Leverans av bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Leverans av bilen

Inlägg av hybris »

Idag fick jag min P85+ i Täby. Kunde inte se några uppenbara skador eller repor. Men skall bli opticoat pro så är det mikrorepor eller något som man inte ser i garaget så lär det vara lätt fixat.

Som en bonus fick jag i fällbara backspeglar. Hade inte räknat med det vilket var en klart trevlig bonus. Antar att min bil producerades på 2014 linan och därmed har alla infällbara.

Den är sjukt tyst och snabb. Stor när man parkerar vilket man får vänja sig vid. Körde X5 innan så det är ungefär samma storlek även om Teslan faktiskt är lite större.

Det var monteringslim runa P85+ loggan vilket känns lite amatörmässigt men detalj som de fixar senare.

Jag beställde mattor till bakluckan och passformen på dessa är inte perfekt. Den stora gummimattan fastnar i lastkroken och den lilla för fötterna är för lätt och plastig. inte direkt BMW mattor om man säger så... men dessa var ju extrautrustning så skall ta det med SC då jag inte är nöjd med dem. Även det en detalj men för priset är det bedrövliga så beställ inte dessa om det inte finns några nya bättre. (skall kolla upp)

Måste ju anmärka på något. ;-) Givetvis detaljer.

Bilen står nu och tankar i garaget. trefasladdningen verkar fungera so far... skall givetvis ladda på nätterna men vill prova att allt fungerar bra.

MC Röd är verkligen snygg i verkligheten. Snyggast om du frågar mig. gillar även vit men blor smutsigt snabbt och hade en vit innan denna. de färger jag rekommenderar i ordning är: MC Röd, Pearlwhite, white, mörkgrå. Sedan är resten inte min smak. Svart fin men ett helsike att hålla fin...

Nöjd? yepp mycket än så länge. 2.5h efter leverans.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare

Re: Leverans av bilen

Inlägg av emphili »

hybris skrev:
Idag fick jag min P85+ i Täby. Kunde inte se några uppenbara skador eller repor. Men skall bli opticoat pro så är det mikrorepor eller något som man inte ser i garaget så lär det vara lätt fixat.

Som en bonus fick jag i fällbara backspeglar. Hade inte räknat med det vilket var en klart trevlig bonus. Antar att min bil producerades på 2014 linan och därmed har alla infällbara.

Den är sjukt tyst och snabb. Stor när man parkerar vilket man får vänja sig vid. Körde X5 innan så det är ungefär samma storlek även om Teslan faktiskt är lite större.

Det var monteringslim runa P85+ loggan vilket känns lite amatörmässigt men detalj som de fixar senare.

Jag beställde mattor till bakluckan och passformen på dessa är inte perfekt. Den stora gummimattan fastnar i lastkroken och den lilla för fötterna är för lätt och plastig. inte direkt BMW mattor om man säger så... men dessa var ju extrautrustning så skall ta det med SC då jag inte är nöjd med dem. Även det en detalj men för priset är det bedrövliga så beställ inte dessa om det inte finns några nya bättre. (skall kolla upp)

Måste ju anmärka på något. ;-) Givetvis detaljer.

Bilen står nu och tankar i garaget. trefasladdningen verkar fungera so far... skall givetvis ladda på nätterna men vill prova att allt fungerar bra.

MC Röd är verkligen snygg i verkligheten. Snyggast om du frågar mig. gillar även vit men blor smutsigt snabbt och hade en vit innan denna. de färger jag rekommenderar i ordning är: MC Röd, Pearlwhite, white, mörkgrå. Sedan är resten inte min smak. Svart fin men ett helsike att hålla fin...

Nöjd? yepp mycket än så länge. 2.5h efter leverans.
Du låter så nöjd! Trevligt att höra. Var gör man opticoat pro? Hur lång tid tar det? Och vad kostar det? Skulle gärna vilja ha det gjort innan jag kör bilen.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Grattis :)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Opticoat pro görs av johan på inpol i täby. Han gör det hemma i sitt garage men det verkar som han kommer göra det i Teslas SC när det är öppnat. Kostar runt 7500 SEK har jag för mig. Tar 2-3 dagar. Tvätt, fixa/polera skavanker, lägga opticoat pro. Notera att opticoat pro kräver certifierade detailers. finns bara två i sverige so far. En i umeå och johan.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

sjukt nöjd. Bilen är otroligt bra. Allt är så logiskt. Fick tom igång homelink etc.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare

Inlägg av Sofie »

hybris skrev:
sjukt nöjd. Bilen är otroligt bra. Allt är så logiskt. Fick tom igång homelink etc.
Du som verkar kunna det där med datakomunikationer, kan du skriva en lathund för hur man kan installera visible tesla i en windowsdator samt om det finns även för android telefon typ sony.
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare

Inlägg av b232 »

Stort Grattis Hybris! :D
Användarvisningsbild
svo
Teslaägare

Inlägg av svo »

Grattis :)
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Gratulerar! Fast avundsjuk ...
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

TILL HYBRIS: Grattis till den nya bilen :) när beställde du den? Kan vara en fingervisning om hur lång leveranstiden är just nu.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist

Inlägg av martinsson »

Stort grattis. Perfekt läge nu när våren är här.
kan knappat vänta tills Maj :)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

beställde bilen i slutet på september men gjorde confirm runt 8-10 October. hade Januari som månad men då det var på gränsen så vart det februari. förseningen till mars gissar jag har att göra med tesla som planerar Europa för slutet av kvartal och fyller båtarna... dvs i praktiken en månad sen om man skall vara snäll.

Allt fungerar utmärkt so far. Homelink så man öppna garageporten från bilen, BT med min Windows phone, musik spelar jag från xbox music liksom spotify i luren och får upp albumbilder, volym och ändra låtar direkt i bilens kontroller, WLAN hemma på för uppdateringar, ställde in DAB favoriter, lade in FM radio favoriter, ställt in bakluckan så den stannar på rätt ställe i garaget.

Det enda som inte är igång är remoteappen. Tydligen tar det flera dagar... i USA tar det bara timmar. vet inte varför detta tar tid i sverige... När det är igång kan jag prova tesla commander i Windows Phone som faktiskt har fler funktioner än i android och iphone. tex kan man ställa in laddtid remote i windows phone mm...

Visible tesla kräver även den att tesla aktiverat remoteapp funktionen... dvs när det fungerar i luren fungerar det att få igån visibletesla. apparna kräver bara att du slår på remoteapp i bilen, att tesla tsgit tummen ur och aktiverat på sin sida... och du loggar in med samma email och pw,som du har på din sida på www.teslamotors.com

instruktioner för visibletesla hittas här:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/704 ... arted.html
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

bilen är inte bra...

den är helt sjukt bra...

ångrar inte en sekund köpet eller p85+... älskar den... :-)

Så om du som läser detta sitter och tvekar... gör det inte beställ genast! Jag har kört många bilar och varit trogen BMW i över tio år... men inte längre... Tesla är fasen magi.

Denna bil förändrar allt!!! Steget känns som från typ häst och vagn... ;-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

nu fungerar remoteappen...

Fasen vad bra windows phone appen är... man kan ställa in tid för laddning, tid för stänga av laddning, skicka notifieringar nör laddning är klar, när den avbryts under laddning, när laddning startas mm... man kan starta laddningen via knapp, ställa in tidpunkt för värma bilen, ställa in vilken email som skall notifieras etc... love it!

Ja Windows Phone är bästa teslalur!!! ;-)
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare

Inlägg av b232 »

hybris skrev:
bilen är inte bra...

den är helt sjukt bra...

ångrar inte en sekund köpet eller p85+... älskar den... :-)

Så om du som läser detta sitter och tvekar... gör det inte beställ genast! Jag har kört många bilar och varit trogen BMW i över tio år... men inte längre... Tesla är fasen magi.

Denna bil förändrar allt!!! Steget känns som från typ häst och vagn... ;-)
nggaaaah ! Du gör inte min väntan enklare ;)
skicka hit min bil nu!!
:)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

väntan på bilen var fasen ren tortyr... fokusera på att inte tänka på det är mitt tips... svårt men dagarna rullar på...
Användarvisningsbild
svo
Teslaägare

Inlägg av svo »

Hämtade min bil idag vid lunch i Täby. Nu har den redan gått över 20 mil. Fantastiskt trevligt att köra en tur från Täby och upp genom ett soligt Roslagen och tillbaka till Stockholm via Uppsala med ett laddstopp i samband med lunch.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare

Inlägg av Wester »

Beställde min bil i början av November, tidigaste leveransmånad som gick att välja då var Late March och gissa vad. På torsdag hämtas bilen. Kan inte annat än säga att de höll precis det de lovade. Riktigt bra jobbat Tesla.
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Inlägg av EricH »

Jag beställde i måndags och kan eventuellt få leverans i helgen... För er som fortfarande inte beställt men har bestämt sig så har Tesla ett antal lagerbilar (helt nya, MY 2014) som står och väntar på ägare. Baksidan är att man inte får helt speca bilen själv men hittar man något som passar så är det bara att köra. Ursprungligen 200 bilar men jag antar att de var tillgängliga för samtliga europeiska kunder så viss åtgång kan redan ha skett.

Min är en S85, grå metallic, panoramatak, svart läderklädsel, teknikpaket, larm, 21" däck, dubbelladdare och lite annat smått och gott. Leasing via Svea Leasing som jag verkligen kan rekommendera för kunnande och smidighet.

Återkommer inom kort med första intrycken.
Model X P100D
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Jag kollade med Tesla angående lagerbil, men det fanns enligt min kontakt inga kvar. :cry:
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Inlägg av EricH »

Segelflygaren skrev:
Jag kollade med Tesla angående lagerbil, men det fanns enligt min kontakt inga kvar. :cry:
Har du kollat med Andy på Tesla i Sverige?
Model X P100D
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Nej, det var Mikael på Tesla Sverige som meddelade det.
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Inlägg av EricH »

Segelflygaren skrev:
Nej, det var Mikael på Tesla Sverige som meddelade det.
Ok, då antar jag att bilarna gick väldigt snabbt på slutet.
Model X P100D
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Mm, har hört att de här bilarna går väldigt snabbt. Speciellt i början.
;-)
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inlägg av z balata »

svo skrev:
Hämtade min bil idag vid lunch i Täby. Nu har den redan gått över 20 mil. Fantastiskt trevligt att köra en tur från Täby och upp genom ett soligt Roslagen och tillbaka till Stockholm via Uppsala med ett laddstopp i samband med lunch.
När man läser denna tråd så längtar man enormt mycket. Nästan som när jag längtade efter moppe.
När jag fick moppe när jag fyllde 15 så körde jag 20 mil första dagen. Det är 46 år sedan. Det var en enorm upplevelse då. Teslaleveransen är av samma dignitet, så det blir nog betydligt mer än 20 mil med Teslan första dan. Dock blir det inte på 61 årsdagen, för det är bara en vecka kvar dit.
Skriv svar