Behöver ju inte vara en ratt utan någon annan form av dödmansgrepp. Men jag tror att det känns naturligast att hålla i ratten tills vidare. Det är ju också ratten och bromsen man vill ha tag i när mjukvaran får försig att den är oövervinnerlig och styr rakt ut på ett fält i 120.bylund skrev:Googles bil har ju inte ens en ratt att hålla i.LarsL skrev:De finns ju redan nu bara det att föraren måste ha kontroll över bilen. Ett sätt för bilen att förvissa sig om det är att se till att handen är på ratten, fullt rimligt. Vet inte riktigt hur de skulle göra annars, kolla ögonrörelser?bylund skrev:Att lagen släpar efter tekniken är väl inget nytt, men vi kommer nog att ha helt självkörande bilar långt innan dess. Även om Googles bil är en stadsbil kommer nog snart bilar som klarar högre farter, och det kommer inte att ta 20 år.
Ny uppdatering
Moderator: Redaktion
Re: Ny uppdatering
Har fått nya uppdateringen jag också nu. Den står och uppdaterar för fullt och jag antar att det är .250 som kommit.
Förresten - vore det inte bra om Tesla annonserade vilken version som ska installeras innan man väljer?
Förresten - vore det inte bra om Tesla annonserade vilken version som ska installeras innan man väljer?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag tror de förutsätter att man installerar. Frågan är inte om utan när, eftersom bilen inte kan köras medan den uppdateras.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det borde gå åt hållet att användaren får välja om uppdateringen ska läggas på eller om man ska vänta till nästa. Kanske inte alltid i Teslas intresse att göra så men ni vet ju hur det är.
En viktig punkt kommer bli lyftet till version 7 av operativet. Lite som när Apple gick till iOS 7. Ja, ni minns vilket rabalder det var och hur pass många som relativt länge hängde kvar vid version 6...
En viktig punkt kommer bli lyftet till version 7 av operativet. Lite som när Apple gick till iOS 7. Ja, ni minns vilket rabalder det var och hur pass många som relativt länge hängde kvar vid version 6...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
kanske lite därför de inta släppt in 3dje parts appar än, de har väl varit prat om det
ms 76132 "Eleamore"
Efter uppdateringen funkar inte min FM-radio längre. När man byter station hörs ljudet en bråkdels sekund, sen blir det helt tyst. Har testat att starta om centerdisplayen genom att hålla in båda scrollhjulen på ratten, men det hjälper inte.
Någon annan som drabbats av detta? Andra tips på vad man kan testa?
Testade precis FM-radion på min efter nya uppdateringen och den funkar fint. Har teknikpaketet.cjk skrev:Efter uppdateringen funkar inte min FM-radio längre. När man byter station hörs ljudet en bråkdels sekund, sen blir det helt tyst. Har testat att starta om centerdisplayen genom att hålla in båda scrollhjulen på ratten, men det hjälper inte.
Har du testat att resetta ljud-drivrutinerna genom frunk-hacket? Det gör man genom att gå ut ur bilen, stänga och låsa alla dörrarna, öppna frunken (med nyckeln) och hålla den manuella frunköppnar-knappen på insidan av frunken intryckt i 10 sekunder medan frunken är stängd. När frunken poppar till och öppnas är ljud-drivrutinerna nollställda.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Hade samma problem.cjk skrev:Efter uppdateringen funkar inte min FM-radio längre. När man byter station hörs ljudet en bråkdels sekund, sen blir det helt tyst. Har testat att starta om centerdisplayen genom att hålla in båda scrollhjulen på ratten, men det hjälper inte.
Startade också om utan att det hjälpte, gick sen in på am och dab (som funkade) och efter det funkade vanlig fm igen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Herr X skrev:Har du testat att resetta ljud-drivrutinerna genom frunk-hacket? Det gör man genom att gå ut ur bilen, stänga och låsa alla dörrarna, öppna frunken (med nyckeln) och hålla den manuella frunköppnar-knappen på insidan av frunken intryckt i 10 sekunder medan frunken är stängd. När frunken poppar till och öppnas är ljud-drivrutinerna nollställda.

P85D
Samma här.
Bilen levererades inte med senaste uppdateringen, den låg och väntade så jag gjorde det över natten.
FM funkade inte, ringde service som skickade ut uppdateringen igen. Uppdaterade nästa natt med samma resultat.
Då tryckte jag planlöst på alla knappar och efter att ha tryckt på DAB gick FM igång...
Bilen levererades inte med senaste uppdateringen, den låg och väntade så jag gjorde det över natten.
FM funkade inte, ringde service som skickade ut uppdateringen igen. Uppdaterade nästa natt med samma resultat.
Då tryckte jag planlöst på alla knappar och efter att ha tryckt på DAB gick FM igång...

tib skrev:Hade samma problem.
Startade också om utan att det hjälpte, gick sen in på am och dab (som funkade) och efter det funkade vanlig fm igen.
Haha, tack för tipset. Får testa detstefan007 skrev:Samma här.

EDIT: Det gjorde susen, tack!
Senast redigerad av cjk, redigerad totalt 1 gånger.
Herr X skrev:Testade precis FM-radion på min efter nya uppdateringen och den funkar fint. Har teknikpaketet.cjk skrev:Efter uppdateringen funkar inte min FM-radio längre. När man byter station hörs ljudet en bråkdels sekund, sen blir det helt tyst. Har testat att starta om centerdisplayen genom att hålla in båda scrollhjulen på ratten, men det hjälper inte.
Har du testat att resetta ljud-drivrutinerna genom frunk-hacket? Det gör man genom att gå ut ur bilen, stänga och låsa alla dörrarna, öppna frunken (med nyckeln) och hålla den manuella frunköppnar-knappen på insidan av frunken intryckt i 10 sekunder medan frunken är stängd. När frunken poppar till och öppnas är ljud-drivrutinerna nollställda.
Du får låta bli sånt här!

Första tanken var att hoppas att sånt här står i instruktionsboken som jag inte har läst ännu.
Är det verkligen så att frunk-hacket löser detta OCKSÅ?Herr X skrev:Har du testat att resetta ljud-drivrutinerna genom frunk-hacket? Det gör man genom att gå ut ur bilen, stänga och låsa alla dörrarna, öppna frunken (med nyckeln) och hålla den manuella frunköppnar-knappen på insidan av frunken intryckt i 10 sekunder medan frunken är stängd. När frunken poppar till och öppnas är ljud-drivrutinerna nollställda.
Makalöst bra!

Hade min gamla Walkman med inbyggd FM-radio med mig och lyssnade på radion när jag låg där och tryckte. Perfekt!
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Nu fick jag också uppdateringen men jag fick .251. Jag hade en gammal tidigare, .188.