Jag har också sett att släkt på landet kör kortare sträckor än mig då de har närmare till jobb och affärer. Jag sitter ju med 2 mil till affären och 3,5 mil till jobbet längre än de flesta av mina barndomsvänner eller släktingar. Så varför klagar de då på bensinpriset om de inte kör längre sträckor?
Ja, men lönen är så mycket lägre ju! Jo, kanske men å andra sidan kostar huset bara en bråkdel av husen runt storstäderna.
Jag har också sett att släkt på landet kör kortare sträckor än mig då de har närmare till jobb och affärer. Jag sitter ju med 2 mil till affären och 3,5 mil till jobbet längre än de flesta av mina barndomsvänner eller släktingar. Så varför klagar de då på bensinpriset om de inte kör längre sträckor?
Ja, men lönen är så mycket lägre ju! Jo, kanske men å andra sidan kostar huset bara en bråkdel av husen runt storstäderna.
Är lönen alltid mycket lägre på landsbygden. Det går utmärkt att arbeta på ett större företag och vara baserad lite varstans.
Så har man kollegor och gör samma sak som de i storstan så tror jag inte lönen skiljer så mkt, medan boendekostnaden gör det.
Jag har också sett att släkt på landet kör kortare sträckor än mig då de har närmare till jobb och affärer. Jag sitter ju med 2 mil till affären och 3,5 mil till jobbet längre än de flesta av mina barndomsvänner eller släktingar. Så varför klagar de då på bensinpriset om de inte kör längre sträckor?
Ja, men lönen är så mycket lägre ju! Jo, kanske men å andra sidan kostar huset bara en bråkdel av husen runt storstäderna.
Är lönen alltid mycket lägre på landsbygden. Det går utmärkt att arbeta på ett större företag och vara baserad lite varstans.
Så har man kollegor och gör samma sak som de i storstan så tror jag inte lönen skiljer så mkt, medan boendekostnaden gör det.
Ska kanske ändra ordval från landsbygd, vilket jag bor i nu, till glesbygd, vilket var vad jag växte upp i.
Skillnaden i genomsnittslönen i min nuvarande kommun, Härryda, och min uppväxtkommun, Gullspång, är... påtaglig. Det betyder ju inte att det inte finns låginkomstagare i Härryda eller höginkomsttagare i Gullspång men gemene man tjänar mindre i glesbygdskommunen än i förortskommunen med landsbygdsinslag.
I morse blev jag chockad. Lasse Swärd skriver att elbilen är framtiden. Inga ord vätgas eller miljödiesel. Bara att elbilen är framtiden. Chockad på min ära.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
I morse blev jag chockad. Lasse Swärd skriver att elbilen är framtiden. Inga ord vätgas eller miljödiesel. Bara att elbilen är framtiden. Chockad på min ära.
Du måste förvarna innan du skriver nåt sånt här! Jag spillde te över hela mig!
I morse blev jag chockad. Lasse Swärd skriver att elbilen är framtiden. Inga ord vätgas eller miljödiesel. Bara att elbilen är framtiden. Chockad på min ära.
Du måste förvarna innan du skriver nåt sånt här! Jag spillde te över hela mig!
Jag körde nästan av vägen i Middelfart!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
I morse blev jag chockad. Lasse Swärd skriver att elbilen är framtiden. Inga ord vätgas eller miljödiesel. Bara att elbilen är framtiden. Chockad på min ära.
Du måste förvarna innan du skriver nåt sånt här! Jag spillde te över hela mig!
Jag körde nästan av vägen i Middelfart!
Det kan lätt bli så om du läser TCS medans du kör
Model 3 [Beställt mars 2020] Renault Zoe [2019] Model X 75D [2018] Model 3 [Reserverad mars 2017]
I morse blev jag chockad. Lasse Swärd skriver att elbilen är framtiden. Inga ord vätgas eller miljödiesel. Bara att elbilen är framtiden. Chockad på min ära.
Med tanke på att Finland har vunnit Melodifestivalen och Linux kärnan har släppt 4.1.15 sen en tid tillbaka så kanske helvetet håller på att frysa också?
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
I morse blev jag chockad. Lasse Swärd skriver att elbilen är framtiden. Inga ord vätgas eller miljödiesel. Bara att elbilen är framtiden. Chockad på min ära.
Med tanke på att Finland har vunnit Melodifestivalen och Linux kärnan har släppt 4.1.15 sen en tid tillbaka så kanske helvetet håller på att frysa också?
"Eldrift med batterier eldrift med bränsleceller med vätgas är framtiden. Egentligen är det så självklart. En elmotor är tre-fyra gånger mer energieffektiv än en bensinmotor. Den kräver nästan ingen service. Den bullrar inte, den skitar inte ner."
"Eldrift med batterier eldrift med bränsleceller med vätgas är framtiden. Egentligen är det så självklart. En elmotor är tre-fyra gånger mer energieffektiv än en bensinmotor. Den kräver nästan ingen service. Den bullrar inte, den skitar inte ner."
Snubblar hummersåshjärnan..
Han halkade säkert i hummersåsen och slog i bakhuvudet. Sånt kan ge allvarliga skador och förändra personligheten, t.ex. att plötsligt börja gilla elbilar!
Lasse Swärd: Jag längtar efter att få säga Bye bye macken!
KRÖNIKA. Det har sina sidor att köra laddhybrid. Varje gång bensinmotorn startar känns som en förlust.
Jag står vid ett rödljus i Solna. Det är en kall vinterdag och laddningen visar bara ett streck.
Plötsligt känner jag en vibration och då vet jag att det är kört. Bensinmotorn vaknar till fossilt liv och den rusar direkt upp i varv, som för att skaka av sig gamla intorkade bränslerester.
Jag brukar klara i stort sett all lokal körning på el. Men i dag hade laddningen på jobbet krånglat. Trots att kontakten var rätt ansluten och lampan lyste när jag lämnade bilen på morgonen blev det ingen ström till batteriet.
På väg hem blev tre streck snart två, sen ett och då bröts den goda känsla som eldriften ger: att susa fram utan lokala avgaser.
Nu sitter jag här i en klimatbonusbil som förvandlats till avgasbil bland andra avgasbilar.
Att köra laddhybrid blir en tävlan mot sig själv att komma så långt det går på el. Ett delmoment är att se i almanackan när jag senast tankade bensin. Två månader – helt ok. Tre månader – yes!
Bye bye fossilmacken är vad man längtar efter att få säga en vacker dag!
Så kändes det redan efter första långtestet med Toyota Prius laddhybrid 2012 och så känns det fortfarande efter att ha långkört ytterligare två laddhybrider i 10.000 mil.
Eldrift med batterier eldrift med bränsleceller med vätgas är framtiden. Egentligen är det så självklart. En elmotor är tre-fyra gånger mer energieffektiv än en bensinmotor. Den kräver nästan ingen service. Den bullrar inte, den skitar inte ner.
Laddhybriden är en brygga i övergången, men den har klara begränsningar. Den blir tyngre och mer komplicerad och den blir törstigare när elen tar slut. Men rätt använd kan den göra viss skillnad, som i min fyrhjulsdrivna suv Mitsubishi Outlander. Den går nu i depå efter 3.100 mil, varav hälften på landsväg. Förbrukning: 0,46 liter per mil. Utan laddhybridteknik hade bränsletörsten varit dubbelt så hög. Minst!
"Eldrift med batterier eldrift med bränsleceller med vätgas är framtiden. Egentligen är det så självklart. En elmotor är tre-fyra gånger mer energieffektiv än en bensinmotor. Den kräver nästan ingen service. Den bullrar inte, den skitar inte ner."
Okej, vem i TCS är det som har kapat LS konto?? Träd fram, det här är inte OK!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
"Eldrift med batterier eldrift med bränsleceller med vätgas är framtiden. Egentligen är det så självklart. En elmotor är tre-fyra gånger mer energieffektiv än en bensinmotor. Den kräver nästan ingen service. Den bullrar inte, den skitar inte ner."
Okej, vem i TCS är det som har kapat LS konto?? Träd fram, det här är inte OK!
Hahaha, han kanske har sett ”ljuset”...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.