Imitation is the sincerest form of flattery that mediocrity can pay to greatness.
- Oscar Wilde

Moderator: Redaktion
Imitation is the sincerest form of flattery that mediocrity can pay to greatness.
- Oscar Wilde
Ha ha, du fångade mig på bild när jag inspekterade bilen som jag reserverat. Lite mindre invändigt än min MS men det kommer funka bra ändå.fth skrev:Ingen tvekan om vilken bil som generar mest intresse på mässan iaf.Vi får hoppas att dom får snurr på produktionen, dom kommer att sälja alla dom tillverkar.
/fth
Var på mässan idag och pratade med några som valde mellan Polestar 2 och Tesla 3.fth skrev:Ingen tvekan om vilken bil som generar mest intresse på mässan iaf.Vi får hoppas att dom får snurr på produktionen, dom kommer att sälja alla dom tillverkar.
/fth
Om frågan gällde svenska marknaden tror jag att man redan nästa år kommer sälja mest laddhybrider och kanske bara BEV 2025.Zalman3 skrev:Frågade många bilförsäljare på mässan, kommer ni att
sälja några fossilbilar 2025.
Fick oftast svaret, "Inga kommentarer" vilket jag tolkar dom ett nej.
...Jag har inget problem med att sitter en fossilmotor i.Fredrik j skrev:fth skrev:Jag förstår bara inte varför man skulle vilja ha en smutsig fossilmotor i det snygga paketet, skulle dom komma med en BEV-version (Polestar 1.5?) så kanske...Fredrik j skrev:Polestar1 är ouppnåeligt dyr.
Fick jag välja fritt vill jag ha en.
/fth
Nope. Har inget problem med = ingen deal-breaker.Bjelke skrev:...Jag har inget problem med att sitter en fossilmotor i.Fredrik j skrev:fth skrev:Jag förstår bara inte varför man skulle vilja ha en smutsig fossilmotor i det snygga paketet, skulle dom komma med en BEV-version (Polestar 1.5?) så kanske...Fredrik j skrev:Polestar1 är ouppnåeligt dyr.
Fick jag välja fritt vill jag ha en.
/fth
.../quote]
jo det här vi förstått...
(Har inget problem med = föredrar)
Här kan vi dessutom prata om att vara ful till skillnad mot CyberTruck.frippan skrev:Förstår inte att folk tycker cybertrucken är för stor att köra runt med men Mercedes bil tycker jag verkar ännu svårare att hitta parkeringsplatser till.
Ja, konceptbilar kan ju se ut lite hur som helst, men det där spektaklet är nog något av det fulaste jag sett. Jag fattar inte tanken heller, interiören med en rund soffa, hur tänkte dom att det skulle fungera i trafiken med säkerhetsbälten etc?LarsL skrev:Här kan vi dessutom prata om att vara ful till skillnad mot CyberTruck.frippan skrev:Förstår inte att folk tycker cybertrucken är för stor att köra runt med men Mercedes bil tycker jag verkar ännu svårare att hitta parkeringsplatser till.
Så om man inte får dricka dinosauriejuice så kan man i alla fall köra omkring i ett dinosaurieägg?frippan skrev:Förstår inte att folk tycker cybertrucken är för stor att köra runt med men Mercedes bil tycker jag verkar ännu svårare att hitta parkeringsplatser till.
Det var det ungarna sa ”En jättestor cykelhjälm”!HelectriC skrev:Jag tycker Mercas koncept ser ut som en cykelhjälmjag har en liknande när jag cyklar!
Kanske man ska associera till säkerhet helt enkeltLarsL skrev:Det var det ungarna sa ”En jättestor cykelhjälm”!HelectriC skrev:Jag tycker Mercas koncept ser ut som en cykelhjälmjag har en liknande när jag cyklar!
Men denna kan man parkera varsomhelst.frippan skrev:Förstår inte att folk tycker cybertrucken är för stor att köra runt med men Mercedes bil tycker jag verkar ännu svårare att hitta parkeringsplatser till.
Fast det beror ju på åskådaren om man tycker interiören i M3 ligger före eller inte. För mig är M3 interiören som klippt och skuren för en bil som kör själv (och när M3 kör helt själv om sisådär 10år, så ska jag hänga på låset till Tesla och beställa en) där man som passagerare inte ska interagera med själva körningen. Interiören i PS2 är för mig mer ”förarens bil” och det gillar jag.boz skrev:Vai inne på mässan igår
Det var lite av en besvikelse var var alla nya modeller fån WW peugeot, opel mm?
Eftersom det är så mycket snack om Polestar och "kvalitetskänslan den har" så var jag rätt nyfiken, och den ser rätt ok ut på utsidan men insidan!! Det såg mest ut som om någon höll på med klipp och klistra med flera olika material, den kändes dessutom trång.
Det här är självklart subjektivt men det var ännu tydligare för mig hur långt före tesla M3 ligger (saknar egentligen bara en HUD på m3)
El-minin var ganska trevlig dock för litet batteri för längre pendling.
Behållningen från mässan var att man kunde se nya effektivare tunna solpaneler som kan ersätta taket i stället för att sättas på taket man har, förmodligen billigare än teslas som tydligen bara är enfas och därför inte kommer till Sverige på flera år (fick denna info från trevlig teslapersonal)
Skillnaden är väl att CyberTrucken ser ut som den gör för att den är extremt funktionell. Alltså inte utan skäl. Mercedesbilen däremot ser extremt ful ut utan minsta skäl. Finns inga funktionella skäl till att se ut så där.fth skrev:Ja, konceptbilar kan ju se ut lite hur som helst, men det där spektaklet är nog något av det fulaste jag sett. Jag fattar inte tanken heller, interiören med en rund soffa, hur tänkte dom att det skulle fungera i trafiken med säkerhetsbälten etc?LarsL skrev:Här kan vi dessutom prata om att vara ful till skillnad mot CyberTruck.frippan skrev:Förstår inte att folk tycker cybertrucken är för stor att köra runt med men Mercedes bil tycker jag verkar ännu svårare att hitta parkeringsplatser till.
/fth
Tryckkabin?renes skrev:Skillnaden är väl att CyberTrucken ser ut som den gör för att den är extremt funktionell. Alltså inte utan skäl. Mercedesbilen däremot ser extremt ful ut utan minsta skäl. Finns inga funktionella skäl till att se ut så där.fth skrev:Ja, konceptbilar kan ju se ut lite hur som helst, men det där spektaklet är nog något av det fulaste jag sett. Jag fattar inte tanken heller, interiören med en rund soffa, hur tänkte dom att det skulle fungera i trafiken med säkerhetsbälten etc?LarsL skrev:Här kan vi dessutom prata om att vara ful till skillnad mot CyberTruck.frippan skrev:Förstår inte att folk tycker cybertrucken är för stor att köra runt med men Mercedes bil tycker jag verkar ännu svårare att hitta parkeringsplatser till.
/fth