Det kan till och med vara roligt att sitta och fundera på var man ska ladda på en laddare utanför SuC-nätverket och räkna på hur länge man behöver vara där.drakbane skrev:Eller några ChaDeMo / Typ2 på alla bensinstationer..
Hämtade bilen i onsdags, körde då 11 + 17 mil med ett snabb stopp på en SuC, toa o kaffe. Inga konstigheter alls.
Men det gäller knappast för alla. Min morsa hade satt en kniv i Teslans sköra aluminium-motorhuv om hon skulle tvingas sitta och ställa upp matematiska ekvationer för att kunna komma hem från släktträffen på östkusten. De allra flesta vill ha en bil som funkar till de reguljära behoven utan att den ska behöva kelas med som ett litet husdjur - Tesla är nästan där, men SuC-nätverket måste byggas ut ytterligare för att man ska kunna känna att man kan åka dit man har lust utan massa meck med ChaDeMo-adaptrar och långa väntetider vid trasiga Typ2-laddare.