Model 3 Spotting!!
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Model 3 Spotting!!
Såg en grå P i Upplandsväsby vid Bauhaus!!!!
Helt extas!
Helt extas!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Model 3 Spotting!!
Finns en tråd me samma namn http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... start=1680
- Tars
- Teslaägare
Sorry. Blev så exalterad bara!Kalle skrev:Finns en tråd me samma namn http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... start=1680
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Tars
- Teslaägare
Kom bakom mig tyvärr så nej tyvärr. Men kan fixa det om du vill.Joohan skrev:Har du regnr?

Jo vore bra för att kolla lite försäkringsalternativ..
Och ifall det blev någon dragvikt i EU (men antagligen inte..)
Och ifall det blev någon dragvikt i EU (men antagligen inte..)
Ja tackTars skrev:Kom bakom mig tyvärr så nej tyvärr. Men kan fixa det om du vill.Joohan skrev:Har du regnr?

Jag hade blivit sjukt förbannad om någon började lägga upp min bils regnummer på ett publikt forum.
Tänk på riskerna och ta det via PM iaf.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- Tars
- Teslaägare
Tar och kollar det innan så ingen blir drabbad.

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Vad exakt är riskerna?dd88 skrev:Jag hade blivit sjukt förbannad om någon började lägga upp min bils regnummer på ett publikt forum.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Har du ett regnummer så vet du i regel var bilen brukar stå uppställd och vem som brukar den.danni skrev:Jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Vad exakt är riskerna?dd88 skrev:Jag hade blivit sjukt förbannad om någon började lägga upp min bils regnummer på ett publikt forum.
För egen del så är stöld under vapenhot den största farhågan, vilket är oroväckande vanligt i Sthlm men sprids runtom i landet, men att bli av med hjul skulle även det vara irriterande.
Det är kotym att maska regnummer om msn lägger upp bild på någon annans bil (från banträffar osv), men tyvärr inte alltid det följs.
En TM3P lär även bli en attraktiv rånbil, vilket kan låta löjligt men fråga en ägare till en nyare RS6 och jag lovar dig att dom inte tar bilen var som helst.
I det här fallet kan det nog bli många som ringer på dörren och vill provköra också
Det är väl, i jämförelse iaf, en trevligare överraskningCrappy skrev:I det här fallet kan det nog bli många som ringer på dörren och vill provköra också

- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Hur stora är de riskerna egentligen, då? För det första ser ju tusentals människor ditt regnr varje dag - det är bara att skriva ner det om de skulle vara sugen på att göra något sådant. För det andra är det ju offentliga data. Du kan göra utdrag ur bilregistret på en viss sorts bilar och deras ägare, det är inga som helst konstigheter. Vill du ha en lista över alla Teslor i Sverige och deras ägare är det lätt att ta fram. Fan, bara datan jag har publicerat här i den här enda posten räcker för att du med lätthet skulle kunna kolla upp vem jag är, vad min bil har för regnr, och var jag bor. Sånt är inte svårt. Och då har jag en bil som kostade tre gånger så mycket som en Model 3. Jag kan inte säga att jag sover dåligt om nätterna för det.dd88 skrev:Har du ett regnummer så vet du i regel var bilen brukar stå uppställd och vem som brukar den.danni skrev:Jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Vad exakt är riskerna?dd88 skrev:Jag hade blivit sjukt förbannad om någon började lägga upp min bils regnummer på ett publikt forum.
För egen del så är stöld under vapenhot den största farhågan, vilket är oroväckande vanligt i Sthlm men sprids runtom i landet, men att bli av med hjul skulle även det vara irriterande.
Det är kotym att maska regnummer om msn lägger upp bild på någon annans bil (från banträffar osv), men tyvärr inte alltid det följs.
En TM3P lär även bli en attraktiv rånbil, vilket kan låta löjligt men fråga en ägare till en nyare RS6 och jag lovar dig att dom inte tar bilen var som helst.
Principen är densamma, att minimera risken. Att blottlägga folks privatliv eller förstöra för folk i allmänhet kan alla göra.danni skrev:Hur stora är de riskerna egentligen, då? För det första ser ju tusentals människor ditt regnr varje dag - det är bara att skriva ner det om de skulle vara sugen på att göra något sådant. För det andra är det ju offentliga data. Du kan göra utdrag ur bilregistret på en viss sorts bilar och deras ägare, det är inga som helst konstigheter. Vill du ha en lista över alla Teslor i Sverige och deras ägare är det lätt att ta fram. Fan, bara datan jag har publicerat här i den här enda posten räcker för att du med lätthet skulle kunna kolla upp vem jag är, vad min bil har för regnr, och var jag bor. Sånt är inte svårt. Och då har jag en bil som kostade tre gånger så mycket som en Model 3. Jag kan inte säga att jag sover dåligt om nätterna för det.dd88 skrev:Har du ett regnummer så vet du i regel var bilen brukar stå uppställd och vem som brukar den.danni skrev:Jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Vad exakt är riskerna?dd88 skrev:Jag hade blivit sjukt förbannad om någon började lägga upp min bils regnummer på ett publikt forum.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
- Model 3 bokad 10/8-16
- MrStarhouse
- Teslaägare
En bra sak nu för tiden är dock att du måste använda bankid för att få ägaruppgifter mailade till dig från Transportstyrelsen. Då finns det i alla nån form av spårbarhet på vilka som fått uppgifterna. Nu finns det säkert sätt att gå runt det, men det är ju i alla fall nåt.Martey skrev:Principen är densamma, att minimera risken. Att blottlägga folks privatliv eller förstöra för folk i allmänhet kan alla göra.danni skrev:Hur stora är de riskerna egentligen, då? För det första ser ju tusentals människor ditt regnr varje dag - det är bara att skriva ner det om de skulle vara sugen på att göra något sådant. För det andra är det ju offentliga data. Du kan göra utdrag ur bilregistret på en viss sorts bilar och deras ägare, det är inga som helst konstigheter. Vill du ha en lista över alla Teslor i Sverige och deras ägare är det lätt att ta fram. Fan, bara datan jag har publicerat här i den här enda posten räcker för att du med lätthet skulle kunna kolla upp vem jag är, vad min bil har för regnr, och var jag bor. Sånt är inte svårt. Och då har jag en bil som kostade tre gånger så mycket som en Model 3. Jag kan inte säga att jag sover dåligt om nätterna för det.dd88 skrev:Har du ett regnummer så vet du i regel var bilen brukar stå uppställd och vem som brukar den.danni skrev:Jag kan inte låta bli att bli nyfiken. Vad exakt är riskerna?dd88 skrev:Jag hade blivit sjukt förbannad om någon började lägga upp min bils regnummer på ett publikt forum.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Om du går via den tjänsten, ja. Men datan är publik och finns på många andra ställen.MrStarhouse skrev:En bra sak nu för tiden är dock att du måste använda bankid för att få ägaruppgifter mailade till dig från Transportstyrelsen. Då finns det i alla nån form av spårbarhet på vilka som fått uppgifterna. Nu finns det säkert sätt att gå runt det, men det är ju i alla fall nåt.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Ja, det går att hitta info på ruskigt många ställen. Är inte orolig själv hur som helst. Det är det onda man får ta om man vill vara offentlig eller inte. Så länge man inte har något fuffens för sig så är det lugnt för min del.danni skrev:Om du går via den tjänsten, ja. Men datan är publik och finns på många andra ställen.MrStarhouse skrev:En bra sak nu för tiden är dock att du måste använda bankid för att få ägaruppgifter mailade till dig från Transportstyrelsen. Då finns det i alla nån form av spårbarhet på vilka som fått uppgifterna. Nu finns det säkert sätt att gå runt det, men det är ju i alla fall nåt.
Det finns onda människor överallt och oftast är det kanske inte den typen av skurkar man råkar ut för. Snarare rån och ev. olyckor är nog vanligare.
Men som någon skrev, lägg inte ut registerings-nummer i onödan. Bil-klubb-oskriven lag?

Lägg upp ditt regnummer här då, för jag tror att du missar poängen, nämligen att du gör vad du vill med dina uppgifter men att du inte bör sprida andras.danni skrev:Om du går via den tjänsten, ja. Men datan är publik och finns på många andra ställen.MrStarhouse skrev:En bra sak nu för tiden är dock att du måste använda bankid för att få ägaruppgifter mailade till dig från Transportstyrelsen. Då finns det i alla nån form av spårbarhet på vilka som fått uppgifterna. Nu finns det säkert sätt att gå runt det, men det är ju i alla fall nåt.
Det är inte upp till dig att avgöra risken. Fråga ägaren, ”är det ok att jag sprider ditt regnummer på ett öppet forum?”. Tror du han svarar ja?
- lator
- Teslaägare
Fast det här kan väl vara SverigeSpotting-tråden...!Kalle skrev:Finns en tråd me samma namn http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... start=1680

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Hur var det nu, en Tesla ägd bil eller inte?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag missar ingen poäng. Jag ville veta vad du såg som en risk, inget annat. Min bedömning är fortfarande att den risken är mikroskopisk. Om jag frågar ägaren så tror jag att hens svar kommer bero på om hen delar min riskbedömning eller inte. Om ägaren är jag hade svaret nämligen varit solklart: ”lägg upp regnumret var fan du vill, alla som vill hitta det kan hitta det busenkelt ändå”. Det finns garanterat många andra som hade gett samma svar.dd88 skrev:Lägg upp ditt regnummer här då, för jag tror att du missar poängen, nämligen att du gör vad du vill med dina uppgifter men att du inte bör sprida andras.danni skrev:Om du går via den tjänsten, ja. Men datan är publik och finns på många andra ställen.MrStarhouse skrev:En bra sak nu för tiden är dock att du måste använda bankid för att få ägaruppgifter mailade till dig från Transportstyrelsen. Då finns det i alla nån form av spårbarhet på vilka som fått uppgifterna. Nu finns det säkert sätt att gå runt det, men det är ju i alla fall nåt.
Det är inte upp till dig att avgöra risken. Fråga ägaren, ”är det ok att jag sprider ditt regnummer på ett öppet forum?”. Tror du han svarar ja?
Många nojar något fruktansvärt över helt fel saker, tycker jag. Personnummer är en annan sån sak som många oroar sig för helt i onödan. 100% offentlig data, så lätt att ta reda på, och går i sig inte egentligen använda till något.
Men vad bra att du tycker det, du kan ju som sagt börja med att statuera exempel och lägga upp ditt regnummer på din bil. Är lite nyfiken på vad det är för bil, vad den har för utrustning, historik och hur ägandeförhållandena ser ut.danni skrev:Jag missar ingen poäng. Jag ville veta vad du såg som en risk, inget annat. Min bedömning är fortfarande att den risken är mikroskopisk. Om jag frågar ägaren så tror jag att hens svar kommer bero på om hen delar min riskbedömning eller inte. Om ägaren är jag hade svaret nämligen varit solklart: ”lägg upp regnumret var fan du vill, alla som vill hitta det kan hitta det busenkelt ändå”. Det finns garanterat många andra som hade gett samma svar.dd88 skrev:Lägg upp ditt regnummer här då, för jag tror att du missar poängen, nämligen att du gör vad du vill med dina uppgifter men att du inte bör sprida andras.danni skrev:Om du går via den tjänsten, ja. Men datan är publik och finns på många andra ställen.MrStarhouse skrev:En bra sak nu för tiden är dock att du måste använda bankid för att få ägaruppgifter mailade till dig från Transportstyrelsen. Då finns det i alla nån form av spårbarhet på vilka som fått uppgifterna. Nu finns det säkert sätt att gå runt det, men det är ju i alla fall nåt.
Många nojar något fruktansvärt över helt fel saker, tycker jag. Personnummer är en annan sån sak som många oroar sig för helt i onödan. 100% offentlig data, så lätt att ta reda på, och går i sig inte egentligen använda till något.
Ser även fram emot kommande flodvåg där övriga medlemmar fritt delar med sig av sina egna regnummer, för det har mig veterligen aldrig hänt i ett bilforum innan.
K K T 8 7 1 är mitt. Dannis har han tidigare skrivit eller visat på ett flertal tillfällen.dd88 skrev:Men vad bra att du tycker det, du kan ju som sagt börja med att statuera exempel och lägga upp ditt regnummer på din bil. Är lite nyfiken på vad det är för bil, vad den har för utrustning, historik och hur ägandeförhållandena ser ut.danni skrev:Jag missar ingen poäng. Jag ville veta vad du såg som en risk, inget annat. Min bedömning är fortfarande att den risken är mikroskopisk. Om jag frågar ägaren så tror jag att hens svar kommer bero på om hen delar min riskbedömning eller inte. Om ägaren är jag hade svaret nämligen varit solklart: ”lägg upp regnumret var fan du vill, alla som vill hitta det kan hitta det busenkelt ändå”. Det finns garanterat många andra som hade gett samma svar.dd88 skrev:Lägg upp ditt regnummer här då, för jag tror att du missar poängen, nämligen att du gör vad du vill med dina uppgifter men att du inte bör sprida andras.danni skrev:Om du går via den tjänsten, ja. Men datan är publik och finns på många andra ställen.MrStarhouse skrev:En bra sak nu för tiden är dock att du måste använda bankid för att få ägaruppgifter mailade till dig från Transportstyrelsen. Då finns det i alla nån form av spårbarhet på vilka som fått uppgifterna. Nu finns det säkert sätt att gå runt det, men det är ju i alla fall nåt.
Ser även fram emot kommande flodvåg där övriga medlemmar fritt delar med sig av sina egna regnummer, för det har mig veterligen aldrig hänt i ett bilforum innan.
Senast redigerad av kangru, redigerad totalt 1 gånger.