spacecoin skrev:Man undrar ju varför vissa bilar har detta problem så mycket mer än andra.
Är det något tillverkningsfel på en del?
Själv har har 1650 mil utan några problem. Alltid "Low".
Körstil?
Moderator: Redaktion
spacecoin skrev:Man undrar ju varför vissa bilar har detta problem så mycket mer än andra.
niklasha01 skrev:Men ni som alltid kör på Low, får ni inte slitna däck på insidan?spacecoin skrev:Man undrar ju varför vissa bilar har detta problem så mycket mer än andra.
Nej Cambern sliter inte så farligt på däcken. Det är Toe som gör det. Och typ samtliga Model X rullar med Toe åt alla håll och kanter, och Teslas tekniker kan inte ställa in dem rätt.niklasha01 skrev:Men ni som alltid kör på Low, får ni inte slitna däck på insidan?spacecoin skrev:Man undrar ju varför vissa bilar har detta problem så mycket mer än andra.
Jag får det när jag kör på Very Low men i mycket mindre utsträckning på Low.niklasha01 skrev:Men ni som alltid kör på Low, får ni inte slitna däck på insidan?spacecoin skrev:Man undrar ju varför vissa bilar har detta problem så mycket mer än andra.
Inte ännu i alla fall. Ser jämt och fint ut. En hel del accel vid rödljus för att det är kulniklasha01 skrev:Men ni som alltid kör på Low, får ni inte slitna däck på insidan?spacecoin skrev:Man undrar ju varför vissa bilar har detta problem så mycket mer än andra.
Är det 8 år på drivknutarna eller är det 4 år? Någon som varit inne med en ”gammal ” bil?Monark1954 skrev:Har drivaxlarna blivit sämre på nyare bilar?
Har kört 13.000 mil med 2016 års X och har inte problemet. Standard höjd för det mesta.
Har för mig 8 års garanti på drivlinan men jag kan ha fel.
Får ha koll på senaste X då det är en P men av tråden verkar P versioner vara de enda drabbade.
Var det första bytet?HX100 skrev:Vårans bil garanti försvann efter 8000 mil hade passerat i somras och i höstas bytte vi drivaxlar, kostade 15k kontant.
Det går väl lite olika bud där (typiskt Tesla med andra ord...) men 8 år ska väl egentligen bara gällaLarsL skrev:Är det 8 år på drivknutarna eller är det 4 år? Någon som varit inne med en ”gammal ” bil?Monark1954 skrev:Har drivaxlarna blivit sämre på nyare bilar?
Har kört 13.000 mil med 2016 års X och har inte problemet. Standard höjd för det mesta.
Har för mig 8 års garanti på drivlinan men jag kan ha fel.
Får ha koll på senaste X då det är en P men av tråden verkar P versioner vara de enda drabbade.