Då har vi avslutat enkel resa till fjällen. Nollgradigt idag och mestadels torra inlandsvägar med några längre sträckor med is och ojämnheter med mycket spårighet. Dvs ganska lika vögförhållande som mina andra resor.
Landade efter 46 mil på 206Wh/km.
Att jämföra med mina två resor med skidhållare fullastade med skidor på 268wh/km vid -14 och 254wh/km vid -5.
Farten har nog varit ganska likande, men det är inte samma sträckor. Har legat typ mellan 90-105km/h.
Utan något på taket har jag kört kring 170-180wh/km för liknande resor.
Antingen är temperaturen superkritisk, eller så är min bakvända gamla kexchoklad-box överlägsen min Thule snowpack extender skidhållare…
Då har vi avslutat enkel resa till fjällen. Nollgradigt idag och mestadels torra inlandsvägar med några längre sträckor med is och ojämnheter med mycket spårighet. Dvs ganska lika vögförhållande som mina andra resor.
Landade efter 46 mil på 206Wh/km.
Att jämföra med mina två resor med skidhållare fullastade med skidor på 268wh/km vid -14 och 254wh/km vid -5.
Farten har nog varit ganska likande, men det är inte samma sträckor. Har legat typ mellan 90-105km/h.
Utan något på taket har jag kört kring 170-180wh/km för liknande resor.
Antingen är temperaturen superkritisk, eller så är min bakvända gamla kexchoklad-box överlägsen min Thule snowpack extender skidhållare…
.. och det vi alla undrar, hur många kommentarer om den bakvända boxen?
Haha. Både bakåtvänd och kexchoklad, dubbelt så dåligt. Jag tycker nog att ganska många vänt sig om efter bilen i veckan. Men inga kommentarer från sådana jag inte redan känner.
Ungarna fick vi släppa av utanför skolparkeringen, så kanske värst för dem
Då har vi avslutat enkel resa till fjällen. Nollgradigt idag och mestadels torra inlandsvägar med några längre sträckor med is och ojämnheter med mycket spårighet. Dvs ganska lika vögförhållande som mina andra resor.
Landade efter 46 mil på 206Wh/km.
Att jämföra med mina två resor med skidhållare fullastade med skidor på 268wh/km vid -14 och 254wh/km vid -5.
Farten har nog varit ganska likande, men det är inte samma sträckor. Har legat typ mellan 90-105km/h.
Utan något på taket har jag kört kring 170-180wh/km för liknande resor.
Antingen är temperaturen superkritisk, eller så är min bakvända gamla kexchoklad-box överlägsen min Thule snowpack extender skidhållare…
Klart coolt med en Kexchokladbox.
Iaf om man är lite reklam-nörd (som jag tex, har flera kexchoklad-prylar tex)
.. och det vi alla undrar, hur många kommentarer om den bakvända boxen?
Haha. Både bakåtvänd och kexchoklad, dubbelt så dåligt. Jag tycker nog att ganska många vänt sig om efter bilen i veckan. Men inga kommentarer från sådana jag inte redan känner.
Ungarna fick vi släppa av utanför skolparkeringen, så kanske värst för dem
Vi behöver nog bilder.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Varsågod, riktigt fint om ni frågar mig. Nästa år kanske det blir en Calix Aero Loader.
56ECFB6F-96E5-48AC-9FE0-3B664F385AEB.jpeg
Jag tycker det ser bättre ut såhär åt "felhåll", jag tycker liksom inte att det ser fel ut. Men jag kan tänka mig att det gör det för andra och att det "skär" i ögonen