Man väljer såklart ett laddnätverk. Förslagsvis Teslas. Det enda som skiljer är 130:-/mån eller vad det var. Varför skulleZalman3 skrev:Om man har behov av att snabbladda mycket så är det fortfarande smidigast med Tesla.Matte skrev:Finns det någon omröstning för om folk kommer att byta från Tesla om detta händer? Jag (som är beroende av laddnätverket) ser det som guldläge att testa annat
Låt säga att du kör Audi och prenumererar på Ionity och betalar en månadspeng.
Ska man dessutom betala en månadspeng till Tesla? Och kanske rent av till OKQ8?
För att helgardera laddalternativ?
Och utgår ifrån att Tesla reserverar kanske 10% av stolparna till Tesla folket.
Så vid storhelger så kan man ändå inte ladda hos Tesla, eller är sist i kön.
Att som Teslaägare bara behöver stoppa i sladden, och slippa appen, är värt mycket.
Att Tesla ska göra skillnad på bilarna på SuC beroende på belastning kommer inte ske eftersom det är omöjligt att få ut den informationen på ett effektivt sätt. Och att reservera 2 laddare av 20 på en större SuC gör ingen som helst skillnad. Ställer bara till krångel.