Snyggt! Jag kommer också gå bronze på min blå M3P fast det får vänta tills i vår.MrStarhouse skrev:Blev lite "modig" med färgen, men jag tycker det blev bra.
Vinterhjul, M3 Performance
Moderator: Redaktion
Re: Vinterhjul, M3 Performance
Model 3 Performance.
Då blev det fälgar och vinterdäck från FutureCarCare i Solna som hade ett paketerbjudande för just vinterdäck + fälgar för Model 3, i mitt fall till Performance 
Fälgar 19" med Nokian R3 och nya TPMS för 20500 kr. För runt 1000kr extra så förvarar de även dina andra fälgar över vintern och byter dem med.
Supernöjd med kundbemötandet där! Blev dessa fälgar som kan ses på bilderna (bilen är tyvärr lite otvättad men detta löses snart med en tvätt
).

Fälgar 19" med Nokian R3 och nya TPMS för 20500 kr. För runt 1000kr extra så förvarar de även dina andra fälgar över vintern och byter dem med.
Supernöjd med kundbemötandet där! Blev dessa fälgar som kan ses på bilderna (bilen är tyvärr lite otvättad men detta löses snart med en tvätt

Tesla Model 3 P3D (Solid Black)
Körde på Monaco gp6 19” med Nokian r3 från Tyred. Bra bemötande och pris, ca 20k.
Model 3 performance, #teamwhite
Körde Khan 18” + tpms + firemax/nereus från dekk24.
Totalt 10500 SEK.
Blev najs tycker jag.
Kanske kompletterar med tesla centercap och svarta huvor till muttrarna sen.

Totalt 10500 SEK.
Blev najs tycker jag.

Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
.
taliz skrev:Körde Khan 18” + tpms + firemax/nereus från dekk24.
Totalt 10500 SEK.
Blev najs tycker jag.
Hej Taliz, vet inte om det var dej jag träffade vid SuC i Lödde ikväll (onsdag vid 18.30-tiden) och tog ett foto på dina fälgar?
Iallafall - när man går in på dekk24 hemsida hittar jag inte paketet med dessa fälgar. Hur gjorde du för att beställa?
Jo det var jag.teslated skrev:taliz skrev:Körde Khan 18” + tpms + firemax/nereus från dekk24.
Totalt 10500 SEK.
Blev najs tycker jag.
Hej Taliz, vet inte om det var dej jag träffade vid SuC i Lödde ikväll (onsdag vid 18.30-tiden) och tog ett foto på dina fälgar?
Iallafall - när man går in på dekk24 hemsida hittar jag inte paketet med dessa fälgar. Hur gjorde du för att beställa?

Här är dom: https://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=146503
De sa dock att silver och mattsvart var slut, endast gunmetal(som jag köpte) kvar. Men de kanske får in fler...
Går bara välja leverans inom Norge.fredricse skrev:Skickar dekk24 eller man måste åka dit och hämta?
Jag åkte dit.
Jag hämtade mina där också. Valde Conti Viking7 och Gunmetal.taliz skrev:Går bara välja leverans inom Norge.fredricse skrev:Skickar dekk24 eller man måste åka dit och hämta?
Jag åkte dit.
Butiken ligger precis vid E6:an i Moss, så man slipper Oslo-trafiken. Väldigt smidigt.
Model 3 Performance, Röd med vit inredning, FSD
Träffade en fellow teamwhite p idag på dackline.se. Sluta med att vi rulla ut med likadana uppsättningar redo för vintern. 16000 för 19" med dunlop däck. Tycker det blev snyggt. Tackar för det trevliga sällskapet och teslatjabbet samt bra service av dackline.
Teamwhite m3p
Snyggt! 
Gråa eller svarta fälgar gör underverk på en vit P.

Gråa eller svarta fälgar gör underverk på en vit P.
Det var inte lätt att hitta däckfirma som hade däck och fälg såhär "off season".
Tur att Skåne har bjudit på värmebölja sedan jag tog leverans på annandagen, då den lokala däckfirman ville ha mer än tre veckor på sig att ta hem däck i 235/40r19 och 2-3 mån i 235/35r20.
Hittade till slut Däckvaruhuset som kunde ta hem däck på en vecka.
Hursom, blev sjukt nöjd med slutresultatet I alla fall.
Däck: Goodyear Ultragrip Performance+ 235/40-19 96V XL
Fälg: Monaco GP6 Matt Black (Tesla) 19x8,5 5/114.3 ET40
Tur att Skåne har bjudit på värmebölja sedan jag tog leverans på annandagen, då den lokala däckfirman ville ha mer än tre veckor på sig att ta hem däck i 235/40r19 och 2-3 mån i 235/35r20.
Hittade till slut Däckvaruhuset som kunde ta hem däck på en vecka.
Hursom, blev sjukt nöjd med slutresultatet I alla fall.
Däck: Goodyear Ultragrip Performance+ 235/40-19 96V XL
Fälg: Monaco GP6 Matt Black (Tesla) 19x8,5 5/114.3 ET40
Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
Model Y Performance - 2024
Tveksamt om jag ens besvärat mig med vinterdäck nu. Känns inte som det blir nån vinter i Skåne i år.
(Famous last words...)
Hursomhelst är dom där Monaco GP6 nog dom snyggaste man kan hitta i Sverige IMO.
Tror det är samma fälg som mina norska Khan, och amerikanska T-sportline. Alla made i china i samma fabrik..
(Famous last words...)
Hursomhelst är dom där Monaco GP6 nog dom snyggaste man kan hitta i Sverige IMO.
Tror det är samma fälg som mina norska Khan, och amerikanska T-sportline. Alla made i china i samma fabrik..
Vet någon hur det är med Megahjul? Man kan välja leverans till Sverige nu men är det någon mer kostnad än den totalsumma som då står på deras hemsida? Står ju inkl moms m.m. men det kan ju ändå bli tillägg. Känns som de har den snyggaste fälgen med ZAX TURBIN. Är det även någon som har erfarenhet av deras FRIGUS-däck? Har hört att Tesla-Bjørn har pratat om dessa däck vid något tillfälle. Däck verkar ju ge riktigt bra rullmotstånd och vara hyfsat bra på vägen, däremot finns ju inga tester om däcket på nätet vad jag kan hitta i alla fall.
Slutligen, ska man välja dubbdäck typ Nokian Hakkapelitta 9 eller ska man köra med friktion? Har alltid kört med dubb och då jag ofta kör tidiga morgnar och sena kvällar innan plogbilen varit framme så känner jag mig mest säker med dubbar men första gången med elbil nu. Friktion verkar ju ge rätt mycket lägre förbrukning.
Slutligen, ska man välja dubbdäck typ Nokian Hakkapelitta 9 eller ska man köra med friktion? Har alltid kört med dubb och då jag ofta kör tidiga morgnar och sena kvällar innan plogbilen varit framme så känner jag mig mest säker med dubbar men första gången med elbil nu. Friktion verkar ju ge rätt mycket lägre förbrukning.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag tror de tog 2500 kr för leverans till Sverige. Men det stod med på offerten när man bokade.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Bokat Cybertruck
Ja de tar 1875 NOK för leverans till Sverige men det jag menar är typ tull eller liknande. Tillkommer något sådant eller är det beloppet som står som totalsumma som man kommer betala?kenjon skrev:Jag tror de tog 2500 kr för leverans till Sverige. Men det stod med på offerten när man bokade.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Det har jag ingen aning om.... när jag köpte kunde man åka över gränsen och hämta dem.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Bokat Cybertruck
Bokat Cybertruck
-
- elbilist
Aka smugglingkenjon skrev:Det har jag ingen aning om.... när jag köpte kunde man åka över gränsen och hämta dem.
Såg nu på tullverkets hemsida att man på 17.000 NOK skulle betala ytterligare 5% plus 25% i svensk moms.
Dvs totalt runt 22000 kr
Men det är väl möjligt att dra bort momsen i Norge ca? Har för mig jag läst det precis som att icke eu-länder kan dra bort momsen när de är på besök i EU.
Dvs totalt runt 22000 kr
Men det är väl möjligt att dra bort momsen i Norge ca? Har för mig jag läst det precis som att icke eu-länder kan dra bort momsen när de är på besök i EU.
Köpte från Megahjul för knappt ett år sedan. 12200 NOK exkl moms och sedan tillkom tull och svensk moms på 3800 SEK. Hjulen kom levererade hem på ca 1v.
Model 3 Performance, Pearl White, Svart interiör. Uthämtad 27/12-2019
Har inte ABS wheels typ samma pris om inte lägre om man inte "smugglar" än vad man får i Norge?
Jag köpte 3st uppsättningar dvs 12st däck och fälg på abs wheels balanserade själv och satte i TPMS och sålde dem här på forumet för 10200:- uppsättningen, behöll ett par själv.
Köper man allt av dem blir det runt 12k för samma prylar.
Jag köpte 3st uppsättningar dvs 12st däck och fälg på abs wheels balanserade själv och satte i TPMS och sålde dem här på forumet för 10200:- uppsättningen, behöll ett par själv.
Köper man allt av dem blir det runt 12k för samma prylar.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Ovan nämnda hjul på en 3P
Helt sjukt vad tyst bilen blev. 20” skapade uppenbarligen en hel del ljud i kupén
Helt sjukt vad tyst bilen blev. 20” skapade uppenbarligen en hel del ljud i kupén
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Själva mönstret gör väldigt mkt. Sätter du dit sommardäck på samma fälg kommer det låta mer igen.Remuz skrev:Ovan nämnda hjul på en 3P
Däcktrycket också förstås. Lägre gör att mindre vibrationer fortplantar sig.
Vad är dimensionerna på NOKIAN HAKKAPELIITTA R3 för originalhjulen på 20" ?
Beställde via bythjul men de skickade 19"... så fick returnera. Tänker kränga däck på befintlig fälg.
Beställde via bythjul men de skickade 19"... så fick returnera. Tänker kränga däck på befintlig fälg.