Skidhållare vs takbox

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Skidhållare vs takbox

Inlägg av Icerman »

Martin E-tron skrev:
MTF hållaren måste väl kompletteras med nån del?

Har en Thule Ocean 200, går inte att sätta direkt på MTF om ja förstår det rätt?
Finns en del som heter BackWork som skulle kunna användas för att surra boxen till.
Passar säkert inte klockrent
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare

Inlägg av Emg »

Då har vi avslutat enkel resa till fjällen. Nollgradigt idag och mestadels torra inlandsvägar med några längre sträckor med is och ojämnheter med mycket spårighet. Dvs ganska lika vögförhållande som mina andra resor.
Landade efter 46 mil på 206Wh/km.
Att jämföra med mina två resor med skidhållare fullastade med skidor på 268wh/km vid -14 och 254wh/km vid -5.
Farten har nog varit ganska likande, men det är inte samma sträckor. Har legat typ mellan 90-105km/h.
Utan något på taket har jag kört kring 170-180wh/km för liknande resor.

Antingen är temperaturen superkritisk, eller så är min bakvända gamla kexchoklad-box överlägsen min Thule snowpack extender skidhållare…
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

.. och det vi alla undrar, hur många kommentarer om den bakvända boxen?
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

Emg skrev:
Då har vi avslutat enkel resa till fjällen. Nollgradigt idag och mestadels torra inlandsvägar med några längre sträckor med is och ojämnheter med mycket spårighet. Dvs ganska lika vögförhållande som mina andra resor.
Att jämföra med mina två resor med skidhållare fullastade med skidor på 268wh/km vid -14 och 254wh/km vid -5.
Farten har nog varit ganska likande, men det är inte samma sträckor. Har legat typ mellan 90-105km/h.

Antingen är temperaturen superkritisk, eller så är min bakvända gamla kexchoklad-box överlägsen min Thule snowpack extender skidhållare…
Klart coolt med en Kexchokladbox.
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare

Inlägg av Emg »

jonasl skrev:
Haha. Både bakåtvänd och kexchoklad, dubbelt så dåligt. Jag tycker nog att ganska många vänt sig om efter bilen i veckan. Men inga kommentarer från sådana jag inte redan känner.
Ungarna fick vi släppa av utanför skolparkeringen, så kanske värst för dem :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

pejvic skrev:
Emg skrev:

Klart coolt med en Kexchokladbox.
Iaf om man är lite reklam-nörd (som jag tex, har flera kexchoklad-prylar tex) :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Emg skrev:
jonasl skrev:
Haha. Både bakåtvänd och kexchoklad, dubbelt så dåligt. Jag tycker nog att ganska många vänt sig om efter bilen i veckan. Men inga kommentarer från sådana jag inte redan känner.
Ungarna fick vi släppa av utanför skolparkeringen, så kanske värst för dem :lol:
Vi behöver nog bilder. :mrgreen:
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare

Inlägg av Emg »

Varsågod, riktigt fint om ni frågar mig. Nästa år kanske det blir en Calix Aero Loader. :D
56ECFB6F-96E5-48AC-9FE0-3B664F385AEB.jpeg
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Inlägg av ErikHallq »

Emg skrev:
Varsågod, riktigt fint om ni frågar mig. Nästa år kanske det blir en Calix Aero Loader. :D
56ECFB6F-96E5-48AC-9FE0-3B664F385AEB.jpeg
Jag tycker det ser bättre ut såhär åt "felhåll", jag tycker liksom inte att det ser fel ut. Men jag kan tänka mig att det gör det för andra och att det "skär" i ögonen :lol:
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Skriv svar