Efter att ha kört EQC så kan jag säga att jag inte är imponerad utav den där skärmen eller deras system. Skärmen är ju extremt liten, och systemet är krångligt och korkat.Fredrik j skrev:Discobelysning?taliz skrev:Uhm va? Det enda som möjligtvis är "mer likt" Model 3 är väl att det nu är en horisontell skärm. De har ju discobelysning och diverse annat som tyskarna har också nu.Fredrik j skrev:Nej, den har jag sett. Man gjorde den ju bara mer lik Model3 och den har ju inte mycket gemensamt med t.ex. Mercedesen på bilderna.taliz skrev:Missat nya interiören i S och X?Fredrik j skrev:Tror du? Jag tror åsiktskorridoren är otroligt smal hos Tesla. Det är ju minimalistiskt som gäller samt armlängds avstånd till allt som bara lite kan förknippas med fossilbilar.
Har svårt att se hur en monteringsfabrik i tyskland skulle kunna förändra på designen. Jag har fått för mig att det är Elon som bestämmer.
Det är ju landscape-skärmen som blir helt dominerande. Jag hoppas vi nu ser peak-skärm när det kommer till storlek och att vi får smartare lösningar.
Men allvarligt, tycker du nya interiören i S och X är ett steg närmare andra bilar?
Sen gillar jag att ha knappar men att ha ca 20 knappar på ratten är ju väldigt överdrivet.