Svenssons skrev:Kommer ihåg den gamla goda tiden när man fick krypa via den dörr eller lucka som gick att öppna på bilen för att slå på tändningen på bilen. Sedan lämnade man bilen med motorn på tomgång en halvtimme för att sedan gå ut och skrapa rutorna innan man körde. Det var på den gamla goda tiden när det inte existerade någon biltillverkare i Kalifornien...
Ja, jag har ju själv aldrig tidigare ägt någon "premiumbil" (en begagnad SAAB 9000 CDE med "extra allt" är nog den närmsta kandidaten innan Teslan), men min X är den
överlägset bästa vinterbil jag har haft.
Jag vet inte riktigt vad som tycker den är så usel på vintern jämför med? Vad finns det i andra "premiumbilar" som inte finns i Tesla? Spolare till strålkastarna förstår jag, men i övrigt?
Det varierar väl en hel del mellan modeller och utrustningspaket, men jag har iaf uppvärmd "landningszon" för torkarbladen, uppvärmd ratt, stolsvärme, uppvärmda backspeglar, etc, jag kan faktiskt inte på rak arm komma på något som saknas.
Bara förvärmningen via appen (som jag förstås inte har haft i någon bil tidigare) lyfter ju bilen ett par divisioner, jag kan inte minnas när jag behövde skrapa rutan senast, jag vet inte ens om jag har någon skrapa i bilen
/fth