Ja vi brukar bo hos varandra .Jag stannar hos de några dagar för att umgås med dom inte för att övernatta. Lite svårt med laddning för att bilen står ca 50 meter från huset och dom bor på fjärde våningen. Har aldrig sagt att det ska vara gratis. Det får inte kosta mer än avgasbilen. Bara för att jag ska kunna ladda bilen hemma gratis tycker inte jag att Ionity eller någon ska råna mig när jag måste ladda på resan. Tänk om staten skulle tänka som Ionity och höjer förmånsvärdet på elbilarna så det kostar dubbelt jämfört med avgasbilarna. Hur många tycker du skulle köpa en elbil i Sverige?Nilp skrev:nek0 skrev:Får be om ursäkt, det var ganska drygt.Nilp skrev:Bara så du vet så kan inte alla bli komiker. Du är en av dom, inte rolig alls .nek0 skrev:Det är ju du själv som väljer att ladda allt via Ionity i ditt exempel även ifall det finns mängder med konkurrenter plus att det är dumt att inte nyttja destinationsladdning vilket kan vara möjligt hos dina bekantar också fast du inte vet om det.nek0 skrev:Självklart är det så , men i mitt fall är det så att jag sover hos mina vänner och där har jag ingen möjlighet att ladda.
Sedan är det princip fråga också. Först ska jag köpa en bil som kostar dubbelt så mycket som bilen jag redan har, sedan ska den inte motsvara i de prestandan som är viktiga för mig och så ska ja betala dubbelt för driften. Varför ska jag göra det?
Och gratis![]()
Men kände att du målar in dig i ett hörn när du skriver att Ionity är enda alternativet för laddning trots att det finns flertalet alternativ, som helst inte ska kosta någonting för dig (vem ska betala då?). Du ska bo hos vänner på resan, antar ( kanske felaktigt) att du bor gratis? Och det går absolut inte att ladda där heller. Även om det är långsam AC laddning hinner du ladda rätt mycket över natten. Blir i min mening ett väldigt krystat scenario.
Kan garantera dig att inte ens 10% av forums medlemmar skulle göra det.