HelectriC skrev:e5m1r skrev:HelectriC skrev:e5m1r skrev:Själv har jag inte haft problem på de bilar där jag haft tonat fram tog dock enbart 5% det räcker gott om resten är tonat
5% är ju i stort sett ogenomträngligt, det är verkligen helt svart, så det tror jag inte du har fram. Fram är ganska vanligt att ha 70 eller 80% om man bara vill få en övergång mot bak.
Självfallet räknar jag på andra hållet så det blir 95 fram
% anger hur mycket ljus som släpps igenom, 95% betyder då att endast 5% filtreras bort. Rutorna från Tesla är självtonande till en grad som i vissa fall faktiskt överstiger 5%, så det känns inte helt relevant att lägga på en sån svag film. Men smaken är som baken, tror dock inte någon ser en 95% och definitivt inte farbror Blå.
Jag tyckte att det blev bra skillnad med dörrar stängda när även andra rutor var tonade det blev mycket mörkare än standard
Med dörren öppen så var det som det inte fanns nåt
Trötts detta åkte jag dit på besiktningen men tjafsade till mig att de skulle mäta
Självklart hadde de ingen mätutrustning på plats itan jag fick komma tillbaka efter en vecka
När de mätte var det långt ifrån godkänt så de fick tas bort
De sa att gränse är så låg att även utan nåt så är rutan oftast för tonad från fabrik
Och mycket riktigt så mätte de mina rutor utan folie och de gick inte heller genom men i och med helbilsgodkännandet så är de undantagna
Så ingen folie går genom besiktning om de mäter