Råd angående repa orsakad av service center

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Re: Råd angående repa orsakad av service center

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
Herregud, det är ett pyttemärke på bilen och du låter som om det vore dags för skroten.

Hur vågar du ens köra med bilen undrar jag? Tänk om någon råkar nudda den på en parkering!
Tänk om en fågel skiter på den!
Om du tycker det inte är någon fara kan jag komma hem och repa din bil om du vill? Det handlar inte om att det är dags för skroten utan det handlar om hur jag fixar så jag lider minst ekonomisk skada av att de repat bilen. I detta skick skulle i var fall jag betalat typ 30 papp mindre för bilen om jag kollade begagnat, eller skippat den helt då jag endast köper begagnat av ägare som tar hand om sin bil.

Att köra bil har aldrig gett mig någon skada direkt så det vet jag inte var du får det ifrån. Om en fågel skiter på den så har jag "no rinse" tvätt som får duga de timmarna tills jag kan åka och tvätta bilen.

Ironiskt nog skrev jag bara för några dagar sedan att det känns som Tesla i var fall vill kundens bästa hela tiden. Nu har de dock varit rent otrevliga i telefon i detta ärende och inte ens bett om ursäkt för det inträffade, snarare sagt menat att jag skall vara glad för att jag får min annars felfria dörr polerad av dem gratis. Har 2 vänner som stod och velade mellan en Tesla eller köpa annat som valde att skippa Tesla efter att de hörde om de samtalen.
Verdi

Inlägg av Verdi »

OfarligTesla skrev:
taliz skrev:
Herregud, det är ett pyttemärke på bilen och du låter som om det vore dags för skroten.

Hur vågar du ens köra med bilen undrar jag? Tänk om någon råkar nudda den på en parkering!
Om du tycker det inte är någon fara kan jag komma hem och repa din bil om du vill? Det handlar inte om att det är dags för skroten utan det handlar om hur jag fixar så jag lider minst ekonomisk skada av att de repat bilen. I detta skick skulle i var fall jag betalat typ 30 papp mindre för bilen om jag kollade begagnat, eller skippat den helt då jag endast köper begagnat av ägare som tar hand om sin bil.

Att köra bil har aldrig gett mig någon skada direkt så det vet jag inte var du får det ifrån. Om en fågel skiter på den så har jag "no rinse" tvätt som får duga de timmarna tills jag kan åka och tvätta bilen.

Ironiskt nog skrev jag bara för några dagar sedan att det känns som Tesla i var fall vill kundens bästa hela tiden. Nu har de dock varit rent otrevliga i telefon i detta ärende och inte ens bett om ursäkt för det inträffade, snarare sagt menat att jag skall vara glad för att jag får min annars felfria dörr polerad av dem gratis. Har 2 vänner som stod och velade mellan en Tesla eller köpa annat som valde att skippa Tesla efter att de hörde om de samtalen.
Herrejösses vilken överreaktion. Lugna dig.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

OfarligTesla skrev:
taliz skrev:

Alltså, ursäkta att jag blandar mig i här. Funderat på att byta pseudonym kanske? Din Tesla verkar ju inte ofarlig ;)
Tänk på blodtrycket, lukta på vårblommorna eller skåda lite fåglar. :mrgreen:
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Den där skadan kommer en duktig lackerare eller rekondare att trolla bort utan problem. Absolut inget som man ska lackera om hela dörren för ty då blir det antagligen inte perfekt... Nyansskillnad är närmast ofrånkomligt.

Alltså: Neka direkt om de pratar om att lacka om dörren. I så fall, ta den till Johan!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

De backade in i en dragkrok när jag hade bilen på service en gång. De tog den till Werksta, som fixade bilen, och jag kan inte se att den var skadad trots att jag vet om det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Har en fundering på exempelvis stenskott hur pass bra kan dessa fyllas i och nästan bli osynliga av ett proffs?

Funkar det eller?
p1457
elbilist

Inlägg av p1457 »

Om du vill att tesla ska stå för fiolerna så får du nog räkna med att låta tesla, eller kanske deras försäkringsbolag, bestämma åtgärd och vart den ska utföras.
Om du ordnar reparation på egen hand kan det tolkas som att du tackar nej till att få skadan lagad.

Att du inte skulle köpa en bil med en lagad repa betyder inte att ingen annan skulle göra det.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Verdi skrev:
Herrejösses vilken överreaktion. Lugna dig.
Överreaktion för att jag inte gillar att folk förstör mina saker och sen är otrevliga i telefon? Eller vad menar du? Jag är helt lugn faktiskt men irriterad över bemötandet från deras sida. Om man repar en kunds bil är det väl rimligt att man ber om ursäkt och säger "vi löser det såhär"? Det sa iaf Audi när de hade pajat min fälg i däckförvaringen, de ringde upp samma dag med en plan och massvis med ursäkter.

Jag har fått 0 ursäkter, inte ens en för att de försökte skicka hem frun med skadan utan att säga till utan det var ren flax att jag sett att de hade lämnat dörren öppen hela tiden det haft bilen så jag bad frun kolla lacken när hon hämtade bilen. Jag har själv behövt ringa dem för att få dem att göra någonting och i all telefonkontakt har de varit otrevliga och inte velat säga något om vad de skall göra för att lösa problemet. Jag vet fortfarande inte vad planen är utan jag skall kontaktas någon gång OM det blir godkänt för dem att göra något.

lator skrev:
Den där skadan kommer en duktig lackerare eller rekondare att trolla bort utan problem. Absolut inget som man ska lackera om hela dörren för ty då blir det antagligen inte perfekt... Nyansskillnad är närmast ofrånkomligt.

Alltså: Neka direkt om de pratar om att lacka om dörren. I så fall, ta den till Johan!
Det som är faran är att jag har försökt få ur Tesla vad planen är och sagt att jag inte vill få hela dörren omlackerad. Svaret jag får är att de kan inte säga något om det utan det är helt upp till de som skall göra jobbet att bestämma och att han litar på att de gör det som är bäst (för vem?). Sen fick jag en halvspydig kommentar om att jag skall väl vara nöjd med att det hände något så jag kan bli av med stenskott och annat på dörren gratis (som jag inte har ett enda av).
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare

Inlägg av MartinGBG »

OfarligTesla skrev:
Jag har fått 0 ursäkter, inte ens en för att de försökte skicka hem frun med skadan utan att säga till utan det var ren flax att jag sett att de hade lämnat dörren öppen hela tiden det haft bilen så jag bad frun kolla lacken när hon hämtade bilen.
Lite tråkig inställning att förutsätta att dom försökte mörka det.. det låter spontant mer sannolikt att dom helt enkelt inte sett det, eftersom det inte ser ut att vara någon större skada.

Utav bilden att dömma hade jag nog inte heller tänkt nämnvärt på märket ifall jag som servicerådgivare hade lämnat ut bilen, då det inte ser ut som något större märke. Tveksamt om jag ens hade sett det faktiskt ifall jag inte letade efter det, och det gör ju inte en servicerådgivare utan anledning.
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Användarvisningsbild
selfish
Teslaägare

Inlägg av selfish »

Om Tesla har orsakat en skada på en inlämnad bil så är de ju skyldiga att åtgärda det. Det normala är att de först kollar om "rekonden" kan lösa det med exempelvis polering, går inte det så kommer de sannolikt att lämna den till Werksta i Danderyd som är den plåt och lackverkstad Tesla har avtal med för lackering i Stockholm.
Jag förstår att du är förbannad men de har ju rätt att först att åtgärda det och då kommer de såklart att göra de på det sätt de önskar. Om du sen inte anser att det är fackmannamässigt gjort får du först klaga, vill de inte gå med på andra åtgärder är det ju stämning i domstol (civilrättslig process) som gäller.

Att inte acceptera att de lackar om tror jag är svårt. Hur tror du de gör med transportskadade Teslor innan nyleverans som exempelvis fått en skada i transporten via båt och bil? Inte skrotar de bilarna utan de går till lackverkstad.
Jag köpte en demobil av dem som jag sent upptäckte att de hade lackat om bakre stötfångare efter bara några hundra mil. Surt!

Lycka till! Men Teslas SC brukar vara schyssta så låt oss ge dom en chans att fixa till den skada dom orsakat först innan explosionen. :)
P3D | Shareholder
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

selfish skrev:
Om Tesla har orsakat en skada på en inlämnad bil så är de ju skyldiga att åtgärda det. Det normala är att de först kollar om "rekonden" kan lösa det med exempelvis polering, går inte det så kommer de sannolikt att lämna den till Werksta i Danderyd som är den plåt och lackverkstad Tesla har avtal med för lackering i Stockholm.
Jag förstår att du är förbannad men de har ju rätt att först att åtgärda det och då kommer de såklart att göra de på det sätt de önskar. Om du sen inte anser att det är fackmannamässigt gjort får du först klaga, vill de inte gå med på andra åtgärder är det ju stämning i domstol (civilrättslig process) som gäller.

Att inte acceptera att de lackar om tror jag är svårt. Hur tror du de gör med transportskadade Teslor innan nyleverans som exempelvis fått en skada i transporten via båt och bil? Inte skrotar de bilarna utan de går till lackverkstad.
Jag köpte en demobil av dem som jag sent upptäckte att de hade lackat om bakre stötfångare efter bara några hundra mil. Surt!

Lycka till! Men Teslas SC brukar vara schyssta så låt oss ge dom en chans att fixa till den skada dom orsakat först innan explosionen. :)
Tack, är bra att veta hur de brukar göra.

Problemet är ju med att lacka om delar av en bil som rullat ett tag, oavsett hur bra jobb de gör så kan det bli nyansskillnader om resten av lacken förändrats med tiden. Om jag låter det gå så långt så kan det ju helt enkelt vara för sent och då finns det inte något att göra förutom en ny bil eller lacka om resten vilket de ju självklart inte kommer gå med på så enkelt. Jag har alltså inga problem med omlackering i sig (förutom att det blir apjobbigt för mig i flera månader efter) utan problemet är ju att ibland kan man inte få till det helt bra på en bil som varit i trafik ett tag.

De har inte varit schyssta hittills i detta ärende så de får gärna börja snart.
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inlägg av RobinG »

Jag jobbar inte men den typen av juridik men spontant tänker jag att den som orsakat skadan har rätt att försöka åtgärda den, dvs att du inte kan lämna in den nånstans på egen hand och förvänta dig ersättning av Tesla sen, om du inte först gett dem chansen att fixa skadan själva.

När det gäller snacket om ARN så ger de bara rekommendationer och kan inte fatta tvingande beslut.

Att vidta rättsliga åtgärder är något man gör i sista hand. Tvister är ofta krävande både ekonomisk och emotionellt, under lång tid. Bara för att man upplever sig ha rätt betyder det inte att man för den sakens skull får rätt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
Teslaspolingen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolingen »

Två djupa inandningar... Vad är viktigast? Att en ytlig skada på din helt fantastiska bil blir helt perfekt lagad, eller att du kan uppskatta allt det fantastiska den kan ge dig?

Njut av den helt otroligt sköna bil du har.

Ett skrapmärke, en repa, ett stenskott eller en liten buckla ska inte kunna ta det ifrån dig, oavsett hur det inträffat. Min helt nya M3:a har efter ett par veckor redan en liten, självförvållad, buckla men den är precis lika skön och speciell för det.

Pengar och att ha rätt är inte allt här i världen.

Det kommer att lösa sig med din repa.
Model 3 aficionado. BS sensitive. MSM Silver Bullet M3 owner. White, seats.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

OfarligTesla skrev:
selfish skrev:

Problemet är ju med att lacka om delar av en bil som rullat ett tag, oavsett hur bra jobb de gör så kan det bli nyansskillnader om resten av lacken förändrats med tiden. Om jag låter det gå så långt så kan det ju helt enkelt vara för sent och då finns det inte något att göra förutom en ny bil eller lacka om resten vilket de ju självklart inte kommer gå med på så enkelt. Jag har alltså inga problem med omlackering i sig (förutom att det blir apjobbigt för mig i flera månader efter) utan problemet är ju att ibland kan man inte få till det helt bra på en bil som varit i trafik ett tag.

Laga "gammal" bil.
Min var ca 2.5 år när jag såg ett "rostuppslag" några mm på den lodrätta delen av bakluckan. Aluminium rostar inte men något var det.
Jag föreslog punktbättring men SC ville ta hela bakluckan. 4 dagar med lånebil. Perfekt resultat såvitt jag kan se.
Jag försöker vara rädd om bilen men vet ju att saker inträffar. Jag använder den för dagligt bruk.
Model S P85D,
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Teslaspolingen skrev:
Två djupa inandningar... Vad är viktigast? Att en ytlig skada på din helt fantastiska bil blir helt perfekt lagad, eller att du kan uppskatta allt det fantastiska den kan ge dig?

Njut av den helt otroligt sköna bil du har.

Ett skrapmärke, en repa, ett stenskott eller en liten buckla ska inte kunna ta det ifrån dig, oavsett hur det inträffat. Min helt nya M3:a har efter ett par veckor redan en liten, självförvållad, buckla men den är precis lika skön och speciell för det.

Pengar och att ha rätt är inte allt här i världen.

Det kommer att lösa sig med din repa.
Att skadan blir fixad helt perfekt är såklart en prioritet just nu. Kan säga att Tesla hade vunnit mycket på att vara trevliga från början och be om ursäkt, då hade jag kunnat ha lite överseende då det inte är en stor grej. De valde själva vilken väg vi skulle ta med sitt val av bemötande.

Det är inget fantastiskt över bilen, det är en bra och rolig bil men inte mer än så, den har sina brister den också.
Verdi

Inlägg av Verdi »

OfarligTesla skrev:
selfish skrev:

Kör du samma oförsonliga attityd mot Tesla som du gör här så har du säkert delvis del i deras påstådda dåliga bemötande. Det är trots allt människor du har kontakt med.

Du kan ju ta det lugnt och avvakta resultatet. Blir det inte bra så får du väl "release the fucking fury" då istället. Nu har du ju ingen aning om hur bra lagningen blir. Varför utgår du för att det blir dåligt? Lacken bleks inte särskilt mycket på ett år. Knappt något. Det svåra är väl att få samma lyster och djup i metallicen.

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Verdi skrev:
Kör du samma oförsonliga attityd mot Tesla som du gör här så har du säkert delvis del i deras påstådda dåliga bemötande. Det är trots allt människor du har kontakt med.

Du kan ju ta det lugnt och avvakta resultatet. Blir det inte bra så får du väl "release the fucking fury" då istället. Nu har du ju ingen aning om hur bra lagningen blir. Varför utgår du för att det blir dåligt? Lacken bleks inte särskilt mycket på ett år. Knappt något. Det svåra är väl att få samma lyster och djup i metallicen.
Min attityd kommer ju efter kontakt med Tesla. Jag är alltid trevlig i telefon fram tills andra inte är det mot mig.

Kan säga att vid mitt första samtal i hela denna sak avbröt de mig när jag beskriver varför jag ringer och säger med snäsig ton att jag ringt helt fel och jag skall ringa leveransgruppen.

Nästa samtal var de iaf trevligare tills de hävdade att jag skall nästan vara glad över skadan eftersom OM de gör någonting försvinner kanske eventuella stenskott också. Som om de gjort mig en tjänst. De har inte ens sagt att de kommer göra något för att hjälpa mig än utan det är inte klart.

Hur svårt är det att be om ursäkt och säga ”det här löser vi” när de ringer mig? Hade varit riktigt skönt faktiskt då allt fix och optimering jag nu tvingas göra går rakt emot min rehabiliteringsplan.

Klart jag måste förutsätta att det kan bli dåligt resultat så jag vet vilket val som blir bäst. Hur annars skall man kunna välja det bästa valet i denna situation? Det bästa valet kan ju vara att ta kostnaden själv (och försöka få Tesla att betala) och låta Johan fixa det så bra han kan. Alla val har för och nackdelar.
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare

Inlägg av FutureTesla »

Jag förstår dig helt och hållet, hade själv varit minst lika förbannad, sånt ska inte hända, sen kan det ju hända ibland och då ska företaget åtgärda utan problem.
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

FutureTesla skrev:
Jag förstår dig helt och hållet, hade själv varit minst lika förbannad, sånt ska inte hända, sen kan det ju hända ibland och då ska företaget åtgärda utan problem.
Kan säga att när det hände blev jag inte ens irriterad. När det hände och frun beskrev att Tesla dokumenterar och kontaktar mig svarade jag ”Smidigt och bra” via sms till henne.

Min irritation har vuxit fram i min kontakt med dem efter detta då det inte alls varit lika bra. När jag precis börjat skriva på denna tråd så ringde Tesla mig och min tanke var ”Najs, behöver inte posta något alls för nu skall de lösa det”. Istället blev tråden helt annorlunda från vad jag planerade från börjat på grund av det samtalet.

Folk verkar tro att jag är arg över repan i sig, det är jag alltså inte. Jag vill helt enkelt bara att det skall bli så bra som möjligt men Jag upplever inte att Tesla funnits där för att ta ägarskap över lösningen på problemet.
Verdi

Inlägg av Verdi »

OfarligTesla skrev:
FutureTesla skrev:
Kan säga att när det hände blev jag inte ens irriterad. När det hände och frun beskrev att Tesla dokumenterar och kontaktar mig svarade jag ”Smidigt och bra” via sms till henne.

Min irritation har vuxit fram i min kontakt med dem efter detta då det inte alls varit lika bra. När jag precis börjat skriva på denna tråd så ringde Tesla mig och min tanke var ”Najs, behöver inte posta något alls för nu skall de lösa det”. Istället blev tråden helt annorlunda från vad jag planerade från börjat på grund av det samtalet.

Folk verkar tro att jag är arg över repan i sig, det är jag alltså inte. Jag vill helt enkelt bara att det skall bli så bra som möjligt men Jag upplever inte att Tesla funnits där för att ta ägarskap över lösningen på problemet.

Jag förstår dig också. Det är inte det. Tycker bara du tar ut misslyckandet i förskott på ett lite onödigt sätt.

Jag tänker inte försvara Tesla för jag tycker det är ett företag som är alldeles för omoget och gör konstiga saker. Både i stort och smått. Jag älskar min Model S men jag vet också att det antagligen är den sista Teslan jag har. Om jag nu inte köper en SR+ i höst såklart. :roll: :lol:

Nej men seriöst så är det hårresande historier man hört om leveranserna av Model 3 (folk blir avbokade timmar innan leverans när de tagit ledigt och redan sitter på tåget osv) och det verkar vara ännu sämre kvalitet på de bilarna än på Model S.

Vi får väl se hur det går framöver men min åsikt är att de behöver bygga ut organisationen kraftigt. Leverans, verkstad, service, reservdelar... Men det finns det inga pengar till. Förhoppningsvis finns det bra alternativ även som förstabil om 2,5 år. Hänger mycket på Ionity och andra leverantörer av laddstationer...
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Verdi skrev:
Jag förstår dig också. Det är inte det. Tycker bara du tar ut misslyckandet i förskott på ett lite onödigt sätt.

Jag tänker inte försvara Tesla för jag tycker det är ett företag som är alldeles för omoget och gör konstiga saker. Både i stort och smått. Jag älskar min Model S men jag vet också att det antagligen är den sista Teslan jag har. Om jag nu inte köper en SR+ i höst såklart. :roll: :lol:

Nej men seriöst så är det hårresande historier man hört om leveranserna av Model 3 (folk blir avbokade timmar innan leverans när de tagit ledigt och redan sitter på tåget osv) och det verkar vara ännu sämre kvalitet på de bilarna än på Model S.

Vi får väl se hur det går framöver men min åsikt är att de behöver bygga ut organisationen kraftigt. Leverans, verkstad, service, reservdelar... Men det finns det inga pengar till. Förhoppningsvis finns det bra alternativ även som förstabil om 2,5 år. Hänger mycket på Ionity och andra leverantörer av laddstationer...
Nja jag vill bara inte hamna i ett läge där jag sitter och är missnöjd och det finns inget mer att göra. Så även om det är säg 90% sannolikhet att jag kommer bli nöjd så finns ju risken att jag sitter där besviken. Idén med tråden från början var att utröna vilket val som gjorde att jag hade minst sannolikhet för att bli missnöjd. För första gången känns det inte som Tesla försöker göra allt för att jag som kund skall bli nöjd heller, min första dåliga serviceupplevelse hos Tesla helt enkelt.

Behövs ju inget geni för att räkna ut att om man råkar repa en kunds bil så ber man så hemskt mycket om ursäkt och försäkrar kunden om att allt skall lösas så smidigt som möjligt för kunden, slänger man sen in en chokladask för 50 spänn i bilen när man lagat repan så kommer kunden bli lyrisk över kundupplevelsen. Att vända något dåligt till en positiv kundupplevelse är så lätt om man vill.

För som du säger, om Tesla skall vara relevanta i förlängningen krävs det att kunder har bra kundupplevelser även av service osv.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Kan ju uppdatera med att jag inte hört mycket från Tesla alls, försökt få tag på dem och skulle bli uppringd men det enda jag fick var ett SMS som frågade på vilken dörr skadan var och att det av någon anledning var det enda som saknades för att gå vidare. Själv tycker jag att det borde varit det första de noterat då de var ute och fotade när bilen hämtades ut.

Har trots att jag frågat om det inte kunnat få någon bekräftelse på vad de vill göra utan de antyder att lämnar jag in bilen gör de vad de vill med den, dvs kan jag få tillbaka bilen med hela dörren omlackerad även om jag strikt säger nej till det innan.

I och med allt detta så bad jag Johan på Rosenbergs Inpol att fixa till det när jag ändå har bilen inne hos honom denna vecka för tvätt och annat småfix, han tror han kunde göra så det blir 99% bra iaf. Tesla har ju tidigare antytt att de nog kommer vägra betala för att återställa lackskyddet oavsett så det blir billigare för mig att göra det såhär ändå.

Känns bara onödigt från Teslas sida då de enkelt kunnat lösa det med lite mer information, en missnöjd kund sprider ju som sagt sina erfarenheter mer. Just servicenivån är ju sådant som de flesta man stöter på undrar över. Jag köpte dålig information före leverans och att min leverans blev uppskjuten osv, sådant händer helt enkelt och är inte så viktigt, men att de inte ens kan ringa tillbaka och ge information när de själva orsakat en skada.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Givetvis är det tråkigt när saker som denna inträffar och Tesla kommer ju givetvis att få känna av ditt missnöje (dåliga saker sprids lätt, en missnöjd kund väger tyngre än tusen nöjda...) och du är knappast ensam... :(

Mycket hänger nog ihop med att de är underbemannade, efter lanseringen av M3 har det märkts extra tydligt. Trötta arbetare tar inte hand om kunderna på bästa sätt tyvärr. Jag tror att Johan kommer att trolla bort den där repan till över 99%, närmare 99,9% troligen! Sen kan du ju alltid ställa ett ekonomiskt krav till Tesla då de inte inom en rimlig tidsperiod tagit sitt ansvar och åtgärdat skadan. Om det håller vid en avvisning från deras håll vet jag inte men det ger ju i alla fall en indikation till ledningen!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

lator skrev:
Givetvis är det tråkigt när saker som denna inträffar och Tesla kommer ju givetvis att få känna av ditt missnöje (dåliga saker sprids lätt, en missnöjd kund väger tyngre än tusen nöjda...) och du är knappast ensam... :(

Mycket hänger nog ihop med att de är underbemannade, efter lanseringen av M3 har det märkts extra tydligt. Trötta arbetare tar inte hand om kunderna på bästa sätt tyvärr. Jag tror att Johan kommer att trolla bort den där repan till över 99%, närmare 99,9% troligen! Sen kan du ju alltid ställa ett ekonomiskt krav till Tesla då de inte inom en rimlig tidsperiod tagit sitt ansvar och åtgärdat skadan. Om det håller vid en avvisning från deras håll vet jag inte men det ger ju i alla fall en indikation till ledningen!
Ja de har det säkert jobbigt men det är ju egentligen ingen ursäkt för att göra ett dåligt jobb. Får se vad jag gör sen, ska ringa Tesla och försöka faktiskt få prata med någon och se vad de säger i allmänhet, inte bara bli lovad att de ringer upp och sen kommer ett SMS. Jag är lätt att göra nöjd om jag uppfattar att motparten iaf försöker, därför jag inte haft några större problem med strulet från Tesla tidigare.

Jag är ju ärlig mot de jag möter som undrar om upplevelsen med att ha en Tesla, i stort är jag ju dock nöjd med att jag har bilen så det är ju mestadels positiva ord. Min nästa bil lär ju bli en ny Tesla om inget stort sker på marknaden så det säger väl en del.

Med Johans jobb har jag ju varit nöjd så tror säkert han trollar bort det.
Skriv svar