SuperCharger i Karlskrona öppen

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Re: SuperCharger i Karlskrona öppen

Inlägg av Bow »

:( så sant :twisted:
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Veckas hjälte några veckor framöver heter Mikael Blomqvist. :mrgreen:
Så himla GRYMT!
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Edderf
Teslaägare

Inlägg av Edderf »

Kommer den att hamna kartan i bilen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Edderf skrev:

+1 bra fråga
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Edderf skrev:

Mycket bra initiativ av Mikael! Försökte köpa lite aktier i bolaget men det verkar inte vara noterat vilket kan vara en indikator på att det är välskött! Jag hoppas att detta kan bli Europas variant av Destination Charger. Vi Europa är egentligen bortskämda med 3-fasladdning som är mycket snabb i amerikanska mått. Att få ett antal privata Fastchargers istället som destinationsladdare vore suveränt. Känns som ljuset börjar komma till sydöstra Sverige som annars har det rätt mörkt när det gäller snabbladdning för Tesla. Man kan i USA och Kina se både Superchargers och Destination Chargers. Hoppas att denna kommer med på kartan som en Destination Charger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

man är ju väldigt nyfiken på vad de kostade.
kanske lite undersökande sjornalistik i frågan? Hint Hint artikel ide Tibor ;)
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Kalle skrev:
man är ju väldigt nyfiken på vad de kostade.
kanske lite undersökande sjornalistik i frågan? Hint Hint artikel ide Tibor ;)
Karlskrona är en juvel i sig och personen som gjort detta har min allra högsta respekt. Han gör förmodligen detta mer för att han tror på Elons ideér och han vill flytta sin fina stad fram i ljuset. Kanske också för att konsumtion av pengar normalt medför miljöbelastning. Denna investering ger verkligen en positiv effekt på vår miljö.

Hade själv en resa i Januari där vi var 4 personer som skulle från Halmstad till Rödeby och tillbaka efter ett uppehåll på 5 timmar. Då var enda möjligheten att låna frugans Opel Astra eftersom rutten saknade rimliga laddmöjligheter och alternativet att stå i en snödriva med ressälskapet och ett tomt batteri inte tedde sig attraktivt. Det var enda gången det året som jag behövde välja fossilt framför El.

Tack vara detta generösa tilltag kan samma resa i Januari 2016 göras i Teslan! Respekt för detta initiativ och stort TACK!

Jag tycker inte vi ska gräva allt för djupt efter vad har kostat, med all säkerhet en hel del pengar, men låt det vara en fråga att ställa till Tesla Motors och ingen annan.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag tycker Tesla borde vara bättre på att promota sila olika typer av laddare. Dom måste ju börja sälja dessa i större utsträckning. Det borde finnas en bra sida som beskriver deras olika typer av laddare samt priser. Behöver såklart inte vara supercharger, men det finns ju olika nivåer av destinationchergers och fastcharger. På det sättet kan vi ägare mycket lättare visa fastighetsägare, hotell mm vad dom har för alternativ och vad prylarna kostar.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Martinen skrev:
Jag tycker Tesla borde vara bättre på att promota sila olika typer av laddare. Dom måste ju börja sälja dessa i större utsträckning. Det borde finnas en bra sida som beskriver deras olika typer av laddare samt priser. Behöver såklart inte vara supercharger, men det finns ju olika nivåer av destinationchergers och fastcharger. På det sättet kan vi ägare mycket lättare visa fastighetsägare, hotell mm vad dom har för alternativ och vad prylarna kostar.
+1

Och gärna då en tydlig prislapp med tanke på diskussion i annan tråd.
Ingen förtäckt variant där de drar av hur mycket ett hotell eller en fastighetsägare skulle kunna tjäna på att attrahera Tesla-ägare.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

bladh skrev:

+1

Och gärna då en tydlig prislapp med tanke på diskussion i annan tråd.
Ingen förtäckt variant där de drar av hur mycket ett hotell eller en fastighetsägare skulle kunna tjäna på att attrahera Tesla-ägare.
Ja sånt får vi hoppas att dom lägger ner snarast.
JFAH

Inlägg av JFAH »

Någon som vet om en karta (type uppladdning.nu eller supercharge.info) som innehåller destination och fast charger punkterna? Tycker tesla är lite dåliga på den biten, supercharge.info är ju hobby projekt och fortfarande bäst...

MVH
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Både uppladdning.nu och supercharge.info bygger ju på att användarna rapporterar in laddstationer, och eftersom det görs så håller de hög klass.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
JFAH

Inlägg av JFAH »

bylund skrev:
Både uppladdning.nu och supercharge.info bygger ju på att användarna rapporterar in laddstationer, och eftersom det görs så håller de hög klass.
JAg förstår det. Men tycker att tesla som trots allt säljer och och installerar utrustning av detta slag borde ha en officiell egen karttjänst :-) (jag klagar inte på uppladdning.nu eller supercharge.info, även om båda skulle må bra av lite fler features, men där gäller det väl egenengagemang).
vigge50

Inlägg av vigge50 »

JFAH skrev:
Någon som vet om en karta (type uppladdning.nu eller supercharge.info) som innehåller destination och fast charger punkterna? Tycker tesla är lite dåliga på den biten, supercharge.info är ju hobby projekt och fortfarande bäst...

MVH
Den i Karlskrona är världens första fastcharger som är tillgänglig för allmänt bruk enligt Tibors artikel så du kan använda Teslas egna kartor och så är det bara en som fattas. Alla andra företag som bygger fastcharger tillåter inte andra att ladda.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Tesla Motors officiella "Hitta oss" karta på deras hemsida visar alla deras Superchargers och Destination chargers. Så även kartorna i bilarna.

Fastchargern är varken Supercharger eller Destination charger. Därför visas den inte.

Jag har pratat med ansvarige på Tesla Motors och hon säger att de kommer att lösa problemet. Ifall Karlskronaladdaren tas med som en Destination charger eller om de fixar en egen kategori för Fastchargers vet de inte än. Beror på hur många andra publika Fastchargers det kommer bli.

Alltid svårt att vara först.

Fastchargern är iaf nu med på både uppladdning.nu och supercharge.info
JFAH

Inlägg av JFAH »

TiborBlomhall skrev:
Tesla Motors officiella "Hitta oss" karta på deras hemsida visar alla deras Superchargers och Destination chargers. Så även kartorna i bilarna.

Fastchargern är varken Supercharger eller Destination charger. Därför visas den inte.

Jag har pratat med ansvarige på Tesla Motors och hon säger att de kommer att lösa problemet. Ifall Karlskronaladdaren tas med som en Destination charger eller om de fixar en egen kategori för Fastchargers vet de inte än. Beror på hur många andra publika Fastchargers det kommer bli.

Alltid svårt att vara först.

Fastchargern är iaf nu med på både uppladdning.nu och supercharge.info
Tack Tibor. Uppenbarligen helt blind. HAr inte sett den föränn nu.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Finns det två menyval "Superchargers" och "Hitta oss" är det ju inte helt självklart att man ska klicka på "Hitta oss" för att se en karta över var Superchargers finns.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

tittade på uppladdning och nu var den där
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Testade idag Karlskrona och fungerade perfekt mitt i stan lite lägre effekt men nära till fika så inga problem, se bifogad bil om laddhastighet.

På mina resor mellan Lödde och Oskarshamn slipper jag nu ta omvägen upp till Toftaholm och sparar 5-6 mil så detta privata initiativ är det bara att lyfta på hatten för.
Karlskrona
Karlskrona
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Kul att se. Efter 60% Soc så är en vanlig Sc också nere på 60kW, vilket ändå är rätt snabbt, snabbare än CCS och de flesta chademo.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Alltså den här liraren Mikael Blomqvist!! Kan bara instämma i allt positivt som
redan sagts om honom.
Vi borde införa nån form av utmärkelser för personer som utför små eller stora gärningar
i Teslas intresse.
Tesla Club Sweden, brons, silver och guldmedalj.
I det här fallet blir det en TCS guldmedalj samt en fanfar!!
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare

Inlägg av Shven »

Håller med. Tibor du får skaffa diplom samt medaljer i olika valörer för TCS räkning. Kanske finns det någon i TCS son är tillverkar medaljer eller är en hejare på att designa diplom. Skulle fler kunna tänka sig jag ett frivilligt bidrag för att finansiera?
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Kan ju alltid rita en i scetchup och skicka på 3d printing.
Vet inte hur mycket de kostar dock, kan va rett dyrt
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Inlägg av Ragnarferdinand »

apkungen skrev:
Kul att se. Efter 60% Soc så är en vanlig Sc också nere på 60kW, vilket ändå är rätt snabbt, snabbare än CCS och de flesta chademo.
Jag laddade i Karlskrona i lördags 13/6, vilket räddade min resa hem till Gotland. Jag hann med färjan. Men som leiflodde sa så går det lite långsammare. Vi rullade in med 4 km kvar i batteriet men kom "bara" upp i 280 km/h i laddhastighet.

Super trevlig restaurang och café. Önskar jag inte hade båten att passa så vi hann äta där.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Ragnarferdinand skrev:
apkungen skrev:
Jag laddade i Karlskrona i lördags 13/6, vilket räddade min resa hem till Gotland. Jag hann med färjan. Men som leiflodde sa så går det lite långsammare. Vi rullade in med 4 km kvar i batteriet men kom "bara" upp i 280 km/h i laddhastighet.

Super trevlig restaurang och café. Önskar jag inte hade båten att passa så vi hann äta där.
Hur många Teslor finns det på Gotland, tror jag vet om 2 st och då har jag inga direkta anknytningar till Gotland? Nästa fråga blir väl hur många krävs det för att det ska sättas upp en SC på Gotland, vilket vore trevligt för de som åker dit på sommaren också?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar