Aida skrev:
Det var ju väldigt insiktsfullt skrivet… Så pga att de har en kampanjrabatt så ska man vara tacksam och ej gnälla över att självklara saker inte ingår. Saker som man förutsatte ingå. Som du ser på det så ska kampanjrabatten ätas upp av sånt som ska ingå. Grattis! Jo men du har rätt! Jag ska genast gå ner till återförsäljaren och be om att de tar bort rabatten och sen begära att få självklara saker inkluderade… Du tror inte att det var just rabatten som gjorde att jag och många andra slog till på bilen…
Jag antar att du är en Hyundaiförsäljare som uttrycker dig så. Eller en bitter norrman som tycker att bilarna är alltför billiga jämfört med Norge?
Man kan inte utlova ett kampanjpris på en sak och sen smyga in att självklara saker tagits bort samt göra tillbehör ockerdyra eller minska serviceintervallet. Då är det inte en kampanjrabatt utan falsk marknadsföring… Come on!

Förlåt, ser nu att inlägget kan läsas annat än ironisk
Jag har I5 på en mycket kort shortlist, mest pga priset, och jag förstår Hyundai mycket väl att man önskar att "strippa" bilen för så mycket som möjligt för att nå det priset.
Som en annan på forumet skrev: "det man förlorar på på gungorna får man ta igen på karusellen."
Det jag försökte si var att även om en sladd till 2000kr inte följer med, så finns det imho ingen bil som kan konkurrera med I5 på pris.
Fördelen med att man får köpa sladd, och putte rabatten i fickan, är att man kan köpa exakt den sladden man behöver.
Oftast följer det med 5 meter, jag behöver minst 7, och då tar jag heller en rabatt på 2000kr än en sladd. Det var så jag menade, förlåt om det kom ut som jag var bitter.
Nej, jag jobbar inte för Hyundai, och jag bor i Sverige, men har kanske svårt att ordlägga mig på ett sätt som gör att jag inte framstår bitter.
Sen kan det vara så att typ2 ingår, men det verkar inte så eftersom typ2 sladd ligger under tillvalslistan på hemsidan.