hur många Model S-ägare har också beställt X?
Moderator: Redaktion
hur många Model S-ägare har också beställt X?
Hur många av er som har en Model S har lagt handpenning på X?
Själv beställde jag en model X(ej sig) i princip samtidigt med köpet av P85D.
Känns jobbigt att behöva släppa den då jag är sjukt nöjd med P85D, men jag
behöver verkligen sju riktiga säten.
Själv beställde jag en model X(ej sig) i princip samtidigt med köpet av P85D.
Känns jobbigt att behöva släppa den då jag är sjukt nöjd med P85D, men jag
behöver verkligen sju riktiga säten.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1499
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Jepp!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Tycker inte Model X (de bilder man sett hittills) är i närheten av lika elegant och snygg som Model S, så tror inte jag byter till den. Nog många som gick ifrån tanke på Model X när S kom med Dual drive. Dragkrok är väl kanske ett av huvudargumenten nu för att byta om man redan har S. Blir intressant att se om det verkligen går att få med sju vuxna utan kompromisser i Xen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Håller verkligen med dig beträffande farhågorna om utseendet. Det blev väl kompromisser någonstans med en spec 7 vuxna plus fullt bagage utrymme. Det verkar vara en familjebuss snarare än suv, så alla jämförelser blir lite haltande. Som att jämföra Mercedes e63 sedan med en viano AMG (om den fanns) eller Gl 63.HelectriC skrev:Tycker inte Model X (de bilder man sett hittills) är i närheten av lika elegant och snygg som Model S, så tror inte jag byter till den. Nog många som gick ifrån tanke på Model X när S kom med Dual drive. Dragkrok är väl kanske ett av huvudargumenten nu för att byta om man redan har S. Blir intressant att se om det verkligen går att få med sju vuxna utan kompromisser i Xen.
Model x ska ersätta vår andra bil, Toyota landcruiser 150. Det kommer definitivt uppfattas som ett lyft.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Väldigt tvek om model x får samma off road egenskaper som landcruiser 150. I övrigt blir den nog bättre på alla punkter
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Nope. Är inte en soccermom.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Håller helt med hybris, varför byta till X om man är färre än 6 i familjen?
Förstår inte idéen med SUV alls?!? Är det den inbillade känslan av säkerhet som gör dem så populära?
Förstår inte idéen med SUV alls?!? Är det den inbillade känslan av säkerhet som gör dem så populära?
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Säkerheten för alla i vanliga bilar de krockar med blir sämre då de normalt sätt har tyngdpunkten högre upp. Där blir dock X ett undantag med sin låga tyngdpunkt.ovelundkvist skrev:Håller helt med hybris, varför byta till X om man är färre än 6 i familjen?
Förstår inte idéen med SUV alls?!? Är det den inbillade känslan av säkerhet som gör dem så populära?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Nej, det är att slippa känslan av att trä in barnen i bilen till deras stolar. Ännu bättre i X därute kan kliva in och spänna fast barnen.
Sen är ett högt bagageutrymme bra så att man slipper montera isär barnvagnen tex.
Sen är ett högt bagageutrymme bra så att man slipper montera isär barnvagnen tex.
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Förutom sittplatserna är det markfrigången för mig. De som bor i stan och inte äger egen mark tror kanske att alla vägar är asfalterade och sköts av staten men de mesta av vägnätet i Sverige är enskilda vägar och mycket stor del av dessa har inga statsbidrag (men regeringen vill ändå att man skall betala statlig kilometerskatt för att köra på dessa vägar...).ovelundkvist skrev:Håller helt med hybris, varför byta till X om man är färre än 6 i familjen?
Förstår inte idéen med SUV alls?!? Är det den inbillade känslan av säkerhet som gör dem så populära?
Jag förstår de som vill ha en sportig sedan men alla människor är inte likadana (som tur är). Själv är jag inte ute efter att accelerera så snabbt som möjligt eller ha den snyggaste bilen. Jag är ute efter en praktisk bil där man kan sitta fler än 5 personer, som har högre markfrigång och som inte eldar upp importerad olja.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Men nu får du ju det också Kommer ju lätt bli den snabbaste SUV:en 0-100 och rätt snygg är den ändå för att vara en SUVSvenssons skrev:Själv är jag inte ute efter att accelerera så snabbt som möjligt eller ha den snyggaste bilen. Jag är ute efter en praktisk bil där man kan sitta fler än 5 personer, som har högre markfrigång och som inte eldar upp importerad olja.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Visst tycker jag att Model X inte är ful och den kommer också kunna köra rätt snabbt men den är inte lika graciös som Model S och inte lika snabb.chpaulin skrev:Men nu får du ju det också Kommer ju lätt bli den snabbaste SUV:en 0-100 och rätt snygg är den ändå för att vara en SUVSvenssons skrev:Själv är jag inte ute efter att accelerera så snabbt som möjligt eller ha den snyggaste bilen. Jag är ute efter en praktisk bil där man kan sitta fler än 5 personer, som har högre markfrigång och som inte eldar upp importerad olja.
Om vi alla försöker förstå andra istället för att klanka ner på andras val så tror jag att vi får en bättre värld.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Ok, men då fortsätter jag nog köra en snygg bil och fälla ihop barnvagnen även i fortsättningen...
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1499
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Tycker om större bilar, så jag är sugen, men avvaktar.
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Givetvis beställer man en Model 3 som andrabil!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Håller med herr Svensson till 100 % !!!Svenssons skrev:Förutom sittplatserna är det markfrigången för mig. De som bor i stan och inte äger egen mark tror kanske att alla vägar är asfalterade och sköts av staten men de mesta av vägnätet i Sverige är enskilda vägar och mycket stor del av dessa har inga statsbidrag (men regeringen vill ändå att man skall betala statlig kilometerskatt för att köra på dessa vägar...).ovelundkvist skrev:Håller helt med hybris, varför byta till X om man är färre än 6 i familjen?
Förstår inte idéen med SUV alls?!? Är det den inbillade känslan av säkerhet som gör dem så populära?
Jag förstår de som vill ha en sportig sedan men alla människor är inte likadana (som tur är). Själv är jag inte ute efter att accelerera så snabbt som möjligt eller ha den snyggaste bilen. Jag är ute efter en praktisk bil där man kan sitta fler än 5 personer, som har högre markfrigång och som inte eldar upp importerad olja.
Är ganska säker på att min 85D, trots luftfjädring och boende endast drygt 60 km från Stocholms slott, inte kommer att räcka till för att forcera snödrev och höga plogvallar i vinter. Enda som klarar det är en riktig SUV / Pickup med diff och lågväxel eller en Tesla X.
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Min förra bil var en SUV. Kan tala om att även i stan innan plogning, som för övrigt blir sämre för varje år. Samt vid frusna snövallar. Så var det faktiskt jäkligt skönt med högre markfrigång. Lätt att kliva i och ur också. Utseendet var det inget fel på. Förstår faktiskt inte varför en del inte gillar SUV. Men smaken är väl som baken, delad.
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Tror det finns en fördom om att de är miljövidriga pga hög förbrukning osv. Men det är ju inte riktigt sant i allmänhet och särskilt inte för Model X.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Självklart ska man köpa en bil med högre markfrigång om man verkligen behöver det, och då menar jag inte för att köra till landet någon mil utanför Stockholm med grusväg sista biten...
Det som är sant är att bränsleförbrukningen ökar med högre markfrigång, det är därför det är smart att kunna hissa upp bilen 4,3 cm om/när man behöver det.
Det som är sant är att bränsleförbrukningen ökar med högre markfrigång, det är därför det är smart att kunna hissa upp bilen 4,3 cm om/när man behöver det.
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Vet inte hur många som jag genom åren hjälpt upp från diken och branta backar eller dragit loss från plogvallar utan att velat få en krona som tack för hjälpen. Har man en SUV / Pickis är det självklart att hjälpa andra som har hamnat i nöd. Att otack är världens lön är bara att suga i sig...Elputte skrev:Min förra bil var en SUV. Kan tala om att även i stan innan plogning, som för övrigt blir sämre för varje år. Samt vid frusna snövallar. Så var det faktiskt jäkligt skönt med högre markfrigång. Lätt att kliva i och ur också. Utseendet var det inget fel på. Förstår faktiskt inte varför en del inte gillar SUV. Men smaken är väl som baken, delad.
Köper jag en X så kommer jag i fortsättningen kanske skämta att jag bara hjälper andra som kör rena elbilar
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: hur många Model S-ägare har också beställt X?
Kilometerskatt? Kör du lastbil i framtiden?Svenssons skrev:Förutom sittplatserna är det markfrigången för mig. De som bor i stan och inte äger egen mark tror kanske att alla vägar är asfalterade och sköts av staten men de mesta av vägnätet i Sverige är enskilda vägar och mycket stor del av dessa har inga statsbidrag (men regeringen vill ändå att man skall betala statlig kilometerskatt för att köra på dessa vägar...).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.