Fredrik j skrev:Troligtvis köper man väl inte en Taycan om man inte kan ladda hemma.
Nej, men det gäller ju Tesla också.
Moderator: Redaktion
Fredrik j skrev:Troligtvis köper man väl inte en Taycan om man inte kan ladda hemma.
Jag har beställt en Tesla och har ingen möjlighet att ladda hemma (eller på jobbet). Just därför är räckvidd viktigt, vilket bidrar till att jag valde en Model 3 LR.Verdi skrev:Fredrik j skrev:Troligtvis köper man väl inte en Taycan om man inte kan ladda hemma.
Nej, men det gäller ju Tesla också.
Jag förstår dig. Och hade jag kört mer per dag, i genomsnitt, än vad jag nu gör hade nog jag också varit tveksam.Verdi skrev:Klart det går att ha en elbil utan nattladdning. Men just JAG hade inte orkat med det. Då åker jag ändå förbi Fullerö SuC nästan dagligen (i normala fall) och har gratis laddning.
Det har nog blivit ett visst uppsving ändå sedan Porsche öppnade butik/service i Umeå för något eller ett par år sen.HelectriC skrev:Inte min avsikt att vara nedvärderande mot de i norr, men nånting säger mig att huvudmarknader för Porsche Sverige inte är i Norrland. Det är väl inte heller där de flesta 911 eller Panamera rullar antar jag. De flesta kör ju knappt norr om Sthlm.