Jag har kört på sladd i högre hastigheter än så…valleb skrev:Tur att du satt i en Tesla och inte någon annan bil, för i dom hastigheterna på motorväg med extremhalka så hade du säkert haft en ännu mer negativ upplevelse!Jonte73 skrev:Inatt var det underkylt regn och fick då äntligen uppleva hur bilen beter sig vid extremhalka.
Detta blev då en stor besvikelse måste jag då säga.
Var det inte sagt att regen skulle anpassa sig efter underlaget på -21:orna?
Var ju inte sån trevlig upplevelse då bilen ställer sig på tvären i 110. (Det var saltat innan och helt plötsligt var det skridskobana)
Jag har ändå kört både rally och isracing en hel del i mina dagar så att gå på sladd har jag inget emot.
Överlag så betedde sig den otroligt instabilt. Nu var det visserligen extremt halt, men ändå.
Tycker f*n att då man körde 240 (Volvo)med slitna vinterdäck kändes mer stabil.
Framför allt så var min BMW 530 som jag hade innan ett tusen ggr bättre beteende än Teslan.
Just regen är ju helt värdelöst i underlag som detta. Man borde ju kunna stänga av det kan jag tycka.
Det finns förare där ute som kör dessa bilar som detta skulle kunna bli riktigt farligt för.
Skylla på att regen inte går att stänga av är lågt, med den erfarenheten du skriver att du har så borde du veta bättre än att köra i 110 på is.
PS! Bor du i Skåne så är du förlåten
Skyller inte på något. Jag har åsikter om regen och att man inte har möjlighet att stänga av det.
Det skulle man kunna välja själv, torrt som halt. Man ska kunna välja helt enkelt.
Lika väl som att man ska kunna stänga av alla system som det gått att göra på alla mina tidigare bilar. Ibland vill man ha kul helt enkelt utan att något system ska kicka in och förstöra nöjet.