Har också en id3 på G och funderat lite på att köpa en schukosladd men det känns kass att köpa en som bara är schuko då man kommer att använda den ytterst sällan. Vet att jag sett en billigare variant av juicebooster där man kan ha en mängd olika adaptrar så att man kan ha den även till Teslan. Om jag minns rätt skulle den likt juicebooster klara ojordade kontakter och att man skulle kunna köra schuko i Norge på den. Tyvärr hittar jag den inte nu, någon som vet vad jag pratar om?
Tänker du på den här (som jag och andra har postat om i några andra trådar)?
Riktigt smidig, även om min tidigare modell saknar den speciella Tesla-knappen (den här modellen fanns inte för 1,5 år sedan).
Skall fungera i Norge (med 2-fas och de nya 400V 3-fasinstallationerna baserade på CEE-kontakten), men osäker på om man skall använda den i ojordade kontakter (tror inte det är rekommenderat).
Nej, den jag tänkte på hette chrget men den verkar inte kommit ur startgroparna. https://chrget.com/
Funkar evconnect i Norsk schuko alltså? Hittar inget om det på hemsidan.
Har sett Metrons kablar säljas med Schuko i Norge, så har antagit att det inte skall vara några problem. När jag tittar på produktnummer så verkar det vara samma som i Sverige och övriga EU.
Men du kan ju för säkerhetsskull alltid skicka mail till tillverkaren, eller ÅF i Sverige och fråga.
Tror faktiskt att det mest är Teslas UMC som inte fixar skillnaden i jordning mellan Norge och resten av Europa, men kan ju självklart vara fler laddare, så förstår din fråga/oro.
Har sett Metrons kablar säljas med Schuko i Norge, så har antagit att det inte skall vara några problem. När jag tittar på produktnummer så verkar det vara samma som i Sverige och övriga EU.
Men du kan ju för säkerhetsskull alltid skicka mail till tillverkaren, eller ÅF i Sverige och fråga.
Tror faktiskt att det mest är Teslas UMC som inte fixar skillnaden i jordning mellan Norge och resten av Europa, men kan ju självklart vara fler laddare, så förstår din fråga/oro.
Tack! Har beställt evconnects sladd.
Kul!
Rapportera gärna när du hunnit att bekräfta att det fungerar fint i Norge (har dock ingen anledning att tro annat).
Vi brukar ta vår dieselmerca när vi åker till stugan i Trysil (bekants stuga som vi brukar låna, men är där så ofta att den känns delvis som "vår"). M3 är lite för liten att lasta alla skidor och allt annat i, men bra att veta, om vi någon gång skaffar en större elbil, att det fungerar att ladda i stugan.