Finns ett antal av denna typen i Stockholm.fth skrev:Jag tycker också vänster sida är den "naturliga" placeringen av laddluckan, iofs till viss del färgat av att jag kör Tesla.Frisk skrev:Det är ett bra argument! Samtidigt står man ju trångt på högersidan (och vissa fall både fram och bak) i många villagarage att det nog vore mycket svårt att komma åt att koppla in en laddare. Men på sidan med förardörren har man ju av naturliga orsaker normalt plats.A76 skrev:Det hade varit mycket bättre att ha laddluckan höger bak. Tänk gatuparkering längs gatan, då hade laddluckan varit placerad mot trottoaren och inte ut mot gatan, bara ett exempel.
Jag står ofta parkerad med begränsad plats på passagerarsidan, men jag har hittills aldrig laddat vid en stolpe vid trottoarkanten där laddlucka på passagerarsidan skulle vara bra.
Är dessa vanliga? Jag tror jag knappt någonsin har sett en sådan laddplats, jag tror mig kanske minnas att det finns ett par på Kungsholmen, men fickor där man kör/backar in är ju i stort sett allenarådande vad jag kan se.
/fth
Och mer skall det bli enligt nya direktiv.