Tesla utan garant kan bli ekonomisk katastrof om du har oturfrippe skrev:Nja säger jag, visst VW gör bilar jag gillar men den tekniska kvaliten är undermålig. Körde en Sharan innan och verkstaden som fick laga den tyckte att man skulle undvika alla fordon från VAG koncernen. Just för deras återkommande fel.chaffis75 skrev:Ja de är mycket pest eller kolera de håller jag med om...
Alla biltivvkerkar har sin sida. Jag har tidigare sagt jag inte ska köpa VW men vad finns de då att välja på (om jag inte har råd med modell3, S och X finns inte i min värld). Problemet är väl lite att VW gör väldigt prisvärda bilar, jag tycket de är de märka man får mest bil för pengarna just nu och då är de svårt att undvika dem. Volvo låg där innan (bra mellanklass bilar) men nu ska de härma Audi och BMW vilket gör att jag inte riktigt tycker de är värda sitt pris åtminstone i förhållande till vad jag behöver.
Ja jag väntar ett tag till på modell 3 (svenska priser, hur paketen ser ut och hur jag upplever bilen när jag en dag får se den IRL) innan jag bestämmer mig för vad de blir för bil efter min nuvarande Volvo som börjar komma till åren.
Men ändå är både Passaten och e-golfen väldigt intressanta som bilar. Synd att inte passaten finns som ren elbil, men då hade den nog kostat en bra bit över 600tkr, med tanke på hur mycket dyrare e-golfen och passat Gte är i förhållande till fossilvarianten.
Försöker själv hitta en kreativ miniräknare som kan visa på att en begagnad model s funkar bra, både ekonomiskt att äga som tekniskt att köra när den passerat en bit över 10tmil.
Köp hellre begagnad från Tesla även om det är lite dyrare så får du utökad nybilsgaranti