På senare tid, 100% av gångerna har jag behövt ha 1200kr reserverat för deras skräp strulatchaffis75 skrev:Helt ärligt, bryr mig inte även om de är fel.. Kör dessutom med kredit kort så ännu mindre betydelse då..Gargamel skrev:Nix, det händer ofta att reservationer ligger kvar upp till 3 dygn efter de reserverats, pga av någon kommunikations-bugg mellan macken å banken.chaffis75 skrev:Har ju ingen betydelse de reserverar pengarna, de tar ju bort revervationen så snart laddningen avslutas.Gargamel skrev:Varje gång du ska starta laddning så reserverar de 600kr spridare du inte har deras kort / kredit.Off Grid Byggaren skrev:
Ok, så det nya är att Circle K reserverar 600:- på kortet varje gång ett försök till laddning görs?
Hur var det tidigare?
Och att de inte verkar ha en organisation för att reparera trasiga laddare?
De verkar inte kunna Laga laddaren. Men nu står iaf rätt status i appen som på laddaren
Skulle du tycka det var roligt att ligga ute med 1200kr i 3 dygn?
Hur ofta händer de att de går fel? Hur många gångar AC totaltantal laddningar?
Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Moderator: Redaktion
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Har ingen uppfattning om man skall ha flera stationer per område, eller hur man nu definierar det, och kanske inte måste vara exakt 18 på varje. Men jag tycker att i de flesta fall (förutom de allra minsta och ovanliga platserna) så borde minimum normalt ligga någonstans mellan 10-20 stycken.chaffis75 skrev:Men behöver verkligen ck 18 per station. Jag tycker 4 eller möjligen 6 st är minsta antal de ska ha, därefter beror de ju på hu belastad just den stationen är.mikebike skrev:De har inte 18 laddpunkter per station, utan totalt 18 i hela området. Max 6 på en station.martinot skrev:Det är så CK måste satsa; sätt upp 18 laddpunkter per station. Det är det enda sättet att inte bara ta upp konkurrensen med Tesla SuC, men även för att skapa en positiv kundupplevelse för elbilister.dfa skrev:För er som liksom jag som funderar på vad som händer med utbyggnaden verkar CK har satsat en hel del på Danmark under hösten där de nu som exempel har totalt 18 laddare bara i CPH området (enligt appen)
Det säljs explosionsartat mycket elbilar just nu, och bygger man inte ut så kommer kaoset att fortsätta vid de tidpunkter som folk normalt är ute på långresor med sina bilar. Det är inte hållbart med sådant strul i längden, och en orsak att många av oss (i dagsläget) inte kan tänka oss att vara utan SuC. Det måste bli en snabb ändring på detta!
2021: året då elbilar erövrade Sverige
https://teslaclubsweden.se/2021-aret-da ... e-sverige/

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Men de beror ju lasten. 4 st för att jämna ut oturen att några riktade komma dit samtidigt nästan och sen fler om den är belastad.. Menar är snittet att där är en bil på plats i taget så bra hävs ju inte 10 laddare. Däremot om de ganska ofta är 3 på plats ja då bör de utöka..martinot skrev:Har ingen uppfattning om man skall ha flera stationer per område, eller hur man nu definierar det, och kanske inte måste vara exakt 18 på varje. Men jag tycker att i de flesta fall (förutom de allra minsta och ovanliga platserna) så borde minimum normalt ligga någonstans mellan 10-20 stycken.chaffis75 skrev:Men behöver verkligen ck 18 per station. Jag tycker 4 eller möjligen 6 st är minsta antal de ska ha, därefter beror de ju på hu belastad just den stationen är.mikebike skrev:De har inte 18 laddpunkter per station, utan totalt 18 i hela området. Max 6 på en station.martinot skrev:Det är så CK måste satsa; sätt upp 18 laddpunkter per station. Det är det enda sättet att inte bara ta upp konkurrensen med Tesla SuC, men även för att skapa en positiv kundupplevelse för elbilister.dfa skrev:För er som liksom jag som funderar på vad som händer med utbyggnaden verkar CK har satsat en hel del på Danmark under hösten där de nu som exempel har totalt 18 laddare bara i CPH området (enligt appen)
Det säljs explosionsartat mycket elbilar just nu, och bygger man inte ut så kommer kaoset att fortsätta vid de tidpunkter som folk normalt är ute på långresor med sina bilar. Det är inte hållbart med sådant strul i längden, och en orsak att många av oss (i dagsläget) inte kan tänka oss att vara utan SuC. Det måste bli en snabb ändring på detta!
2021: året då elbilar erövrade Sverige
https://teslaclubsweden.se/2021-aret-da ... e-sverige/
Men ja de bygger ju på att de verkligen utökar snabbt efterhand som de behövs. Ionity är ju ett bra exampel där de tar för lång tid att utöka.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jag tror inte att detta med 6 laddpunkter kommer räcka på långa väger på de större platserna kring våra populärare motorvägar (kanske i inre Norrland). Försäljningen och ökningen av elbilar på våra vägar bara under nu 2021 har ju varit enorm! Man behöver ju bara titta på Norge för att förstå var vi kommer snart hamna på för läge och situation här i Sverige.chaffis75 skrev:Men de beror ju lasten. 4 st för att jämna ut oturen att några riktade komma dit samtidigt nästan och sen fler om den är belastad.. Menar är snittet att där är en bil på plats i taget så bra hävs ju inte 10 laddare. Däremot om de ganska ofta är 3 på plats ja då bör de utöka..martinot skrev:Har ingen uppfattning om man skall ha flera stationer per område, eller hur man nu definierar det, och kanske inte måste vara exakt 18 på varje. Men jag tycker att i de flesta fall (förutom de allra minsta och ovanliga platserna) så borde minimum normalt ligga någonstans mellan 10-20 stycken.chaffis75 skrev:
Men behöver verkligen ck 18 per station. Jag tycker 4 eller möjligen 6 st är minsta antal de ska ha, därefter beror de ju på hu belastad just den stationen är.
Det säljs explosionsartat mycket elbilar just nu, och bygger man inte ut så kommer kaoset att fortsätta vid de tidpunkter som folk normalt är ute på långresor med sina bilar. Det är inte hållbart med sådant strul i längden, och en orsak att många av oss (i dagsläget) inte kan tänka oss att vara utan SuC. Det måste bli en snabb ändring på detta!
2021: året då elbilar erövrade Sverige
https://teslaclubsweden.se/2021-aret-da ... e-sverige/
Men ja de bygger ju på att de verkligen utökar snabbt efterhand som de behövs. Ionity är ju ett bra exampel där de tar för lång tid att utöka.
Postade detta när jag laddade i Norge vid Rygge på vägen hem från Oslo en vanlig vardag i höstas.
6 laddpunkter hos Ionity, som alla var upptagna och 3-4 bilar på kö som väntade på sin tur att få en laddplats.
Som jämförelse så var det 42 laddpunkter hos Tesla SuC, och varav ca. 27-29 upptagna.





NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- ChristerSjo
- Teslaägare
- Inlägg: 1582
- Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
- Ort: Södermanland
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
En mack som har 6 pumpar för Bensin/Diesel/Etanol idag och som tankar fullt på 3-4 minuter behöver väl 60 "elpumpar" (30-40 minuter för full tank) när fordonsflottan är helt konverterad för att motsvara samma tillgänglighet.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Ja, eller kanske motsvarande runt 30-40 stycken iaf. (man kanske laddar tillräckligt på 20-30 min oftast).ChristerSjo skrev:En mack som har 6 pumpar för Bensin/Diesel/Etanol idag och som tankar fullt på 3-4 minuter behöver väl 60 "elpumpar" (30-40 minuter för full tank) när fordonsflottan är helt konverterad för att motsvara samma tillgänglighet.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Inte när bra slöladdaren funkar, då tar det en timme.martinot skrev:¨ChristerSjo skrev:En mack som har 6 pumpar för Bensin/Diesel/Etanol idag och som tankar fullt på 3-4 minuter behöver väl 60 "elpumpar" (30-40 minuter för full tank) när fordonsflottan är helt konverterad för att motsvara samma tillgänglighet.
Ja, eller kanske motsvarande runt 30-40 stycken iaf. (man kanske laddar tillräckligt på 20-30 min oftast).
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Nja, elbilar laddas väl till stor del hemma men det gör man inte med bensinbilar men 10-20 behöver det väl vara om man inte ska behöva köa så många minuter innan man har fått börja ladda. Jag tycker att 6 är för lite och 4 är ett skämt.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
väldigt få som kan ladda hemma, något fler kan ladda på jobbet, om man tittar på alla som har bil idag oavsett drivmedel.Dafro skrev:Nja, elbilar laddas väl till stor del hemma men det gör man inte med bensinbilar men 10-20 behöver det väl vara om man inte ska behöva köa så många minuter innan man har fått börja ladda. Jag tycker att 6 är för lite och 4 är ett skämt.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19938
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Få är väl att ta i, det bor sjukt många i villa/radhus men visst är det väldigt många med bil som inte kan ladda hemmaGargamel skrev:väldigt få som kan ladda hemma, något fler kan ladda på jobbet, om man tittar på alla som har bil idag oavsett drivmedel.Dafro skrev:Nja, elbilar laddas väl till stor del hemma men det gör man inte med bensinbilar men 10-20 behöver det väl vara om man inte ska behöva köa så många minuter innan man har fått börja ladda. Jag tycker att 6 är för lite och 4 är ett skämt.
absolut… undrar om det finns någon bra statistik på det här? Det vore intressant ju

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jo sant men de som bor i lägenhet måste kunna ladda långsammmare på parkeringar eller vid köpcentrum om det ska funka för samhället i stort och mackarna med snabbladdarna vid långresor tänker jag.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Enligt https://www.scb.se/hitta-statistik/sver ... i-sverige/Bjelke skrev:Få är väl att ta i, det bor sjukt många i villa/radhus men visst är det väldigt många med bil som inte kan ladda hemmaGargamel skrev:väldigt få som kan ladda hemma, något fler kan ladda på jobbet, om man tittar på alla som har bil idag oavsett drivmedel.Dafro skrev:Nja, elbilar laddas väl till stor del hemma men det gör man inte med bensinbilar men 10-20 behöver det väl vara om man inte ska behöva köa så många minuter innan man har fått börja ladda. Jag tycker att 6 är för lite och 4 är ett skämt.
absolut… undrar om det finns någon bra statistik på det här? Det vore intressant ju
Så det verkar gå lite halvt jämnt ut mellan husägare och lägenhet:are (mer lika än jag hade trott, jag trodde fler i lgh)2,3 miljoner i en lägenhet i flerbostadshus, varav 1,4 miljoner är hyresrätter och knappt 990 000 bostadsrätter.
2 miljoner hushåll i småhus. 1,9 miljoner äger sitt hus, medan resten hyr sitt hus eller bor i ett småhus med bostadsrätt.
Så drar man någon slutsats av detta, så skulle bara hälften av folket kunna ladda hemma (enkelt, utan bakåtsträvande stofiler som inte vill tillåta laddlådor)
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
För mig är det värdelöst att ladda t.ex. hos ica.Dafro skrev:Jo sant men de som bor i lägenhet måste kunna ladda långsammmare på parkeringar eller vid köpcentrum om det ska funka för samhället i stort och mackarna med snabbladdarna vid långresor tänker jag.
Tar för lång tid för att jag ska plocka i och ur min egen sladd, sedan så handlar jag oftast under 15 minuter, vilket ger nada i räckvidd..
hos butiker så skulle jag ladda och betala för slöladdare på 50kW, det skulle ge mig incitament att kanske gå till fiket och ta en kaffe en stund också.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Håller med, vid affärer kan man inte ha långsammare än 50, detta är inte snabbladdare enligt mig. Men 11 kW där man parkerar bilen, för den har man väl inte i lägenheten men visst på gatorna tex i Stockholm blir det svårt.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19938
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
TackGargamel skrev:Enligt https://www.scb.se/hitta-statistik/sver ... i-sverige/Bjelke skrev:Få är väl att ta i, det bor sjukt många i villa/radhus men visst är det väldigt många med bil som inte kan ladda hemmaGargamel skrev:väldigt få som kan ladda hemma, något fler kan ladda på jobbet, om man tittar på alla som har bil idag oavsett drivmedel.Dafro skrev:Nja, elbilar laddas väl till stor del hemma men det gör man inte med bensinbilar men 10-20 behöver det väl vara om man inte ska behöva köa så många minuter innan man har fått börja ladda. Jag tycker att 6 är för lite och 4 är ett skämt.
absolut… undrar om det finns någon bra statistik på det här? Det vore intressant ju
Så det verkar gå lite halvt jämnt ut mellan husägare och lägenhet:are (mer lika än jag hade trott, jag trodde fler i lgh)2,3 miljoner i en lägenhet i flerbostadshus, varav 1,4 miljoner är hyresrätter och knappt 990 000 bostadsrätter.
2 miljoner hushåll i småhus. 1,9 miljoner äger sitt hus, medan resten hyr sitt hus eller bor i ett småhus med bostadsrätt.
Så drar man någon slutsats av detta, så skulle bara hälften av folket kunna ladda hemma (enkelt, utan bakåtsträvande stofiler som inte vill tillåta laddlådor)

lite så blir det väl jämnt skägg där också…
I storstäderna är det väl mindre antal bilar per hushåll antar jag men annars säkert rätt många med bil…
Hoppas verkligen utvecklingen går åt rätt håll för lägenhetsboende…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Så är det. Jag tog en tur till Norge för några veckor sedan. Det var kö på 5 av 6 Ionity stationer som vi stannade vid för att ladda. Samtliga hade minst 6 stalls.martinot skrev:Jag tror inte att detta med 6 laddpunkter kommer räcka på långa väger på de större platserna kring våra populärare motorvägar (kanske i inre Norrland). Försäljningen och ökningen av elbilar på våra vägar bara under nu 2021 har ju varit enorm! Man behöver ju bara titta på Norge för att förstå var vi kommer snart hamna på för läge och situation här i Sverige.
Postade detta när jag laddade i Norge vid Rygge på vägen hem från Oslo en vanlig vardag i höstas.
6 laddpunkter hos Ionity, som alla var upptagna och 3-4 bilar på kö som väntade på sin tur att få en laddplats.
Som jämförelse så var det 42 laddpunkter hos Tesla SuC, och varav ca. 27-29 upptagna.
Inte direkt en premium upplevelse...
Däremot är norrmänen mycket bättre på att ladda till den SoC som man behöver än svenskar. Inte en kotte som försökta komma upp till 100%, såg som mest någon på 90% så det var rätt OK omsättning på pumparna.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Men jag skrev de kan bygga ut efterhand som behovet ökar.. Dessutom finns de ju betydligt fler ladd operatörer som alla bygger sina egna laddare. Se tex Kungsbacka, här Finns både CK, recharge, incharge och okq8, om alla dessa har bara 4 var så är de 16 laddare..martinot skrev:Har ingen uppfattning om man skall ha flera stationer per område, eller hur man nu definierar det, och kanske inte måste vara exakt 18 på varje. Men jag tycker att i de flesta fall (förutom de allra minsta och ovanliga platserna) så borde minimum normalt ligga någonstans mellan 10-20 stycken.chaffis75 skrev:Men behöver verkligen ck 18 per station. Jag tycker 4 eller möjligen 6 st är minsta antal de ska ha, därefter beror de ju på hu belastad just den stationen är.mikebike skrev:De har inte 18 laddpunkter per station, utan totalt 18 i hela området. Max 6 på en station.martinot skrev:Det är så CK måste satsa; sätt upp 18 laddpunkter per station. Det är det enda sättet att inte bara ta upp konkurrensen med Tesla SuC, men även för att skapa en positiv kundupplevelse för elbilister.dfa skrev:För er som liksom jag som funderar på vad som händer med utbyggnaden verkar CK har satsat en hel del på Danmark under hösten där de nu som exempel har totalt 18 laddare bara i CPH området (enligt appen)
Det säljs explosionsartat mycket elbilar just nu, och bygger man inte ut så kommer kaoset att fortsätta vid de tidpunkter som folk normalt är ute på långresor med sina bilar. Det är inte hållbart med sådant strul i längden, och en orsak att många av oss (i dagsläget) inte kan tänka oss att vara utan SuC. Det måste bli en snabb ändring på detta!
2021: året då elbilar erövrade Sverige
https://teslaclubsweden.se/2021-aret-da ... e-sverige/
Du kan inte jämföra med suc som bygge stora på ett fåtal platser.
Dessutom kanske de inte vill satsa för stort om suc snart öppnar upp.
Laddarna måareju utnyttjas innan de utökar.. Sen som jag sa så behöver framförallt ionity bygga ut sina stationer, de har ju problem. Har inte hört om samma problem på CK även om de kaske kan hända där blir kö ibland. Har själv fått vänta på just Kungsbacka några minuter men då hade recharge inte öppnat än så idag hade de antagligen inte varit ett problem.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jo, så som det ser ut i Norge är vi troligen inte långt ifrån i Sverige.dfa skrev:Så är det. Jag tog en tur till Norge för några veckor sedan. Det var kö på 5 av 6 Ionity stationer som vi stannade vid för att ladda. Samtliga hade minst 6 stalls.martinot skrev:Jag tror inte att detta med 6 laddpunkter kommer räcka på långa väger på de större platserna kring våra populärare motorvägar (kanske i inre Norrland). Försäljningen och ökningen av elbilar på våra vägar bara under nu 2021 har ju varit enorm! Man behöver ju bara titta på Norge för att förstå var vi kommer snart hamna på för läge och situation här i Sverige.
Postade detta när jag laddade i Norge vid Rygge på vägen hem från Oslo en vanlig vardag i höstas.
6 laddpunkter hos Ionity, som alla var upptagna och 3-4 bilar på kö som väntade på sin tur att få en laddplats.
Som jämförelse så var det 42 laddpunkter hos Tesla SuC, och varav ca. 27-29 upptagna.
Inte direkt en premium upplevelse...
Däremot är norrmänen mycket bättre på att ladda till den SoC som man behöver än svenskar. Inte en kotte som försökta komma upp till 100%, såg som mest någon på 90% så det var rätt OK omsättning på pumparna.
Bra att de lärt sig att ladda till rätt SoC-nivå. Kommer nog med vanan med att köra elbil.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Så jävla typiskt, kommer en tesla sekunder innan mig till den anda laddaren på CK Skärholmen, sedan kommer det en kvinna i en Volvo och hämtar honom och de åker iväg, vilket betyder att han kommer stå minst en timme, och jag måste ladda för att komma hem..
Funderar på att gå ut och trycka på nödstopp på laddaren
Funderar på att gå ut och trycka på nödstopp på laddaren
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Märkligt att de inte kan ladda Teslan hemma. Finns det ingen SuC brevid heller?Gargamel skrev:Så jävla typiskt, kommer en tesla sekunder innan mig till den anda laddaren på CK Skärholmen, sedan kommer det en kvinna i en Volvo och hämtar honom och de åker iväg, vilket betyder att han kommer stå minst en timme, och jag måste ladda för att komma hem..
Funderar på att gå ut och trycka på nödstopp på laddaren

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Närmsta suc sig till Stockholm är nog den i uppsalamartinot skrev:Märkligt att de inte kan ladda Teslan hemma. Finns det ingen SuC brevid heller?Gargamel skrev:Så jävla typiskt, kommer en tesla sekunder innan mig till den anda laddaren på CK Skärholmen, sedan kommer det en kvinna i en Volvo och hämtar honom och de åker iväg, vilket betyder att han kommer stå minst en timme, och jag måste ladda för att komma hem..
Funderar på att gå ut och trycka på nödstopp på laddaren
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9388
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Sollentuna är närmast, på andra sidan stan.Gargamel skrev:Närmsta suc sig till Stockholm är nog den i uppsalamartinot skrev:Märkligt att de inte kan ladda Teslan hemma. Finns det ingen SuC brevid heller?Gargamel skrev:Så jävla typiskt, kommer en tesla sekunder innan mig till den anda laddaren på CK Skärholmen, sedan kommer det en kvinna i en Volvo och hämtar honom och de åker iväg, vilket betyder att han kommer stå minst en timme, och jag måste ladda för att komma hem..
Funderar på att gå ut och trycka på nödstopp på laddaren
Jag kan inte heller ladda hemma, men jag ställer mig 4 timmar i ett köpcentrum när jag behöver fylla upp ordentligt.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jobbig plats att vilja/behöva ladda på. Finns knappt några alternativ i det området.mikebike skrev:Sollentuna är närmast, på andra sidan stan.Gargamel skrev:Närmsta suc sig till Stockholm är nog den i uppsalamartinot skrev:Märkligt att de inte kan ladda Teslan hemma. Finns det ingen SuC brevid heller?Gargamel skrev:Så jävla typiskt, kommer en tesla sekunder innan mig till den anda laddaren på CK Skärholmen, sedan kommer det en kvinna i en Volvo och hämtar honom och de åker iväg, vilket betyder att han kommer stå minst en timme, och jag måste ladda för att komma hem..
Funderar på att gå ut och trycka på nödstopp på laddaren
Jag kan inte heller ladda hemma, men jag ställer mig 4 timmar i ett köpcentrum när jag behöver fylla upp ordentligt.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Undrar om det är deras vardag att ladda så.. De är ju både dyrt om omständligt.. Visst är de ett undantag så fine men om de är deras normala sätt att ladda så fattar jag inte hur de pallar köra elbil.Gargamel skrev:Så jävla typiskt, kommer en tesla sekunder innan mig till den anda laddaren på CK Skärholmen, sedan kommer det en kvinna i en Volvo och hämtar honom och de åker iväg, vilket betyder att han kommer stå minst en timme, och jag måste ladda för att komma hem..
Funderar på att gå ut och trycka på nödstopp på laddaren
Dessurom tråkigt då det säkert laddar till 100 % vilket som du själv säger tar sjukt med tid, de är ju inte idén med snabbladdare, speciellt på en Tesla som laddar så sakta mot slutet.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Nu verkar det komma en 300kW-laddare på C-K i Järva Krog. De har haft 4 platser gjorda ett tag med blixtar målade i marken, nu såg jag iaf en laddstation där, fast fortfarande med plast på, så det verkar snart vara dags för 4 300kW-platser till som kommer stå mestadels tomma om de håller fast vid sitt kW-pris. 8-/
Tesla M3 LR..