Ja Helix, din beskrivning var något av det bästa jag läst på länge när det kommer till bilrecensioner!!helix skrev:Tack, det var kul att höra!MartinEmil skrev:Fantastisk genomgång. Tack! Bör kunna säljas till vilken vaken biltidning som helst.helix skrev:För några dagar sedan var jag ute och provkörde Polestar 2 som jag verkligen sett fram mot. Då jag gärna byter bil ofta börjar det klia i fingrarna så tanken har inte alls varit främmande att byta min Model 3 mot en Polestar 2. Gillar designen på bilen och kul att det är just Volvos avknoppning som lanserar den första elbilen som kan jämföras med Model 3 på många punkter.![]()
Du belyser en sak som jag tycker missas ofta; att Tesla, liksom Apple, står för både mjukvara och hårdvara och att allt hänger ihop. Det är något som i alla fall jag sätter väldigt stort värde på efter 25 år med Appleprodukter.![]()
Jo, det här med vertikal integration är underskattat i mångt och mycket. De flesta traditionella biltestare fokuserar generellt inte så mycket på tekniken i bilen och troligtvis är det inte många kunder som bryr sig heller. Däremot att saker och ting är simpelt och bara fungerar är sådant som de flesta uppskattar, men som man oftast inte märker förrän man använt en produkt en längre tid.
Teslas Superchargers är ett bra exempel på vertikalintegration... Parkera, ryck tag i laddsladden som har perfekt längd, öppna laddport automatiskt, koppla in sladden och lämna bilen som låser sig själv. I alla andra elbilar ska man genomgå någon form av procedur vid laddning, se till att kabeln räcker fram till laddporten, trycka på en skärm, plocka fram en bricka eller app, vänta på långsam handskakning, osv. Det är de små detaljerna som gör skillnaden
Ett stort tack för det!