Guldet blev till sand...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Re: Guldet blev till sand...

Inlägg av bladh »

danni skrev:
bladh skrev:
Var i Mölndal igår för leverans.
Det stod tre gråa utan plåtar och väntade hos rekondaren.
Och en S70D som jag tror var mörkblå.

(Kan berätta i annan tråd vid annat tillfälle varför jag behövde besöka rekondaren som TM använder i Mölndal direkt efter leverans.)
Har inte tid nu, måste åka runt i bilen så att den blir inkörd. :D
Vilken är det de använder? Är det Mr CAP på andra sidan leden?
Nej, de använder, för närvarande, Remelco på Lunnagårdsgatan.
Verkade vara bra killar (goa gubbar) där.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Bjorn skrev:
hanty skrev:
bladh skrev:
Var i Mölndal igår för leverans.
Det stod tre gråa utan plåtar och väntade hos rekondaren.
Och en S70D som jag tror var mörkblå.

(Kan berätta i annan tråd vid annat tillfälle varför jag behövde besöka rekondaren som TM använder i Mölndal direkt efter leverans.)
Har inte tid nu, måste åka runt i bilen så att den blir inkörd. :D
Jaha, en av dom var väl min, var i Mölndal igår för att hämta min nya S85D men plåtarna hade inte kommit....lite irriterande men har kvar S85 till på torsdag, då den går till försäljning. Hoppas reg plåtarna dyker upp tills dess, vi inte gärna åka fossilt till Vansbrosimmet på lördag. Även keramisk lackbehandling var inbokad men har fått flyttas fram på obestämd tid.
... och en av dem bör väl va min gråa. Skyltar har kommit och jag har hämtning planerad till i morgon kväll.

hanty ... Ringde inte DS och boka om tiden? Fick du veta det först när du kom dit?

bladh ... Lite nyfiken på din rekondhistoria om det är något man ska vara uppmärksam på.
Mitt besök till rekondaren berodde på att de skulle plocka av emblemen på bakluckan. Något som var bekräftat och skulle varit klart vid leverans. (jag återkommer till min leveransupplevelse senare, ska först svara på enkäten som Tesla skickat ut om detta).
Jag var på väg hem till Malmö med hela familjen. Som tur var kunde rekondarna på Remelco pressa in mig.
Jag upplevde att de var väldigt noggranna på Remelco. De fick loss emblemen relativt lätt och var väldigt noggranna med att polera och putsa till efteråt. Det var poleringen som tog tid. Men helt klart värt väntan. :D
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

stefan007, det var ju du som drog igång tråden, hur gick det med bilen? Har du fått den ännu?
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Fick samtal strax innan 21 idag att skyltarna hade kommit. Det blir hämtning på måndag.
Ingen mittkonsol monterad dock. Ingen som vet när den kommer... Beställde den för två månader sen.
Håller tummar och tår för att allt är ok med bilen. :)
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Jag var på service center i Upplands väsby igår för att handla en väska, och Posten kom samtidigt och levererade en (1) förpackning med skyltar. Jag tänkte att det var lite klen utdelning för en dag, och att det säkert var någon stackare från forumet som fick sina äntligen. :D
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
VENOM
Teslaägare

Inlägg av VENOM »

Jag har leverans på Torsdag, allt verkar vara i din ordning och jag fick reda på mitt reg nummer idag....håller tummarna för att allt går som det ska för jag har en inplanerad resa till köpenhamn på fredag för att hämta upp mina grå turbin...(köpt bättre beggade)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Japp, dags igen. Är i Gbg med familj och vänner som ställer upp och skjutsar på ledig dag. Upphämtning 14.30, får samtal vid ett att bilen tyvärr inte är klar i tid. Nä, det är klart. Nu har ju biljäveln bara stått på parkeringen en vecka och väntat på att bli färdig... Åker snart hem utan bil för andra gången. :twisted:
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Förhandlar hårt med mig själv och tack vare att alla som är med till Gbg tycker att det är ok att vänta till 17.00 då bilen lovas klar väljer jag att hämta bilen idag. Tesla står helt oförstående till att jag tycker det är rimligt med någon form av kompensation. Hoppas bilen går som en klocka så det dröjer innan jag behöver ha kontakt med organisationen igen...
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Det är sorgligt att du ska behöva få igenom allt detta för att du ska få din bil. Det är tydligt att organisationen i Gbg haltar en del, vissa upplever att det sköts perfekt medan andra verkar känna som du (hoppas att jag slipper åka dit igen...)

Jag hoppas verkligen att Tesla förstår hur viktigt det är att varje kund behandlas på absolut bästa sätt och att alla känner sig nöjda och belåtna med alla grenar av sin Tesla-order. Inte bara det att bilen är underbar!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare

Inlägg av hanty »

stefan007 skrev:
Förhandlar hårt med mig själv och tack vare att alla som är med till Gbg tycker att det är ok att vänta till 17.00 då bilen lovas klar väljer jag att hämta bilen idag. Tesla står helt oförstående till att jag tycker det är rimligt med någon form av kompensation. Hoppas bilen går som en klocka så det dröjer innan jag behöver ha kontakt med organisationen igen...
Andra gången gillt för mig också idag med en veckas försening, fick bara vänta en 1/2 timme efter utsatt tid. Den leveransen bör vara bland de snabbaste i Gbg. På dygt 20 min hann jag kvittera ut bilen, köra den till Stjärnbilvård för Ceramic guld behandling och bli skjutsad tillbaka till Tesla. Själva leveransen på Tesla torde gått på ca 5 min. Då han jag snabbkolla lacken, kollat att laddkabel med adaptrar fanns, konstaterade att beställda Chademoadaptern saknades, och fick en snabbdemo av den adaptiva farthållaren. Kanske inte den optimala leveranskänslan när man hämtar en bil för närmare miljonen. Dock delvis självförvållat, borde nog räknat med mera tid än en 1/2 timme för leveransen.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
hbborr
Teslaägare

Inlägg av hbborr »

Trist att höra att det inte alltid går som det e tänkt vid leverans. Själv har jag idag hämtat (Enl TM i upplands väsby) Sveriges första P85D i Titanium. Och allt gick som en dans! :) måste också tillägga att denna bil är helt magisk!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Fantastiskt bil som kommer att växa med tiden. :D Ja, jag kommer att glömma bristen på service ;)

Kan tro att problemen i Gbg är mer operatörs- än systemrelaterade... Ett jobb att sköta. Att. Leverera. I. Överenskommen. Tid!

Men varför öppnar sig handskfacket varje gång vi låser upp bilen? Hittar inte det valet i någon meny... Är det djävulens hämnd för att jag varit bråkig med dom :?:
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

stefan007 skrev:

Men varför öppnar sig handskfacket varje gång vi låser upp bilen? Hittar inte det valet i någon meny... Är det djävulens hämnd för att jag varit bråkig med dom :?:
Låter skummt.
Min gör inte så, och kan inte minnas någon inställning där man kan välja detta.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Nej så ska de inte vara.
Konstigt, Hanskfacket är ju en av de få grejerna som inte styrs av datorn. Har ju manuell knapp (e bara lag på att två av knapparna är fysiska knappar, varningsblinkers och hanskfacket)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

stefan007 skrev:
Fantastiskt bil som kommer att växa med tiden. :D Ja, jag kommer att glömma bristen på service ;)

Kan tro att problemen i Gbg är mer operatörs- än systemrelaterade... Ett jobb att sköta. Att. Leverera. I. Överenskommen. Tid!

Det är väl bara för att du ska få besöka SC igen :P
Men det är väl bara att bita i det sura och kontakta Tesla.
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Handskfacket öppnade sig för att knappen fastnat.... Såg idag att glipan runt knappen var olika. (luckan gick dock utmärkt att stänga trots sned knapp)

Däremot levererades bilen inte med 6.2 så den uppdaterades i natt. (Trots att det står att bilen ska levereras med senaste programvaran) Så nu funkade inte Fm-radion i morse :shock: Bara internetradion.

Även där tycker jag att de kunde ha hunnit det på veckan de haft bilen hos sig...

Tesla har skickat ut uppdateringen till mig igen för ett nytt försök i natt. Factoryreset med knapparna på ratten funkade inte.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Jag fick känslan att de inte "tar i" bilarna förrän strax före leverans. På ett sätt kan jag förstå att de väntar med att tvätta och så annars får de ju göra det 2 gånger.

Min har en lackskada, efter kanske fågelskit, som de påstår går att polera bort. Det skall dock bokas tid för senare. De hade ju även i mitt fall en vecka på sig att kunna fixa det. Men när de inte fick skyltar så ställde de nog bara bilen åt sidan.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Bjorn skrev:
Jag fick känslan att de inte "tar i" bilarna förrän strax före leverans. På ett sätt kan jag förstå att de väntar med att tvätta och så annars får de ju göra det 2 gånger.

Min har en lackskada, efter kanske fågelskit, som de påstår går att polera bort. Det skall dock bokas tid för senare. De hade ju även i mitt fall en vecka på sig att kunna fixa det. Men när de inte fick skyltar så ställde de nog bara bilen åt sidan.
Det där kan ju vara ett problem. Om en helt ny bil, med obehandlad lack, står utomhus i en vecka, och får en rejäl måsskit på sig i början av den veckan, ja, då blir det inget roligt...

EDIT: Ett par av mina bilar har jag fått en chans att se när de anlänt till återförsäljaren och innan något gjorts med dem alls, och då har de haft vit plast över al lack upptill, som tak och motorhuv.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Helt klart beror strulet i Gbg på skit bakom spakarna.
Skumt med handskfacket.
Så ska det mest troligt inte vara.
Någon koppling till dator och mjukvara finns det dock. Om du sätter bilen i Valet-mode så går det inte att öppna handskfacket.
Skriv svar