Koppla in färdskrivare
Moderator: Redaktion
- powerman5k
- Teslaägare
Koppla in färdskrivare
Hej. Jag går ju i väntans tider fortfarande så jag har inte kunnat leta så noga själv än men jag undrar om det finns något ställe där jag kan ansluta min 12v abax färdskrivargps? Det finns ju inget startbatteri som i min nuvarande bil. Skulle säkert kanske gå att lösa med nån mulle meck lösning med ett cigguttag men vill ju ha det lite proffsigare än så. Så jag behöver nånstans man kan plocka ut 12v även om bilen är avstängd.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Re: Koppla in färdskrivare
ODB2-kontakten ska ge konstant 12V. Sedan finns det ju ett 12V-batteri även i Tesla som går att ta ström från men det blir lite meckigare.powerman5k skrev:Hej. Jag går ju i väntans tider fortfarande så jag har inte kunnat leta så noga själv än men jag undrar om det finns något ställe där jag kan ansluta min 12v abax färdskrivargps? Det finns ju inget startbatteri som i min nuvarande bil. Skulle säkert kanske gå att lösa med nån mulle meck lösning med ett cigguttag men vill ju ha det lite proffsigare än så. Så jag behöver nånstans man kan plocka ut 12v även om bilen är avstängd.
Inte skickat från min MSX Spectravideo 728 via BASIC
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Om powerman5K väntar på en 3’a kan han leta sig fördärvad efter obd2-uttaget. Det finns nämligen inget. Och ciguttaget ger bara ström när bilen är på. (Om man inte kör sentry)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Detta uttag finns väl på Model 3?Walker skrev:Om powerman5K väntar på en 3’a kan han leta sig fördärvad efter obd2-uttaget. Det finns nämligen inget. Och ciguttaget ger bara ström när bilen är på. (Om man inte kör sentry)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Med rätt adapter kan du plugga in obd2-prylar där, ja.Svenssons skrev:Detta uttag finns väl på Model 3?
Finns och finns....Svenssons skrev:Detta uttag finns väl på Model 3?Walker skrev:Om powerman5K väntar på en 3’a kan han leta sig fördärvad efter obd2-uttaget. Det finns nämligen inget. Och ciguttaget ger bara ström när bilen är på. (Om man inte kör sentry)
Det finns alltså inget obd2-uttag på 3’an utan man måste mecka dit en sån där adapter. Hur man sedan för över infot från den till en färdskrivare är ju nästa problem. Låter imo som om det vore smidigare att byta färdskrivare som bara är plug’nd’play med ciguttaget (typ telliq) eller köra det via mjukvaran (teslafi)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
När polisen ber om fotobevis så kan du bara skriva ut bilder som bilen sparatBjelke skrev:jag läste "koppla in färgskrivare"

- powerman5k
- Teslaägare
Vill ha kvar min abax då den har funktionen att den automatiskt loggar ur min easypark parkering när jag börjar köra så man inte glömmer att logga ut. Samt att den håller koll på mina vägtullar vilka sm är privata och vilka som är tjänsteresa. Så får nog köra på nån cigguttag. Den har ju ett par dagars batteribackup så den ska nog klara sig även om den inte har konstant ström. Finns det nåt cigguttag i bagaget?
- Snubblaren
- Teslaägare
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Volante kör jag med och det skulle jag rekommendera.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- powerman5k
- Teslaägare
Håller den koll på vilka trängselskatter som är privat eller i tjänsteresa?Snubblaren skrev:Teslafi skulle inte det funka annars?
Den lär ju garanterat inte logga ut min easypark automatiskt när jag lämnar parkeringen. Så tror den går bort.
Det finns ett uttag i mittkonsolen som ständigt ger 12v.powerman5k skrev:Vill ha kvar min abax då den har funktionen att den automatiskt loggar ur min easypark parkering när jag börjar köra så man inte glömmer att logga ut. Samt att den håller koll på mina vägtullar vilka sm är privata och vilka som är tjänsteresa. Så får nog köra på nån cigguttag. Den har ju ett par dagars batteribackup så den ska nog klara sig även om den inte har konstant ström. Finns det nåt cigguttag i bagaget?
-15 Outlander PHEV (såld)
-19 Tesla Mod 3 LR + drag (sedan 26 Sept 2019)
-19 Tesla Mod 3 LR + drag (sedan 26 Sept 2019)
Liten rättelse. 12v i mittkonsolen ger inte ständigt el. Vet det av egen erfarenhet. Däremot har jag hört att den är igång när man kör sentry, har dock inte kollat själv.Erhafal skrev:Det finns ett uttag i mittkonsolen som ständigt ger 12v.powerman5k skrev:Vill ha kvar min abax då den har funktionen att den automatiskt loggar ur min easypark parkering när jag börjar köra så man inte glömmer att logga ut. Samt att den håller koll på mina vägtullar vilka sm är privata och vilka som är tjänsteresa. Så får nog köra på nån cigguttag. Den har ju ett par dagars batteribackup så den ska nog klara sig även om den inte har konstant ström. Finns det nåt cigguttag i bagaget?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Snubblaren
- Teslaägare
Oj finns det så avancerade parkerings lösningar nupowerman5k skrev:Håller den koll på vilka trängselskatter som är privat eller i tjänsteresa?Snubblaren skrev:Teslafi skulle inte det funka annars?
Den lär ju garanterat inte logga ut min easypark automatiskt när jag lämnar parkeringen. Så tror den går bort.