mati skrev:Dafro skrev:MarkusL skrev:Dexter skrev:Konstigt val enligt min uppfattning.
Men kommer man ifrån en fossil innan så är steget lättare att anpassa sig till en ID 4 tror jag.
Tesla är lite mer en Dator på 4 hjul.
Borde inte vara svårt att välja beroende på vilken person man är.
Borde ju kunna skriva detta som att ”Är man van vid dator/smartphone av nyare modell så är steget till Tesla inte långt. Att anpassa sig till en id4/3 tror jag är svårare då det är lite mer som en Nokia från tidigt 2000-tal”
Numtror jag du överdriver nåågot, har dock bara iPhone X men har inte vant mig vid Tesla än, så mycket mer än bara Skärm/datordel. Ja jag vill ha en tyst bil.
Det är en vanlig attityd här på forumet att den som gillar teknik kör Tesla, och alla andra kör nåt annat. Jag skriver inte under på detta överhuvudtaget. En av anledningarna varför jag bytte från Model S till Audi e-tron var just all teknik som Tesla inte hade men som gick att få med Audin. LED-matrix, Night Vision, HUD, regnsensor, strålkastarspolning samt spolning av av kamerorna, osv osv. Visst fick jag äta upp det sen i form av skyhögt förmånsvärde, men jag ångrar inte att jag valde allt teknik-lull-lull till min e-tron. För jag gillar teknik.

Skillnad på teknik och teknik.
Software-Guy eller Hardware-Guy.
Beror vilket man gillar bäst.
Jag kan direkt peka ut i min omgivning av vänner som absolut inte jag skulle rekommendera en Tesla till.
De skulle behöva för mycket hjälp med funktionerna när det inte fungerar direkt.
Samma problem är det med de värsta Smartphones modellerna ,Tv apparater, nätverk och datorer.
Många har dem men får ofta ringa en vän när det strular med de sakerna.
För dem passar nog en ID4 bättre än en Tesla tror jag.
Alla reglage på rätt ställe man kan ha mycket lull-lull (hardware teknik) och det är en rätt fin bil.