att informationen inte fanns när senaste uppdateringen gjordes. Kolla igen på tisdag eller onsdag.
Användarvisningsbild
g0mer
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 mar 2022 09:05
Ort: Slöinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av g0mer »

Ni som får leveransdatum nu i mars. Har ni:
1. Beställt i mars eller i februari?
2. Betalt bilen eller görs det i samband med leverans? Dvs kan man bara få leverans om betalningen genomförd?
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

elvisp skrev:
Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Melkin »

PAK skrev:
elvisp skrev:
Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?
Jag har också leverans 24 mars och får ingen träff på det VIN jag haft i två veckor. Inget regnr på slutfakturan heller. Gör väl inte så mycket, det bara känns mer verkligt med bekräftat regnr :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

Melkin skrev:
PAK skrev:
elvisp skrev:
Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?
Jag har också leverans 24 mars och får ingen träff på det VIN jag haft i två veckor. Inget regnr på slutfakturan heller. Gör väl inte så mycket, det bara känns mer verkligt med bekräftat regnr :)
Jag har lev. 24-31/3 och har regnr. sedan tre veckor tillbaka.
Picard
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 mar 2022 21:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Picard »

Nyss fått fakturan med lite info om bilen.
Står b.l.a att den redan har 30km på mätaren.
Undrar om det är normalt?
vigge50
Inlägg: 7475
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av vigge50 »

Picard skrev:
Nyss fått fakturan med lite info om bilen.
Står b.l.a att den redan har 30km på mätaren.
Undrar om det är normalt?
Det är en ungefärlig siffra tror jag och helt normalt, blir lite körning när de testar bilen mm.
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

PAK skrev:
elvisp skrev:
Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?
Stod på slutfakturam. Tack!
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

elvisp skrev:
PAK skrev:
elvisp skrev:
Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?
Stod på slutfakturam. Tack!
Perfekt! Vilket datum förreggades din? Min förreggades 25 februari men har fortfarande inte fått leverans.. segt..
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

elvisp skrev:
PAK skrev:
elvisp skrev:
Leverans den 24 mars. Söker på vin men får inte träff på regnr på carinfo. Märkligt.
Vet inte när biluppgifter.se uppdaterar sina register men prova där. Du måste väl fått slutfaktura? Står inte reg nr på den?
Stod på slutfakturam. Tack!
Perfekt! Vilket datum förreggades din? Min förreggades 25 februari men har fortfarande inte fått leverans.. segt..
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

Var ser jag förreg datum?
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

elvisp skrev:
Var ser jag förreg datum?
Säkrast är att gå till transportstyrelsen.se och söka på reg.
Skriv svar