Helt klart (därav foliehatten). Allt handlar ju om vilka fasta utgifter man har. Har man små fasta utgifter och har karaktär nog att spara, så går det ju alldeles utmärkt att sätta av ett antal tusenlappar per månad.danni skrev:Inte en chans. Men det går väl hitta sätt. Ta han som är chef för Teslas hela verksamhet i Göteborg till exempel, han bor mitt i stan så han har inte haft bil alls till nyligen, då kan man ju spara en hel del pengar. Men för några månader sen köpte han ändå en Model S. Begagnad, en av de billigare som sålts hittills i Sverige.Jeppe_E skrev:[Foliehatt]HelectriC skrev:
Jag har ingen aning om vad de som jobbar där tjänar, men det lär ju inte vara några Krösuslöner direkt. Hur sjutton har man råd med en Tesla utan att ha eget bolag att sätta den på? Eller prioriterar man helt enkelt bort allt annat och enbart kör bil
Det kan ju vara så att det är uttalat att man inte öht får nämna att man får köpa en Tesla till rabatterat pris, lite som ett NDA, för att få köpa en Tesla, som anställd. Detta så att de kan upprätthålla bilden av att det är ett pris som gäller för bilen, inga rabatter på nya, beställda bilar, men att det i själva verket finns rabatter på bilarna.
[/Foliehatt]
Model 3 Spotting!!
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 Spotting!!
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jobbar man på Tesla kan man ju jobba upp en viss förmåga att avgöra vad som är ett bra köp också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Stora rabatter är bara att glömma, det har inte t.ex Volvoanställda eller anställda hos återförsäljare. Stor rabatt är lika med förmånsbeskattning.
Volvo Åfs anställda har 6-7% på nybilar, dvs det vi vanliga kunder kan lyckas pressa fram genom prutning / extra utrustning utan kostnad etc...
Sen går det ju att räkna och bokföra annorlunda men jag tror inte Tesla är intresserade, rubbet säljs ändå.
Volvo Åfs anställda har 6-7% på nybilar, dvs det vi vanliga kunder kan lyckas pressa fram genom prutning / extra utrustning utan kostnad etc...
Sen går det ju att räkna och bokföra annorlunda men jag tror inte Tesla är intresserade, rubbet säljs ändå.
Exakt, ingen arbetsgivare får ge rabatter i någon större omfattning till anställda
För många år sedan höll halva Ellos på att åka på förmånsbeskattning. Jag tror de anställda då hade 20%
Men har någon sett någon av demobilarna än?
För många år sedan höll halva Ellos på att åka på förmånsbeskattning. Jag tror de anställda då hade 20%
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Ja faktiskt! En god vän messade mig och var upphetsad i tisdags då han såg två glada Tesla-anställda som lekte med skärmen på en av bilarna, en o-registrerad, silvergrå Model 3 Performance utomhus vid Upplands Väsby- service center. Han skulle hämta sin Model X som hade varit inne för en service av något slag? Vad han kunde se låg det däck i skuffen samt något annat han inte kunde identifiera.Crappy skrev:Exakt, ingen arbetsgivare får ge rabatter i någon större omfattning till anställda
11.30 imorgon hakar jag på en kompis som provkörCrappy skrev:Exakt, ingen arbetsgivare får ge rabatter i någon större omfattning till anställda

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Nåja, jag lyckades få 9,5% på min XC60 + Fri service i 12000 mil. Så det var ganska bra deal tyckte jag.Java skrev:Stora rabatter är bara att glömma, det har inte t.ex Volvoanställda eller anställda hos återförsäljare. Stor rabatt är lika med förmånsbeskattning.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
BILDER!Legato skrev:11.30 imorgon hakar jag på en kompis som provkörCrappy skrev:Exakt, ingen arbetsgivare får ge rabatter i någon större omfattning till anställda

- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Video!Legato skrev:11.30 imorgon hakar jag på en kompis som provkörCrappy skrev:Exakt, ingen arbetsgivare får ge rabatter i någon större omfattning till anställda

Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Livesändning!! 

Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
15-13% på nya bilar, 10% på ”nästan nya” bilar.Java skrev:Stora rabatter är bara att glömma, det har inte t.ex Volvoanställda eller anställda hos återförsäljare. Stor rabatt är lika med förmånsbeskattning.
https://www.volvobil.se/finans/foermaaner/
- Mgyllestad
- Teslaägare
Hur snabbt laddar den?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Kul! Är det en demobil eller är det någon som skall hämta ut sin redan?Mgyllestad skrev:Upplands Väsby- service center
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Mgyllestad
- Teslaägare
Enligt personalen är detta en demo men lastbilen som kom i morse är bilar för leverans tydligen. Snart på en väg nära digfth skrev:Kul! Är det en demobil eller är det någon som skall hämta ut sin redan?Mgyllestad skrev:Upplands Väsby- service center
/fth

Skickat från min iPhone med Tapatalk
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Kul, då kommer dom ju ut på vägarna betyldigt snabbare än vad jag trodde.Mgyllestad skrev:Enligt personalen är detta en demo men lastbilen som kom i morse är bilar för leverans tydligen. Snart på en väg nära dig
Nu får dom skynda på rejält med CCS-uppgraderingen, mindre än 10% klart i Sverige ännu:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 45&t=14052
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Det ser ut som en Amerikansk kontakt som är instoppad i bilen, vore intressant med en närbild!Mgyllestad skrev:Enligt personalen är detta en demo men lastbilen som kom i morse är bilar för leverans tydligen. Snart på en väg nära digfth skrev:Kul! Är det en demobil eller är det någon som skall hämta ut sin redan?Mgyllestad skrev:Upplands Väsby- service center
/fth
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Där av vägguttaget 1-fas och inte WC'n på väggen med 3-fas?boreno skrev:Det ser ut som en Amerikansk kontakt som är instoppad i bilen, vore intressant med en närbild!Mgyllestad skrev:Enligt personalen är detta en demo men lastbilen som kom i morse är bilar för leverans tydligen. Snart på en väg nära digfth skrev:Kul! Är det en demobil eller är det någon som skall hämta ut sin redan?Mgyllestad skrev:Upplands Väsby- service center
/fth
Tesla Model Y
Nu är det provkörning på gång i Mölndal. Två Hollands-registrerade M3P på plats. Full uppställning med mottagning, kaffe, dopp, cider(?) mm.
(De laddar med vanlig typ 2 kabel. Två hål under används inte då.)
Model S P85D,
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Kul! Är du kvar där om en halvtimme ungefär? Jag ska ut dit en sväng nämligen!Foluke skrev:Nu är det provkörning på gång i Mölndal. Två Hollands-registrerade M3P på plats. Full uppställning med mottagning, kaffe, dopp, cider(?) mm.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
dbar skrev:Livesändning!!
?? Var? Verkar vara ett par till som tappat tråden?
Skämt åsido. Det kan vara svårt utlova något en fredag?

Inte riktigt i realtiddanni skrev:Kul! Är du kvar där om en halvtimme ungefär? Jag ska ut dit en sväng nämligen!Foluke skrev:Nu är det provkörning på gång i Mölndal. Två Hollands-registrerade M3P på plats. Full uppställning med mottagning, kaffe, dopp, cider(?) mm.

Model S P85D,