Står och överväger om jag ska ska beställa en model S eller vänta några månader. Är förstås en omöjlig fråga att svara på men det hade varit intressant att höra hur ni hade resonerat om ni ännu inte hade köpt en!
Supermiljöbilspremien är slut. Även fast det är en liten summa i jämförelse med vad bilen kostar är det likväl mycket pengar. Åt ena sidan kan man resonera att man ska vänta tills efter valet och en ny premie har fastställts. Å andra så är det ju ca 4 månaders leveranstid och då bör ju en ny premie vara i kraft.
Sedan så har vi ju punkten med nya funktioner. Det är ju också en ständig fråga och man kan ju alltid vänta hur länge som helst. Fast nog borde det vara nära att Tesla kommer med lite nyheter? Dels för att det var länge sedan som de gjorde det och dela för att de ligger långt efter på många punkter som alla andra tillverkare erbjuder. Det är ju klart surast att beställa en bil precis i skarven...
De funktioner jag helst skulle vilja se är;
1. Drag
2. AWD
3. Adaptiv farthållare
4. Omgivningskameror
5. Mer skålade och bekvämare säten.
6. En mindre mide-age-face-lift (kanske lite snyggare grill) -döda mig inte nu

Ett bilföretag gör ju ofta små uppgraderingar allt eftersom att brister upptäcks. Finns det någon stanna man kan läsa om Tesla har gjort det?