Nicke Nyfiken skrev:R_Edvinsson skrev:MWall skrev:R_Edvinsson skrev:Som jag läser kommentarerna här så finns det inga större risker för kö även om Tesla öppnar upp.
För teslaförare kör tydligen hellre diesel.
Dvs win-win och mer platser till oss övriga och teslaförare som vågar chansa.
Notering: ja det är sarkasm med glimten i ögat.

Det är väl för att smidighet vid långkörning är viktigare för oss som köpt Tesla än för de som köpt elbilar av annat märke.
Just detta att det är omöjligt att ladda allt annat än en Tesla på långkörningar börjar ju nästan bli tröttsamt att lyssna på.
Har stått i ca 5min kö totalt på de 3200milen jag avverkat på första 7månaderna.
Och då inkluderar det resor i hela landet upp till Jämtland.
Så problemet är typ obefintligt om man räknar bort någon timme/dygn några få dagar om året när precis alla skall till samma ställe för att köa även till liften.
Och problemet hade varit obefintligt även då om övriga operatörer förstått att individuella 350kW stolpar inte fyller någon större funktion för varken flöde eller intäkter förrens merparten av bilarna laddar 200+.
Så jag hoppas verkligen de öppnar upp för då blir det mer plats på övriga stationer.
Det är lika tröttsamt att höra på alla icke Teslaägare som tjatar om att SuC måste öppnas upp. Varför är det så många som tycker så, när det enligt dig inte finns något behov?
Att du kört 3200 mil säger ingenting om hur mycket snabbladdning längs vägen du gjort.
Jag har kört 11000 mil utan att snabbladda.
Så varför hoppas du verkligen att Tesla ska öppna upp om du inte tycker det finns något behov?
Hur många abonemang, taggar, kort och appar har du?
Tjatar inte att det skall öppna.
För min del spelar det absolut ingen kvitta mer än det kanske i nödfall kan lösa någon enstaka laddning.
Men att de öppnar är bra för den totala marknaden och kan nog ge incitament för övriga att bygga ut där SuC inte finns.
Teslaägare i majoritet verkar var snabba på att gråta så fort det diskuteras att andra skall få ta del av vad de betalat för, men inte ett ljud om att de själva använder Ionity mfl som övriga bilmärken finansierat.
Eller att de får använda de temporära gratisstationerna nu på sportloven, för fatta hur lång den tråden skulle vara här om tesla portades från dessa med hänvisning att de har SuC.
Jag har DC laddat 2000kWh och ca 3800kWh hemma, sen en hel del AC laddning på destinationer.
Appar finns det några i telefonen men de som använts har väl varit MER, CK och så kortet på Ionity från VW.