Taycan i Sverige

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Taycan i Sverige

Inlägg av Verdi »

Fredrik j skrev:
Troligtvis köper man väl inte en Taycan om man inte kan ladda hemma.

Nej, men det gäller ju Tesla också.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Verdi skrev:
Fredrik j skrev:
Troligtvis köper man väl inte en Taycan om man inte kan ladda hemma.

Nej, men det gäller ju Tesla också.
Jag har beställt en Tesla och har ingen möjlighet att ladda hemma (eller på jobbet). Just därför är räckvidd viktigt, vilket bidrar till att jag valde en Model 3 LR.
Förhoppningsvis kommer jag att få laddmöjlighet hemma, men det är inget jag räknar med det närmaste året.
Nu vet jag inte hur dålig räckvidd en Taycan har till vardags och det hänger ju också på hur mycket man i genomsnitt kör per dag, men rimligtvis bör det vara mer tajt att ha en Taycan utan möjlighet till hemmaladdning.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Jag har nu kört min Tesla +10.000 mil i ca 3 år.
Kan inte ladda hemma, har funkat hyfsat bra.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Verdi

Inlägg av Verdi »

Klart det går att ha en elbil utan nattladdning. Men just JAG hade inte orkat med det. Då åker jag ändå förbi Fullerö SuC nästan dagligen (i normala fall) och har gratis laddning.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Verdi skrev:
Klart det går att ha en elbil utan nattladdning. Men just JAG hade inte orkat med det. Då åker jag ändå förbi Fullerö SuC nästan dagligen (i normala fall) och har gratis laddning.
Jag förstår dig. Och hade jag kört mer per dag, i genomsnitt, än vad jag nu gör hade nog jag också varit tveksam.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

HelectriC skrev:
Inte min avsikt att vara nedvärderande mot de i norr, men nånting säger mig att huvudmarknader för Porsche Sverige inte är i Norrland. Det är väl inte heller där de flesta 911 eller Panamera rullar antar jag. De flesta kör ju knappt norr om Sthlm.
Det har nog blivit ett visst uppsving ändå sedan Porsche öppnade butik/service i Umeå för något eller ett par år sen.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar