Facelift 2021

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SavageBoy
Teslaägare

Facelift 2021

Inlägg av SavageBoy »

Tydligen är det en facelift på gång redan i år. Det anges dock lite olika datum beroende på var man läser. Det ser läckert ut, men även om ratten är cool tror jag inte det kommer vara praktiskt...

https://www.autoexpress.co.uk/news/3541 ... l-2021?amp
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Facelift 2021

Inlägg av Svenssons »

Här är en av de längre trådarna om det med ca 700 inlägg:
viewtopic.php?f=10&t=23663
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inlägg av termosen »

SavageBoy skrev:
Tydligen är det en facelift på gång redan i år. Det anges dock lite olika datum beroende på var man läser. Det ser läckert ut, men även om ratten är cool tror jag inte det kommer vara praktiskt...

Har du legat under en sten de senaste 24 timmarna?
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
SavageBoy
Teslaägare

Inlägg av SavageBoy »

Svenssons skrev:
Här är en av de längre trådarna om det med ca 700 inlägg:
viewtopic.php?f=10&t=23663
Tack, jag tyckte det var väldigt märkligt att det inte fanns någon tråd om det. Facelift på Model X hade jag inte räknat med skulle ligga under tråden för Model S
Användarvisningsbild
SavageBoy
Teslaägare

Inlägg av SavageBoy »

termosen skrev:
SavageBoy skrev:

Har du legat under en sten de senaste 24 timmarna?
Normalt sett letar man inte info om Model X i forumet för Model S, så det var inte lätt att hitta att det fanns en diskussion där.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

SavageBoy skrev:
Normalt sett letar man inte info om Model X i forumet för Model S, så det var inte lätt att hitta att det fanns en diskussion där.
TCS är som bekant inte speciellt strukturerat och disciplinerat :D

Jag går alltid in via knappen ”Senaste inläggen”, det är enda sättet att få en överblick över pågående diskussioner.

Vilken kategori tråden tillhör har ofta väldigt lite med det faktiska innehållet att göra.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

fth skrev:
Vilken kategori tråden tillhör har ofta väldigt lite med det faktiska innehållet att göra.
Vi går väl rätt ofta så långt att vilken rubrik tråden har har ofta väldigt lite med det faktiska innehållet i tråden att göra... Denna tråd kanske snart skulle ligga under Allmänt | Övrigt och just nu ha rubriken "Forumstruktur och disciplin..."
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Inlägg av fth »

Svenssons skrev:
fth skrev:
Vi går väl rätt ofta så långt att vilken rubrik tråden har har ofta väldigt lite med det faktiska innehållet i tråden att göra... Denna tråd kanske snart skulle ligga under Allmänt | Övrigt och just nu ha rubriken "Forumstruktur och disciplin..."
Missförstå mig rätt, jag har inget emot hur TCS funkar, och jag är nog rätt ofta medskyldig till att trådar går OT. :oops:

Mitt tips vara bara att när det nu ser ut som det gör så är knappen "Senaste Inläggen" det enda egentliga sättet att få överblick och inte missa något av intresse.

Tittar man t.ex. bara i "Model X" så missar man ju garanterat massor av intressanta diskussioner där X förekommer.

/fth
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

fth skrev:
Svenssons skrev:
fth skrev:
Missförstå mig rätt, jag har inget emot hur TCS funkar, och jag är nog rätt ofta medskyldig till att trådar går OT. :oops:

Mitt tips vara bara att när det nu ser ut som det gör så är knappen "Senaste Inläggen" det enda egentliga sättet att få överblick och inte missa något av intresse.

Tittar man t.ex. bara i "Model X" så missar man ju garanterat massor av intressanta diskussioner där X förekommer.

/fth
Jag är också helt klart en av de som hjälper till att driva trådar OT och gillar stämningen här. Använder också "Senaste inläggen" tillsammans med funktionen att trycka på ikonen för att komma till senaste olästa inlägg för tråden. Att göra som jag gjorde i början och läsa precis varje inlägg funkar dock inte längre...
Bonden Roger

Inlägg av Bonden Roger »

Vad står OT för ?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Inlägg av fth »

Bonden Roger skrev:
Vad står OT för ?
"Off Topic", dvs det vi ägnar oss åt just nu ;) :D

/fth
Bonden Roger

Inlägg av Bonden Roger »

fth skrev:
Bonden Roger skrev:
Vad står OT för ?
"Off Topic", dvs det vi ägnar oss åt just nu ;) :D

/fth
Tackar.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Bonden Roger skrev:
Vad står OT för ?
Off Topic, håller sig inte till ämnet. Vi har till och med trådar där trådskaparen spårar bort från ämnet redan i första inlägget...
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Inlägg av fth »

Svenssons skrev:
Bonden Roger skrev:
Vad står OT för ?
Off Topic, håller sig inte till ämnet. Vi har till och med trådar där trådskaparen spårar bort från ämnet redan i första inlägget...
Iofs kan man väl säga att TS har tolkningsföreträde map vad tråden skall handla om :D

/fth
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Svenssons skrev:
Bonden Roger skrev:
Vad står OT för ?
Har ni hört om Gamestop?
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

spacecoin skrev:
Svenssons skrev:
Bonden Roger skrev:
Vad står OT för ?
Har ni hört om Gamestop?
Upp 100% under förhandeln igen, la en order på $300 men lär behöva justera den innan öppning.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

fth skrev:
Svenssons skrev:
Bonden Roger skrev:
Vad står OT för ?
Iofs kan man väl säga att TS har tolkningsföreträde map vad tråden skall handla om :D

/fth
Jo men man kan ju också tycka att rubriken ska avspegla det som tråden ska handla om.
Användarvisningsbild
SavageBoy
Teslaägare

Inlägg av SavageBoy »

Tack för infon, får börja använda ”senaste inlägg” istället.

Idag köpte/beställde jag en begagnad MX 2018 100D... På tisdag levereras den, så jag lär väl joina den här ”sekten” och hänga här en hel del framöver :)
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Inlägg av Daven »

SavageBoy skrev:
Tack för infon, får börja använda ”senaste inlägg” istället.

Idag köpte/beställde jag en begagnad MX 2018 100D... På tisdag levereras den, så jag lär väl joina den här ”sekten” och hänga här en hel del framöver :)
Välkommen :)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

fth skrev:
Jag går alltid in via knappen ”Senaste inläggen”, det är enda sättet att få en överblick över pågående diskussioner.

/fth
Vilken rubrik som tråden har, har ofta väldigt lite med det faktiska innehållet i tråden att göra. :lol:
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
JanE

Inlägg av JanE »

Jag beställde en idag)
Skriv svar