Jag hade planerat att åka dit, men det har kört ihop sig så jag hoppar den i år. Känns inte heller lika angeläget då jag har löst mitt bilbehov för de närmaste åren.
Jag ska dit på lördag och kika på polestar 2 som jag har en reservation och har för avsikt att ersätta Teslan med nästa år när den kan levereras. Hoppas få en del svar om bilen som dom inte har skrivit om.
Jag ska dit på lördag och kika på polestar 2 som jag har en reservation och har för avsikt att ersätta Teslan med nästa år när den kan levereras. Hoppas få en del svar om bilen som dom inte har skrivit om.
Den tänkte jag också kika på förstås, något särskilt skäl att du vill ersätta Teslan?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Blir en liten roadtrip på lördag. Inte för att man skall ha någon ny bil men kul att kika på alla bilar, är särskilt intresserad av Polestaren då det känns som det är den man kommer få mest frågor om i framtiden förutom Tesla då.
Vi är ett gäng från Skaraborgs Elbilsentusiaster som lastar en X full (6 personer) och åker dit idag
Var mycket roligt! Polestar 2 var intressant att känna på. Fanns mycket annat att se också, laddlösningar, konceptbilar och möjligheten att provköra det man är intresserad av gör att mässan rekommenderas. Tesla och Polestar 2 gick dock inte att provköra.
Var mycket roligt! Polestar 2 var intressant att känna på. Fanns mycket annat att se också, laddlösningar, konceptbilar och möjligheten att provköra det man är intresserad av gör att mässan rekommenderas. Tesla och Polestar 2 gick dock inte att provköra.
OK, inte så stor förlust att jag inte åkte. Det hade varit en av de främsta anledningarna till att åks dit.
OK, inte så stor förlust att jag inte åkte. Det hade varit en av de främsta anledningarna till att åks dit.
Den är ju än så länge bara i förseriefasen, så de vill nog inte att den ska provköras än i någon större skala. Allt är inte 100% som i produktion.
Kul att testa den elektriska dragkroken i alla fall. Tror att personalen som återställer den efter varje besökare som passar på att trycka på knappen vid en bakluckeinspektion är rätt trött på det.
Audi och Jaguar har ju byggt snygga och hyfsat bra elbilar, men jag måste igen undra vad Mercedes tänkte med EQC? Alla har ju olika smak, men jag får fysiskt ont i ögonen av förarmiljön på EQC.
Det kanske är samma designer som gjorde deras koncept-missfoster:
/fth
Jaguaren är ju väldigt snygg, jag tycker den faktiskt bara ser bättre ut för varje gång jag ser den. Storleksmässigt känns den dock mest som en konkurrent till Model 3.
/fth
Kul att höra om designarbetet bakom Polestar, fokus var dock på Polestar 1, jag kan inte låta bli att tänka på den bilen som ”last of an era”, lite som dom att de bästa ångloken producerades när deras tid redan var förbi.
Vem är det egentligen som ska köpa en Polestar 1? Det är lite av en gåta för mig, men jag är kanske i ”BEV-bubblan”.
Dom var också tydliga med att Volvo och Polestar kommer att divergera mer i framtiden.
/fth
Polestar1 är ouppnåeligt dyr.
Fick jag välja fritt vill jag ha en.
Jag förstår bara inte varför man skulle vilja ha en smutsig fossilmotor i det snygga paketet, skulle dom komma med en BEV-version (Polestar 1.5?) så kanske...
/fth
Polestar1 är ouppnåeligt dyr.
Fick jag välja fritt vill jag ha en.
Jag förstår bara inte varför man skulle vilja ha en smutsig fossilmotor i det snygga paketet, skulle dom komma med en BEV-version (Polestar 1.5?) så kanske...
/fth
Kvittar för mig. Det är designen jag vill ha. Jag har inget problem med att sitter en fossilmotor i.
Räckvidden på el på 15mil skulle betyda att jag skulle kunna köra på el kanske 70-80%.
Designen på polestar1 är lite speciell. Jag tycker bilen ser betydligt bättre ut live än på bild. C-stolpen upplever jag annorlunda på nått märkligt sätt.
Men hade polestar1 funnits som BEV för 6-700' hade jag köpt en direkt.