Strypta supercharger 30okt
Moderator: Redaktion
Strypta supercharger 30okt
Normalt får jag in 100kW vid 20%. I går bara 45kW i Borlänge och Arboga. Ensam vid stolparna. Någon som har samma erfarenhet?
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Strypta supercharger 30okt
Chargegate
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Normal hastighet i Borlänge idag. Långt ifrån ensam vid stolparna.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Det börjar bli kallt. Hur långt hade du kört innan? Kan krävas flera timmar motorväg för att batteriet skall få upp tempen.Wenstrom skrev:Normalt får jag in 100kW vid 20%. I går bara 45kW i Borlänge och Arboga. Ensam vid stolparna. Någon som har samma erfarenhet?
Navigerar du till SUC så förvärmningen drar igång går det lite snabbare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Temperaturen i både Borlänge och Arboga var just under +10gr. Från hotellet till suc i Borlänge, 1km, med navigatorn. Den användes också från Lindesberg till suc i Arboga. I båda fallen fick jag meddelande att förvärmning pågick. Borlänges låga hastighet gjorde att jag laddade snålt för att komma till en förhoppningsvis snabbare i Arboga. Lite svängar på vägen dit gjorde att jag måste fylla på i Lindesbergs snabbladdare för att säkert nå Arboga. Det gick tack vare en "Renault" som dels gick över till AC dels flyttade sin bil så att CCE-kabeln nådde min bil. Hoppas jag kan vara lika artig!taliz skrev:Det börjar bli kallt. Hur långt hade du kört innan? Kan krävas flera timmar motorväg för att batteriet skall få upp tempen.Wenstrom skrev:Normalt får jag in 100kW vid 20%. I går bara 45kW i Borlänge och Arboga. Ensam vid stolparna. Någon som har samma erfarenhet?
Alla tre laddarna gav lite mer än 40kW. Tydligen någon slump som gjort den låga hastigheten i suc eftersom ingen annan råkat ut för samma sak som jag.
Jupp, du behöver köra typ en timme i 100km/h för att få upp värmen i dessa temperaturer.
Tips, ladda direkt efter körning istället för direkt när du ska åka. Batteriet hinner bli rejält kallt under natten.
Tips, ladda direkt efter körning istället för direkt när du ska åka. Batteriet hinner bli rejält kallt under natten.
wector skrev:Jupp, du behöver köra typ en timme i 100km/h för att få upp värmen i dessa temperaturer.
Jag som bor i Norrland och inte kan ladda hemma, har lärt mig att man måste ladda batteriet medans det är varmt.ladda direkt efter körning istället för direkt när du ska åka
Jag åker ofta från Umeå till Sundsvall. Ser alltid till att jag laddat så mycket att jag tar mig 11 mil till Örnsköldsvik innan jag behöver ladda, så jag vet att batteriet är varmt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Är du i Borlänge igen så kan jag tipsa om att vi har rätt gott om laddstolpar i centrum inom ~500m från de flesta hotell. De i centrum kostar 12 kr/timme och ger 11 kW till en Model 3 dvs ~1 kr/kWh. Betydligt billigare än supercharger.Wenstrom skrev:Temperaturen i både Borlänge och Arboga var just under +10gr. Från hotellet till suc i Borlänge, 1km, med navigatorn. Den användes också från Lindesberg till suc i Arboga. I båda fallen fick jag meddelande att förvärmning pågick. Borlänges låga hastighet gjorde att jag laddade snålt för att komma till en förhoppningsvis snabbare i Arboga. Lite svängar på vägen dit gjorde att jag måste fylla på i Lindesbergs snabbladdare för att säkert nå Arboga. Det gick tack vare en "Renault" som dels gick över till AC dels flyttade sin bil så att CCE-kabeln nådde min bil. Hoppas jag kan vara lika artig!taliz skrev:Det börjar bli kallt. Hur långt hade du kört innan? Kan krävas flera timmar motorväg för att batteriet skall få upp tempen.Wenstrom skrev:Normalt får jag in 100kW vid 20%. I går bara 45kW i Borlänge och Arboga. Ensam vid stolparna. Någon som har samma erfarenhet?
Alla tre laddarna gav lite mer än 40kW. Tydligen någon slump som gjort den låga hastigheten i suc eftersom ingen annan råkat ut för samma sak som jag.