Intressant tråd detta, med många obesvarade frågor.Simon skrev:När folk får veta att jag har en Tesla och inte säger något alls om det, så tolkar jag det ibland som avundssjuka. Jag försöker kontra det med att inte göra så stor grej av att jag har en bil med stor prislapp, och att vara så generös jag kan med att skjutsa, låna ut bilen eller erbjuda provturer till den som är nyfiken.
Jag har en arbetskompis som brukar göra sig lustig på alla möjliga sätt, men det är inte bara jag eller elbilar som drabbas, och han har även erkänt att han är avundsjuk.
Det som riktigt börjat sticka i ögonen på folk är nog snarare att jag kan tanka på kommunens bekostnad* sedan de på torget satte upp en laddstolpe som inte tar betalt.
*Vet inte om det är kommunen eller Eon som i slutändan lägger upp slantarna för elen.
Men en sak jag märkt själv är att de där korthuggna frågorna har en viss förklaring.
Jag vill inte påstå att vanliga bilägare är okunniga, men har själv märkt av dessa påstående (frågor).
Det är snarare nyfikenhet, och som jag antydde en bakomliggande osäkerhet, kommer motparten prata ned mig nu för att jag egentligen är osäker.
Med andra ord nyfiken.
På en elbilsmässa kom en person och fräste om batteriernas opålitlighet och att det skulle vara rent slöseri med tid ladda en halvtimme när man ju med en diesel får tanken full på tre minuter. Vi var ett par som berättade för honom hur det egentligen förhåller sig och funkar kanonbra då du laddar hemma nattetid tex.
Han grymtade irriterat och försvann bland de uppställda Teslorna.
Efter en timme kom han tillbaka och ställde frågor om laddstationer till sin kontorsfastighet.
Ännu kritiska frågor, men nu var han ju verkligt intresserad.
Hepp!